Barnløshedsbehandling VS. Adoption!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

raca

jeg tror den er dobbelt..

engang var adoption den ENESTE muglighed det er det ikke idag.

vejen til adoption og til at  komme i behandlig kan begge være lange.

+ det er stadig billigere og nemre og få behandling end det er at adoptere..

jeg tror først det ville blive ligeligt hvis man lod pengene følge barnet.. dvs der også blev ydet tilskud til adoption de svaree til det en fertilitetsbehandling kostede..

også mener jeg faktisk godt der kunne komme en for for uvildig vudering ind over der så på ens forældre evner. inden man kom i barnløsheds behandling.

og jeg syntes en form for bruger betaling er ganske ok.. det er ikke et krav at få børn,  det kan forringe livskvaliteten ikke at få det JA.. men man dør ikke af det, og de børn der ikke bliver født pga manglende penge/priotering de lider ikke.. men det gør dem med dvs sygdomme der ikke kan få behandling eller er på alen lange ventelister ... de lider uden selv og havde muglighed for at ændre på sitiotioen..

dem der ikke kan få børn, kan bare sparre sammen i nogle år.. så kan de enten adoptere eller få dem lavet på klinik, ønskrbørne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

ønskebørn74

raca skriver:

jeg tror først det ville blive ligeligt hvis man lod pengene følge barnet.. dvs der også blev ydet tilskud til adoption de svaree til det en fertilitetsbehandling kostede..

også mener jeg faktisk godt der kunne komme en for for uvildig vudering ind over der så på ens forældre evner. inden man kom i barnløsheds behandling.

og jeg syntes en form for bruger betaling er ganske ok.. det er ikke et krav at få børn,  det kan forringe livskvaliteten ikke at få det JA.. men man dør ikke af det, og de børn der ikke bliver født pga manglende penge/priotering de lider ikke.. men det gør dem med dvs sygdomme der ikke kan få behandling eller er på alen lange ventelister ... de lider uden selv og havde muglighed for at ændre på sitiotioen..

dem der ikke kan få børn, kan bare sparre sammen i nogle år.. så kan de enten adoptere eller få dem lavet på klinik, ønskrbørne.

Der er tilskud på 65.000 der bliver udbetalt efter modtagelse af barnet..

Anmeld

10. september 2011

raca

ønskebarn74 skriver:

Der er tilskud på 65.000 der bliver udbetalt efter modtagelse af barnet..

jammen så står adoption og barnløshedsbehandling nærmest lige Økonomisk.. hvilket jo er fint nok

Anmeld

10. september 2011

ønskebørn74

raca skriver:

jammen så står adoption og barnløshedsbehandling nærmest lige Økonomisk.. hvilket jo er fint nok

Den er også blevet nedsat...

Se her:

Adoption af danske børn er uden gebyrer og er derfor stort set gratis. Det samme gælder stedbarns- og familieadoptioner. 

I modsætning hertil er adoption af udenlandske børn en bekostelig affære, som koster mellem ca. 100.000  og 200.000  kr. pr. barn (eller endnu mere hvis man ønsker at adoptere fra enkelte dyrere lande eller institutioner). Derfra skal så trækkes et adoptionstilskud fra staten. Dette tilskud udbetales af kommunen, når barnet er ankommet til Danmark. Se forskellige oplysninger om økonomien ved adoption.

Adoptionstilskuddet pr. barn er i 2009  på  44.565 kr. Adoption & Samfund arbejder stadig for at få hævet tilskuddet..

Den største udgift er et gebyr til den formidlende organisation:

På grund af jævnlige gebyrjusteringer henviser vi indtil videre til de formidlende organisationers hjemmesider:

AC Børnehjælp

Danadopt

Anmeld

10. september 2011

Nessie

raca skriver:

Brugerbetaling på fertilitetsbehandling er jo egentlig et sidespor Danmark er på vej ind på.

Infertilitet er klassificeret som sygdom hos WHO, og bør i den forstand ikke være brugerbetalt i Danmark, da vi ikke betaler for at få behandlig for vores sygdomme.

Derudover er der også rigtig mange der glemmer de følelsesmæssige omkostninger det har, ikke at kunne få børn.
Det er måske ikke en dødelig sygdom, men nogen går jo helt ned på det, og bliver deprimerede, som jo så også skal behandles, så i sidste ende, havde det måske alligevel været billigere, at undgå brugerbetalingen.

De penge vi skal betale for behandlingen, kunne nok være brugt bedre, når man først har fået barnet. Det er jo ikke billigt at have et barn, og skal man ud at betale mellem 50.000 og 150.000 - alt efter hvad man vælger osv. - INDEN man overhovedet får et barn, så er der jo altså de færre penge at købe møbler, betale for pasning osv. for.

Personligt håber jeg at vi får en ny regering, som vil tage brugerbetalingen op til genovervejelse. For hvad bliver det næste? Skal vi til at have penge med på skadestuen?

Anmeld

10. september 2011

Nessie

Vi gik igennem behandling, og hvad det ellers fører med sig af sorger og glæder (og ekstra kilo ),  fordi jeg meget gerne ville prøve at være gravid, og føde mit eget barn, vi ville gerne kunne sige, at den lille lignede os, og så var jeg bange for at jeg ikke ville elske et adoptivbarn lige så højt som et biologisk barn.

Og med de krav der er til adoptivforældre, ville vi aldrig komme igennem nåleøjet, da jeg har en kronsik lidelse

Anmeld

10. september 2011

raca

Nessie skriver:

Brugerbetaling på fertilitetsbehandling er jo egentlig et sidespor Danmark er på vej ind på.

Infertilitet er klassificeret som sygdom hos WHO, og bør i den forstand ikke være brugerbetalt i Danmark, da vi ikke betaler for at få behandlig for vores sygdomme.

Derudover er der også rigtig mange der glemmer de følelsesmæssige omkostninger det har, ikke at kunne få børn.
Det er måske ikke en dødelig sygdom, men nogen går jo helt ned på det, og bliver deprimerede, som jo så også skal behandles, så i sidste ende, havde det måske alligevel været billigere, at undgå brugerbetalingen.

De penge vi skal betale for behandlingen, kunne nok være brugt bedre, når man først har fået barnet. Det er jo ikke billigt at have et barn, og skal man ud at betale mellem 50.000 og 150.000 - alt efter hvad man vælger osv. - INDEN man overhovedet får et barn, så er der jo altså de færre penge at købe møbler, betale for pasning osv. for.

Personligt håber jeg at vi får en ny regering, som vil tage brugerbetalingen op til genovervejelse. For hvad bliver det næste? Skal vi til at have penge med på skadestuen?

ja.. det ville være rart hvis statskassen bare kunne blive ved med at punge ud,, og betale al behandling på sygehus, ved lægen og udannelser samtidigt med de understøttede de studerende..

men sådan som det er nu.. er det kun 50% af befolkningen der arbejder.

så det kan godt være det er et skåplan med betalning.. men jeg tror det er vejen frem hvis ikke man vil kvæle folk i skat.. jeg ville ikke gide arbejde hvis jeg skulle betale 60% af min løn i skat..

så nogle må betale.. og ja dem der bliver ramt syntes det er uretfærdig og dres sygdom er den værste.. men nogle må da betale regningen.. vi kan jo ikke sende den vidre til vores børn.. og nææ jeg er ikke specialt liberal..

Anmeld

10. september 2011

Nessie

raca skriver:

ja.. det ville være rart hvis statskassen bare kunne blive ved med at punge ud,, og betale al behandling på sygehus, ved lægen og udannelser samtidigt med de understøttede de studerende..

men sådan som det er nu.. er det kun 50% af befolkningen der arbejder.

så det kan godt være det er et skåplan med betalning.. men jeg tror det er vejen frem hvis ikke man vil kvæle folk i skat.. jeg ville ikke gide arbejde hvis jeg skulle betale 60% af min løn i skat..

så nogle må betale.. og ja dem der bliver ramt syntes det er uretfærdig og dres sygdom er den værste.. men nogle må da betale regningen.. vi kan jo ikke sende den vidre til vores børn.. og nææ jeg er ikke specialt liberal..

Jeg er helt med på, at nogen skal betale, men synes bare at det tit er hovsa-løsninger, og ikke fremtidige løsninger der bliver udtænkt.
Der må kunne findes andre måder at finansiere sundhedssystemet på, for der vil altid være nogen der ikke har råd til at tage på skadstuen eller til lægen, eller betale for deres livsvigtige medicin, og det kommer i sidste ende til at være meget dyrere for samfundet.

Anmeld

10. september 2011

raca

Nessie skriver:

Jeg er helt med på, at nogen skal betale, men synes bare at det tit er hovsa-løsninger, og ikke fremtidige løsninger der bliver udtænkt.
Der må kunne findes andre måder at finansiere sundhedssystemet på, for der vil altid være nogen der ikke har råd til at tage på skadstuen eller til lægen, eller betale for deres livsvigtige medicin, og det kommer i sidste ende til at være meget dyrere for samfundet.

ja men er det så ikke bedre at dem der kan planlægge betalingen som ved barnløshedsbehandling sterilisation ol. gør det frem for ved akutte og livstruende ting.. ala kræft, besøg på skadestuer og kronisk syge?

Anmeld

10. september 2011

Nessie

raca skriver:

ja men er det så ikke bedre at dem der kan planlægge betalingen som ved barnløshedsbehandling sterilisation ol. gør det frem for ved akutte og livstruende ting.. ala kræft, besøg på skadestuer og kronisk syge?

Nej, det synes jeg ikke.

Bare fordi jeg har en specifik sygdom, som ikke er livstruende, betyder det ikke at jeg vil "straffes" og glad betale ved kasse 1. Og jeg synes ikke det er fair at jeg i årevis skal gå og spare 100.000 sammen for at få det barn, jeg så brændende ønsker mig, når der samtidig ikke er garanti for at jeg rent faktisk FÅR et barn.

I forvejen er det et hårdt psykisk pres at være barnløs og være i behandling, og at skulle spinke og spare samtidig, gør det bestemt ikke lettere.
Det er trods alt de færreste, der 10 år i forvejen ved, at de har problemer med at få børn, og kan begynde at spare op.

Samtidig bliver man jo bombarderet med gratis rygestopkurser, og hvorfor skal jeg så være med til at betale dét? Jeg bestemte mig for at holde op med at ryge, og så var dén ikke længere. Og jeg havde da trods alt selv valgt at ryge, jeg havde ikke selv valgt ikke at kunne få børn naturligt med min mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.