Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Frøken J.

inpe skriver:

Jeg vil købe mere i str 56 og 60.

Jeg har to sæt tøj liggende i str 50, og den ene blev aldrig brugt, da hun var for lang til at kunne passe bukserne. sættene er 8 år gamle, og jeg håber at min lille bebs kan få glæde af dem, når hun kommer til verden, måske bare en enkel gang.

ellers har jeg kun købt tøj i str. 56 og 60, for de vokser så hurtigt ud af det. Og man få jo også meget i gave, når man har født.

inpe

Tak for tippet!

Jeg synes bare den med gaverne er svær, for jeg synes ikke jeg bare kan regne med at vi får en masse gaver. Hverken manden eller jeg har nogen særlig vendekreds, så det bliver nok nærmere vores nærmeste familie, så jeg tror ikke vi kommer til at vælte os i gaver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Fenja09

Fru Nielsen skriver:

Ja det er sindsyg.... Hun var 10 cm åben MEGET længe og er en meget lille pige selv, men de kunne simpelthen ikke forstå hvorfor hun ikke kunne presse det her lille barn ud... Og det endte derfor i akut kejsersnit, og da fandt de så ud af hvorfor hun ikke havde kunne føde selv....

Der er vist ikke noget at sige til, hvis man skal have hjælp til at få så stor en bebs ud! Den må have levet rigtig godt inde i moaaars mave  

Min kusine (hun er også en lille spirevip) har lige født en dreng og han var faktisk rimelig stor, ,men ikke slet ikke i stil med ovenstående - 4150 og 54 cm lang. Hun syntes at han var kæmpe i forhold til de andre babyer  

Anmeld

16. juni 2011

Chris86

Hmm havde 1 body i 50 som aldrig blev brugt og en natdragt som blev brugt 3-4 gange.... 56 manglede jeg bukser, da jeg synes de er lettere at mose af og på når der skal skiftes, end en dragt... :O)
Hagesmække er vi først begyndt med nu her ca 2mdr gammel pga savl

Hmm konklusion: ik for meget af alting, hvis du alligevel er til "shopping"... Har selv flere ting der ik er brugt og nogle ting jeg manglede mere af i stedet for andet... Det jo let at købe ekstra senere? Og måske heldragter siger dig mere end bukser, eller omvendt
Plus man kommer hjemmefra

-Bare min tanke.. Chris

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Ja, plus at man altid ved St de er varme nok og ulden regulerer kropstemperaturen så de ikke sveder i det Du siger bare til, jeg har en del uld i de små størrelser som stadig er pænt Jeg har også andet tøj i 56-62, hvis du vil se billeder? Hvad nåede du frem til at du manglede?

Hvordan er standen på det du har? Jeg er nok primært interesseret i 56 (undtagen bodies), da 62 ikke er så vigtigt lige den første tid!

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Chris86 skriver:

Hmm havde 1 body i 50 som aldrig blev brugt og en natdragt som blev brugt 3-4 gange.... 56 manglede jeg bukser, da jeg synes de er lettere at mose af og på når der skal skiftes, end en dragt... :O)
Hagesmække er vi først begyndt med nu her ca 2mdr gammel pga savl

Hmm konklusion: ik for meget af alting, hvis du alligevel er til "shopping"... Har selv flere ting der ik er brugt og nogle ting jeg manglede mere af i stedet for andet... Det jo let at købe ekstra senere? Og måske heldragter siger dig mere end bukser, eller omvendt
Plus man kommer hjemmefra

-Bare min tanke.. Chris

Takker for svaret! Og ja, altså så længe man lige har til den første tid, hvor man måske ikke er så frisk på at forlade hjemmet, så kan man jo snildt rende en tur i babysam med barnevognen, når man er klar til at møde verden igen. Hehe

Anmeld

16. juni 2011

Chris86

Fru Nielsen skriver:

Bilka.....

Man kan også få i jysk, men efter 2 vask så ligner de noget der er løgn....

I Bilka kan du også få i andre farver end lige hvid.... Lyserød, eller hvid med lyserød figuer på....

Hmm vi har dem fra Jysk og de lige så pæne hvide og iorden som da de blev købt ?

Anmeld

16. juni 2011

132319

Frøken J. skriver:

Hvordan er standen på det du har? Jeg er nok primært interesseret i 56 (undtagen bodies), da 62 ikke er så vigtigt lige den første tid!

Pænt, jeg sælger ikke slidt tøj, det ryger til unisef Jeg kan lige tage lidt billeder af det i str. 56 når Kamille sover

Anmeld

16. juni 2011

Fru Nielsen

Fenja09 skriver:

Der er vist ikke noget at sige til, hvis man skal have hjælp til at få så stor en bebs ud! Den må have levet rigtig godt inde i moaaars mave  

Min kusine (hun er også en lille spirevip) har lige født en dreng og han var faktisk rimelig stor, ,men ikke slet ikke i stil med ovenstående - 4150 og 54 cm lang. Hun syntes at han var kæmpe i forhold til de andre babyer  

Armen det er også sindsygt...... 5700 gram, altså....

Ja vores nr to var 4260, og jeg syntes jo han var lille bitte lige indtil jeg så han ved siden af de der 3 kg babyer.... Hehe

Håber lillepigen kommer ud og 8 uger og vejer liiidt mindre....

Anmeld

16. juni 2011

Chris86

Frøken J. skriver:

Takker for svaret! Og ja, altså så længe man lige har til den første tid, hvor man måske ikke er så frisk på at forlade hjemmet, så kan man jo snildt rende en tur i babysam med barnevognen, når man er klar til at møde verden igen. Hehe

Lige nøjagtig.. har da lidt fortrudt jeg havde fået sååååå meget, da der så ingen pointe var i at købe de fede ting når jeg så dem... -.havde jo rigeligt...

Anmeld

16. juni 2011

Fru Nielsen

Chris86 skriver:

Hmm vi har dem fra Jysk og de lige så pæne hvide og iorden som da de blev købt ?

Måske har jeg bare været uheldig så, mine blev i hvert fald bare rigtig rigtig grimme i vask... Ikke farven, men mere formen på dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.