Barnløshedsbehandling VS. Adoption!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

SussieThyssen

Stjernestoev skriver:

Jeg har længe undret mig over at I igennem jeres lange kamp, ikke har valgt muligheden der er for adoption? Det er umuligt for mig at sætte mig ind i, og jeg dømmer overhovedet ikke. Men er der nogen der kunne overveje at adoptere et barn, eller evt. benytte sig af en rugemor? Hvad er jeres holdning til dette?

Nu var den form for barnløshedsbehandling man kan få i dag, jo slet ikke aktuelt for mig i sin tid, da det var på tale, at jeg måske aldrig ville få levedygtige børn, og der var der ingen tvivl i min daværende mands og mit hjerte, at vi ville adoptere, hvis det skulle være.
I dag ville jeg bestemt OGSÅ have det i tankerne, for der er nu engang masser af børn ude i verden, der har brug for en mor og far.

Men jeg kan også godt forstå at man først vil prøve om man kan selv, og hvis det så ikke lykkes, så kan man begynde at overveje det andet...enten adoption eller donorbarn, rugemor eller lignende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

ønskebørn74

Lisbeth1985 skriver:

Det er det ikke! 

Er det ikke ulovligt med en rugemor???

Anmeld

10. september 2011

Talbutikken

Fant dette opkring kravene for adoption.

krav til adoptanter

Ønsker man at blive godkendt som adoptivforældre, skal man opfylde nogle generelle krav. Samtidig skal man igennem en undersøgelse, hvor man vurderes ud fra forhold som alder, sociale forhold, helbred, ligesom det adoptionssamrådet i jeres statsforvaltning vil vurdere jeres baggrund, nuværende liv og forventninger til fremtiden i forhold til det at blive adoptivforældre.

Forløbet er opdelt i 3 faser:

FASE 1.
Du skal i fase 1 opfylde nogle generelle godkendelseskrav:
• Du skal have samlevet med den, du ønsker at adoptere sammen med i mindst 2½ år. I skal være gift, før I kan blive godkendt, men I kan påbegynde ansøgningen, før I er gift.
• Dit helbred skal være sådan, at adoptionen er til gavn for barnet.
• Din bolig skal være egnet til at danne ramme for opfostring af et barn.
• Din økonomi skal være i orden.
• Du må ikke være straffet for noget, der gør dig uegnet som omsorgsperson for et barn.
• Der må højst være 40 års aldersforskel mellem dig og barnet. Vil du adoptere et helt lille barn, skal du indsende din ansøgning før du fylder 41 år.

Opfylder du betingelserne giver samrådet eller statsforvaltningen tilladelse til, at du kan fortsætte på fase 2. Opfylder du ikke betingelserne, giver samrådet afslag på ansøgningen. Du kan klage over afgørelsen til Adoptionsnævnet.

FASE 2.
Fase 2 er et adoptionsforberedende kursus. Du kan først tilmelde dig kurset, når du har fået en godkendelse i fase 1. Kurset er obligatorisk for alle, der ikke har adopteret. Det foregår over to samlinger og afholdes forskellige steder i landet. Du skal betale for kurset, ca. kr. 1500 pr. person.
Familiestyrelsen tilrettelægger og udbyder kurset. Du kan læse om kurset og tilmelde dig på Familiestyrelsens hjemmeside >>.
Hvis du tidligere har adopteret, kan du springe fase 2 over.

FASE 3.
Fase 3 kan påbegyndes, når du har afsluttet fase 2:
Gennem samtaler i statsforvaltningen og hjemme hos dig beskriver sagsbehandleren din baggrund og ressourcer. Temaer som adoptionsmotiv, personlighed, interesser, fremtidsplaner, parforhold og kendskab til børn indgår i samtalerne. Adoptionssamrådet beslutter på denne baggrund, om du kan godkendes som adoptant.
Du kan klage over adoptionssamrådets afgørelse til Adoptionsnævnet.

ØV det er vist ikke hvem som helst der kommer gennemnåleøjet

Anmeld

10. september 2011

ønskebørn74

Stjernestoev skriver:

Jeg forstår godt. Men jeg synes man oplever mindre og mindre familier der vælger at adoptere, og måske er vi blevet for "forkælet", altså at vi "hellere vil undvære en nøjes med".. Jeg er sikker på at når man først har et adopteret barn i sine arme, så elsker man det ligeså højt! Men det er vel umuligt for mig at sætte mig ind i de følelser..

Det koster ca. 200.000 at adoptere i DK nu... Og kravene er umenneskelige... Så det sætter en stopper for rigtig mange...

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

Er det ikke ulovligt med en rugemor???

Det er ulovligt at bruge en rugemor i DK!

Anmeld

10. september 2011

nielsen80

Stjernestoev skriver:

Jeg forstår godt. Men jeg synes man oplever mindre og mindre familier der vælger at adoptere, og måske er vi blevet for "forkælet", altså at vi "hellere vil undvære en nøjes med".. Jeg er sikker på at når man først har et adopteret barn i sine arme, så elsker man det ligeså højt! Men det er vel umuligt for mig at sætte mig ind i de følelser..

Undskyld men bliver altså lidt provokeret af, du siger vi er forkælet. I min verden så er de forkælede dem der kan få deres børn på naturligvis!!

Vi gennemgår behandlinger af flere årsager, jeg vil rigtig gerne have lov til at opleve hele graviditeten, fødselen ligesom alle andre. Derudover vil jeg meget gerne have et barn min kæreste og jeg har skabt sammen. Endelig er adoption ikke bare lige noget man gør - det er en lang process, som er hård både mentalt og økonomisk. Der er faktisk mangel på børn at adoptere, stik mod hvad alle tror, og det er derfor en meget lang og dyr process, da efterspørgelsen er så stor.Det jeg har det sværrest ved mht. adoption, er at jeg ikke kan beskytte mit barn de første 6 måneder af dens liv. Det tror jeg enhver mor vil have, med et barn via behandling, kan jeg beskytte og holde af mit barn fra undfangelse til jeg dør.

Anmeld

10. september 2011

ønskebørn74

Nej, ikke i DK

Er du sikker på at man må det??? Mener at have hørt at det er forbudt... Ellers er vi da på, har en venninde der har boet i USA og har været rugemor 2 gange derovre der tilbyder...

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

ønskebarn74 skriver:

Er du sikker på at man må det??? Mener at have hørt at det er forbudt... Ellers er vi da på, har en venninde der har boet i USA og har været rugemor 2 gange derovre der tilbyder...

Argg, sorry søde! Jeg havde læst dit spørgsmål forkert

Det er ULOVLIGT at bruge rugemor i DK!!

Anmeld

10. september 2011

ønskebørn74

Lisbeth1985 skriver:

Argg, sorry søde! Jeg havde læst dit spørgsmål forkert

Det er ULOVLIGT at bruge rugemor i DK!!

Øv altså... Hun ville gøre det 100% gratis...

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

nielsen80 skriver:

Undskyld men bliver altså lidt provokeret af, du siger vi er forkælet. I min verden så er de forkælede dem der kan få deres børn på naturligvis!!

Vi gennemgår behandlinger af flere årsager, jeg vil rigtig gerne have lov til at opleve hele graviditeten, fødselen ligesom alle andre. Derudover vil jeg meget gerne have et barn min kæreste og jeg har skabt sammen. Endelig er adoption ikke bare lige noget man gør - det er en lang process, som er hård både mentalt og økonomisk. Der er faktisk mangel på børn at adoptere, stik mod hvad alle tror, og det er derfor en meget lang og dyr process, da efterspørgelsen er så stor.Det jeg har det sværrest ved mht. adoption, er at jeg ikke kan beskytte mit barn de første 6 måneder af dens liv. Det tror jeg enhver mor vil have, med et barn via behandling, kan jeg beskytte og holde af mit barn fra undfangelse til jeg dør.

Jeg syntes ikke der er noget forkælet i at have en krop som virker, og syntes ikke det er helt fair at du siger at langt de fleste herinde er forkælede.

Jeg kan godt se at det er skide træls at skulle igennem så meget for at få et barn, økonomisk og mentalt, hvis man af en eller anden grund ikke selv kan.

Og jeg tror ikke stjernestøv mente at I var forkælede, mere danskere som generelt med at vi ville have det bedste (i det ehr tilfælde hele graviditeten og fødsel).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.