Barnløshedsbehandling VS. Adoption!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

pussekat

Stjernestoev skriver:

Det gør mig ondt at høre..

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

nielsen80

Stjernestoev skriver:

Jeg er rigtig ked af at du opfatter mit indlæg så negativt. Jeg omtaler "Vi", fordi jeg også selv nok vil have brugt samme muligheder som jer!

Jeg lavede ikke det indlæg for at rakke ned på jer, men for at blive klogere på området.

Jeg kan umuligt sætte mig ind i jeres sted, men jeg kan lytte, og prøve at forstå

Du skal ikke være ked af det, jeg tror måske jeg er lidt mere touchi end normalt(som jeg skrev til Sigrid). Tror jeg opfattet dit indlæg forkert! Det er nok fordi, det ikke er første gang, man er blevet omtalt som forkælet(kom rigtige meget frem  da loven om egenbetaling blev vedtaget), så var lige lidt ekstra på dupperne

Håber anden del af min besvarelse gav dig svar på spørgsmålet. For mig handler behandlingen først og fremmest om, at få lov til at kunne beskytte og elske mit barn fra fødselen. Et adoptionsbarn får man oftest når de er omkring 6 måneder. Derudover er der selvfølgelig hele oplevelsen, men det er klart sekundært. Ville bruge en rugemor hvis det var lovligt.

Desuden er ked af at høre I måske har problemer - håber for dig du er en af de heldige, hvor øko barnet kommer lige pludselig.

Anmeld

10. september 2011

nielsen80

-Sigrid- skriver:

Det er bare iorden, det kommer tit hårdere ud når det kommer på skrift end når det bliver sagt

Tja, nu har du aldrig prøvet at blive naturlig gravid, det har jeg så... Man tager det ikke som en selvfølge, man bliver beæret over den gave ens krop er villig til at give en, og man ... Ja, man er taknemlig - eller det er i hvert fald sådan jeg har det, til trods for at min graviditet er træls

Hormoner for the win

Held og lykke 

Tak og held og lykke med din graviditet.

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

Stjernestoev skriver:

Jeg kan også vende den om, og spørge om JEG er forkølet, hvis jeg hellere vil føde mit barn, end at adoptere et som mangler en far og mor Det sætter også nogle tanker i gang ved mig selv..

Ja, generelt det at få børn sætter mange tanker igang... Også omkring død, ens egen barndom og hvad man forventer af verdenen, og hvad man elv gør - eller også er det bare mig (igen) 

Jeg syntes ikke du er forkælet for at lave dit eget barn 

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

pussekat skriver:

hejsa

vi her prøve om vi kun adoption men det kan vi ikke  de køre i gamle ting om mig ja tak de skulle prøve at gå ned efter en søn død i arm på mig

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

nielsen80 skriver:

Tak og held og lykke med din graviditet.

Velbekomme, og tak

Anmeld

10. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har længe undret mig over at I igennem jeres lange kamp, ikke har valgt muligheden der er for adoption? Det er umuligt for mig at sætte mig ind i, og jeg dømmer overhovedet ikke. Men er der nogen der kunne overveje at adoptere et barn, eller evt. benytte sig af en rugemor? Hvad er jeres holdning til dette?

Det er nok en blanding af mange ting. Jeg tror ikke nogen af os som har været eller er i behandling kan se adoption som en let løsning. Det er en lang process, og ofte meget meget bekostelig også.

Det er faktisk både rasende dyrt at adoptere, lovkravene er meget høje, og flere og flere af de lande hvor man før kunne adoptere fra ret nemt, er begyndt at bortadoptere til egne, fordi der er flere og flere som er økonomisk godt stillede i de lande.

Super godt for de børn og de mennesker som har bedre vilkår, men det giver så enormt lange ventelister, og stigende priser for de som vil adoptere fra de lande. 

Ind imellem bliver lande også sat i karantæne af forskellige grunde, og selve adoptionsprocessen kan godt løbe op i flere år. 

Nogle lande stiller de mest vanvittige krav for adoption, mens andre er mere neutrale mht. kravene. Så det er en jungle. 

At adoptere et barn fra DK, er næsten umuligt, da der er meget få børn til formidling,  og mange som gerne vil. Bla. fordi det er noget mindre bekosteligt.

Så tror det er en blanding af lidt af hvert. Og selvfølgelig også det følelsesmæssige aspekt i det. Det er jo meget forskelligt om folk kan forene sig med tanken om adoption eller ej. 

Anmeld

10. september 2011

nielsen80

Lisbeth1985 skriver:

Åhh søde!! Jeg har sådan lyst til at give dig en KÆMPE krammer lige nu (altså i virkeligheden, ikke i cyper space)

Tak, tror vist heller jeg må erkende, at jeg ikke skal deltage i de her debatter i dag. Totalt homonella!!!!

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

Tak, tror vist heller jeg må erkende, at jeg ikke skal deltage i de her debatter i dag. Totalt homonella!!!!

Jeg kender det alt for godt Hop du hellere hen på sofaen og pas rigtig godt på de to guldæg

Anmeld

10. september 2011

pussekat

Lisbeth1985 skriver:

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.