Barnløshedsbehandling VS. Adoption!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2011

SpunkenJo

Nessie skriver:

Nej slet ikke. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man lige som barnløs skulle tjekkes ekstra godt efter i sømmene, vi bliver jo i forvejen tjekket for alverdens ting og sager. Så er det jeg mener, at man jo i bund og grund burde tjekke alle, inden de får børn, men som du selv skriver, så kan det jo ikke lade sig gøre.

Synes ikke det er en specielt varm kartoffel, bare 2 forskellige meninger.
Jeg har endnu ikke mødt nogen i behandling, eller som har adopteret, som jeg har tænkt på at de ikke burde have børn. Men jeg har godt nok mødt mange, der har fået økobørn, som ikke var specielt gode forældre.

Når man adopterer, er det jo adoptionslandets regler der skal overholdes, og det er dem der kræver at man skal godkendes som forældre, det er jo noget helt andet, når det er fertilitetsbehandling, her står ikke en fremmed myndighed, og har en masse regler

Jeg kan sagtens se hvorfor man føler det ueetfærdigt man sådan skaæ godkendes, men det er små liv vi taler om.

Og ja, der er absolut økoforældre som slet ikke er egnede, og som myndihederne skulle have opfanget!

Men ved fertilitet og adoption har man altså bare muligheden for at være et skridt foran, hvilket jeg synes rigtig godt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

SpunkenJo

raca skriver:

her forstår vi vist hinannen til fulde.. eller næsten da..

jeg er ening..

Det er da altid noget!

Syns stadig din kommentar omkring puttetider er fuldstændig utilstedelig!!!!
- har overvejet at melde dit indlæg, men syns mest af alt om dialog, så afventer istedet et svar.....

Anmeld

11. september 2011

raca

SpunkenJo skriver:

Det er da altid noget!

Syns stadig din kommentar omkring puttetider er fuldstændig utilstedelig!!!!
- har overvejet at melde dit indlæg, men syns mest af alt om dialog, så afventer istedet et svar.....

jeg ved ikke helt hvad mit udspil er.. andet en du ramte et meget ømt punkt.. jeg havde en søn med meget lille søvnbehov, så jeg blev trodsig ked og sur når nogle mht søvn er skråsikre på hvornår børn skal puttes og hvorlænge de skal sove, så når nogle skriver at de skal sove kl 19 bliver lidt kort for hovdet i mine svar.. for det havde smadret mig og familien og givet hvores søn et skævt søvnmænster hvis vi havde insisteret på kl 19.. også blev jeg spydig..

Anmeld

11. september 2011

Nessie

K&S skriver:

Det er, efter min mening, helt uaaceptabelt, at det skal koste SÅ meget udover "selve" behandlingen - der er nogle producenter, der tjener kassen på at have udviklet denne type medicin og på den anden side af bordet sidder rigtig mange par, som brændende ønsker sig et barn, men som måske ikke har mulighed for det, fordi økonomien ikke er til at spare mange tusinde kroner sammen.

Det er jo også "kun" et forsøg, der er ikke en "børne-garanti", så man kan jo reelt ikke vide, hvad omkostningerne vil beløbe sig til.

Er det for enhver pris, man fortsætter? Jeg kan ikke selv svare på det, men jeg kan kun forestille mig, at nogle par ikke har mulighed for at fortsætte pga. økonomi, selvom ønsket om et barn bestemt ikke er mindre, end da de først startede i behandling.

Vi har ikke planer om en efterfølger lige nu  men vi ville da slet heller ikke have råd til det, hvis vi havde brug for behandling.

En skrev, at man jo "bare" måtte spare op, hvis man virkelig ønskede et barn, men det er altså ikke altid en mulighed, det ville det ikke være herhjemme lige pt. og nej, det er ikke fordi vi har ødslet vores penge væk på dyre forbrugslån eller lignende.

Og nej, prisen for behandling hænger slet ikke sammen med DK´s ønske om, at der skal fødes flere børn i fremtiden

Jeg kunne sagtens finde mange andre steder i det offentlige, hvor man ville kunne spare istedetet  men det er jo en heeeeelt andet debat

Det er nemlig lige præcis dét. Var der en garanti for at jeg ville få et barn ud af alle mine anstrengelser (og penge), så gjorde jeg det uden at tøve.
Men hvad nu hvis vi køber 3 forsøg, og det ikke lykkes, skal vi så til at betale yderligere 90.000 for behandling? Det er der vist ikke mange der har råd til.

Når nu de VIL have brugerbetaling på, så synes jeg de skal begynde at forske mere i hvorfor vi har så svært ved at få børn herhjemme. Danmark ligger i toppen, og jeg tror altså på at det er ydre påvirkninger, der rammer vores mulighed for at forplante os. Derfor har jeg, inden jeg blev gravid, så vidt muligt forsøgt at undgå parfume, parabener osv. osv. For jeg vil gøre alt for at undgå at min søn skal igennem det forløb vi har været igennem, når han engang vil have børn.

Vi har bestemt heller ikke ødslet vores penge op. Vi har et hus, som vi købte inden huspriserne steg helt vildt, en gammel bil der er betalt ud, i de snart 6 år vi har været sammen, har vi været på ferie 1 gang, og det var kun fordi der var 20 års jubilæum for min klasse i High School i USA. Så jeg synes bestemt ikke vi kaster om os med penge, men derfor kan vi ikke "bare" lige spare sammen til nr. 2 barn, og jeg er altså 38, så tiden er også ved at rinde ud.

Og jeg kunne også sagtens finde andre steder at spare i det offentlige, f.eks. har jeg ikke forstået hvorfor vi absolut skal bygge en bro til flere mia. kr., som rigtig mange ikke ved hvad vi skal bruge til. Det kunne da vente til krisen var ovre. Og så kunne man beholde de sølle 200 mio til fertilitetsbehandlingen

Anmeld

11. september 2011

SpunkenJo

raca skriver:

jeg ved ikke helt hvad mit udspil er.. andet en du ramte et meget ømt punkt.. jeg havde en søn med meget lille søvnbehov, så jeg blev trodsig ked og sur når nogle mht søvn er skråsikre på hvornår børn skal puttes og hvorlænge de skal sove, så når nogle skriver at de skal sove kl 19 bliver lidt kort for hovdet i mine svar.. for det havde smadret mig og familien og givet hvores søn et skævt søvnmænster hvis vi havde insisteret på kl 19.. også blev jeg spydig..

Uanset hvad så er det helt helt forkert at "angribe" folk på den måde!

Man kan sagtens debatere emner man er uenige i på en saglig facon!

Jeg læser det som en udskyldning, og undskyldningen er accepteret!

- gå efter bolden og ikke manden. TS i den tråd anmodede om "gode råd" og derfor delte jeg min erfaring med TS.

Den stil man selv ligger for dagen er som regel den man selv vil blive mødt med af andre

Anmeld

11. september 2011

raca

SpunkenJo skriver:

Uanset hvad så er det helt helt forkert at "angribe" folk på den måde!

Man kan sagtens debatere emner man er uenige i på en saglig facon!

Jeg læser det som en udskyldning, og undskyldningen er accepteret!

- gå efter bolden og ikke manden. TS i den tråd anmodede om "gode råd" og derfor delte jeg min erfaring med TS.

Den stil man selv ligger for dagen er som regel den man selv vil blive mødt med af andre

det ved jeg godt..

jeg syntes nu også 9 ud af 10 af mine svar er pæne og imødekommende, men ind imellem smutter det...

Anmeld

11. september 2011

SpunkenJo

raca skriver:

det ved jeg godt..

jeg syntes nu også 9 ud af 10 af mine svar er pæne og imødekommende, men ind imellem smutter det...

Shit happens

- problemet med net-bekendtskaber er bare, at de dårlige indtryk (for mit eget vedkommende ihvertfald) hænger ved.....

Håber vi kan "mødes" i en debat under lidt mere saglige omstændigeder

Anmeld

11. september 2011

modesty

Stjernestoev skriver:

Jeg har længe undret mig over at I igennem jeres lange kamp, ikke har valgt muligheden der er for adoption? Det er umuligt for mig at sætte mig ind i, og jeg dømmer overhovedet ikke. Men er der nogen der kunne overveje at adoptere et barn, eller evt. benytte sig af en rugemor? Hvad er jeres holdning til dette?

Jeg har ikke læst tråden, så undskyld hvis jeg gentager, men:

For det første er det jo ret dyrt at adoptere - det kan snildt komme op over de 100.000 kr. Det er alligevel pænt meget dyrere end de cirka 30.000 det kan koste at blive IVF behandlet i det offentlige.

For det andet er der en række krav. Min kæreste og jeg ville f.eks ikke have kunnet adoptere, da han er 50, og man max. må være 40 år ældre end barnet.

Hvis nu jeg ikke var blevet gravid ved IVF og vi godt havde kunnet adoptere, så ville jeg have det fint med at adoptere. Men jeg ville ikke have gået direkte til adoption uden at prøve IVF. Det ér bare en speciel oplevelse at bære sit eget barn. Men primært fordi man får sit barn fra fødslen, fra det er helt spædt. Når man adopterer kan man snildt risikere at barnet er et halvt år eller ældre, og er blevet præget meget i forvejen - plus man får ikke lov til at opleve den første tid sammen med sit barn. Og så vil der jo næsten altid være identitetskriser o.s.v. for adoptivbørn senere i livet. Men det ville jeg så være villig til at tage med som "en del af pakken" så at sige.

Anmeld

11. september 2011

Stjernestoev

Jeg vil gerne lige gøre jer opmærksom på, at jeg ikke vidste det var så dyrt at adoptere!!

Anmeld

11. september 2011

nielsen80

Stjernestoev skriver:

Jeg vil gerne lige gøre jer opmærksom på, at jeg ikke vidste det var så dyrt at adoptere!!

Tror vist også din meget uskyldige tråd efterhånden er blevet overtaget og kørt over i diskussioner, som slet ikke forholder sig til dit emne.

Hvis du er interesseret i adoption, så vil jeg anbefalde at gå ind på www.danadopt.dk og www.adoptionsnaevnet.dk her kan du læse om, de forskellige regler, priser m.m.

Som svar på dit tidligere spørgsmål, synes jeg bestemt ikke du er egoistisk, at du ønsker at føde dine egne børn. Tror det er en helt normalt ønske at have - et ønske langt de fleste af os går med. Dermed ikke sagt, at adoption ikke kan være en rigtig god løsning for mange ufrivillige barnløse, der er bare nogle rigtig strenge krav fra det land som afgiver et barn, som gør mange ikke orker overhovedet at starte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.