Nessie skriver:
Tak fordi du forstår situationen, og tydeligvis har tænkt over det.
Man er i forvejen meget sårbar, når man er i behandling, og mange går også og spekulerer på, hvordan de får råd til al medicinen, og som reglerne er nu, også til selve behandlingen og skanningerne osv.
Bare de sidste hormoner jeg fik, da vi var i gang med 3. hormonbehandling, kostede 14.000 kr. Og det var kun én slags, så var der alt det andet, men lige det her var kun til at modne æggene.
Skal vi i behandling igen, har vi regnet ud at det vil koste cs. 80-90.000 kr., og det er dælme mange penge, når man har et vuggestue barn, der bare i pasning koster 2800 kr om måneden.
At det skal være så dyrt, hænger ikke rigtig sammen med, at de så gerne vil have at vi føder flere børn herhjemme.
Jeg er glad for, at det ikke var et krav, at vi skulle være gift, for at kunne komme i behandling, vi er ikke gift, og har heller ingen planer om det foreløbig. Og vi er da hverken bedre eller dårligere forældre af den grund
Og det er adoptivforældre jo heller ikke. Tværtimod har de lagt en masse tid og overvejelser i at adoptere et barn
Det er, efter min mening, helt uaaceptabelt, at det skal koste SÅ meget udover "selve" behandlingen - der er nogle producenter, der tjener kassen på at have udviklet denne type medicin og på den anden side af bordet sidder rigtig mange par, som brændende ønsker sig et barn, men som måske ikke har mulighed for det, fordi økonomien ikke er til at spare mange tusinde kroner sammen.
Det er jo også "kun" et forsøg, der er ikke en "børne-garanti", så man kan jo reelt ikke vide, hvad omkostningerne vil beløbe sig til.
Er det for enhver pris, man fortsætter? Jeg kan ikke selv svare på det, men jeg kan kun forestille mig, at nogle par ikke har mulighed for at fortsætte pga. økonomi, selvom ønsket om et barn bestemt ikke er mindre, end da de først startede i behandling.
Vi har ikke planer om en efterfølger lige nu
men vi ville da slet heller ikke have råd til det, hvis vi havde brug for behandling.
En skrev, at man jo "bare" måtte spare op, hvis man virkelig ønskede et barn, men det er altså ikke altid en mulighed, det ville det ikke være herhjemme lige pt. og nej, det er ikke fordi vi har ødslet vores penge væk på dyre forbrugslån eller lignende.
Og nej, prisen for behandling hænger slet ikke sammen med DK´s ønske om, at der skal fødes flere børn i fremtiden 

Jeg kunne sagtens finde mange andre steder i det offentlige, hvor man ville kunne spare istedetet 

men det er jo en heeeeelt andet debat