Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Årh, det er bare så svært at vide på forhånd Måske man må have lidt af hvert og så tage det som det kommer!

Nu er jeg så heldig at min kæresten er hjemmegående resten af sit liv, men uden ham så var der ikke blevet vasket tøj så ofte som der blev. 

Vi kørte i babysam, fordi vi tænkte, hvis nogen butikker har str 50, så har DE da... Men nææh nej, de havde næsten udsolgt af str 50 fordi alle folk bare ville have i str 50. Så til næste gang vil jeg ihvert fald være lidt bedre forberedt i str 50. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Frøken J.

inpe skriver:

det var så lidt.

Vi har heller ikke den store vennekreds mere, så jeg regner ikke med, at vi få så meget denne gang.

Jeg har gemt det meste babytøj fra mit første barn, og som jeg bruger igen. Og min svigermor arbejde i en genbrugsforretning, så når der kommer noget godt ind, tager hun det med hjem til mig, og så kigger jeg det i gennem, og tager det fra som jeg syntes er pænt og ok, resten får hun med igen til butikken.

Men er helt indforstået med, at man gerne vil have nyt, når det er ens første, sådan havde jeg det også med min den første.

Men denne gang er det et kompromi, da jeg har været uden arbejde i 2 år pga. sygdom og blev operaret sidste år, og så gik hen og blev gravid, selv om det slet ikke var planlagt og jeg måtte ikke pga. operationen, men vi valgte at gennemføre graviditeten, for hvis vi skulle havde alle vores ting på plads inden med mere stabilitet, så tror jeg, at jeg ville være over 40 inden rammer tillader det.  Min nye mand er kun glad for, at jeg har gemt alle babytingene, så tror at jeg har købt for ca. 3000kr i alt. til vores lillepige.

inpe

Kan sagtens forstå jer! Og det er da bare mega lækkert at i har meget i kan genbruge!

Men jeg har nu også købt SUPER meget brugt herinde. Og man kan jo sagtens få en masse lækkert brugt som står som nyt, men til billige penge. Og mange af de bodies jeg selv har købt er babysams 5 for 120 tilbud - Som studerende har vi nemlig heller ikke så mange penge at rode rundt med, men heldigvis får vi både autostol og barnevogn i gave  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Janni. skriver:

Nu er jeg så heldig at min kæresten er hjemmegående resten af sit liv, men uden ham så var der ikke blevet vasket tøj så ofte som der blev. 

Vi kørte i babysam, fordi vi tænkte, hvis nogen butikker har str 50, så har DE da... Men nææh nej, de havde næsten udsolgt af str 50 fordi alle folk bare ville have i str 50. Så til næste gang vil jeg ihvert fald være lidt bedre forberedt i str 50. 

Jeg tror bare helst ikke jeg vil købe for meget Så hellere sende kæresten eller min mor på jagt efter fødslen. Der er jo mange forskellige baby og børnetøjsbutikker + steder så som Bilka osv... Jeg vil bare ikke have alt for meget i str. 50, hvis nu hun ikke kan passe det særlig længe  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Tina&Martin skriver:

Lækkert.. købte ved babysam... deres pippi holder farven godt, og tror jeg gav 100kr for 8 på et tilbud.. man kan være heldig de har nogle måneds bud man kan fange.

Det må jeg lige holde øje med 

Anmeld

16. juni 2011

twiggi

Frøken J. skriver:

Det er også det jeg har hørt, noget mere i 50. Men hvor hurtigt tror du sådan en purk går fra str. 50 til 56, hvis de er små fra start? Bare lige ift. hvor meget jeg skal have i den str.  

min datter er først liiige gået op i str 56, hun er 4 uger imorgen

Anmeld

16. juni 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Jeg tror bare helst ikke jeg vil købe for meget Så hellere sende kæresten eller min mor på jagt efter fødslen. Der er jo mange forskellige baby og børnetøjsbutikker + steder så som Bilka osv... Jeg vil bare ikke have alt for meget i str. 50, hvis nu hun ikke kan passe det særlig længe  

Kan jeg godt forstå. Og desuden så vil din mor nyde at komme på tøj jagt... Hun er vel en Kvinde 

Anmeld

16. juni 2011

inpe

Frøken J. skriver:

Kan sagtens forstå jer! Og det er da bare mega lækkert at i har meget i kan genbruge!

Men jeg har nu også købt SUPER meget brugt herinde. Og man kan jo sagtens få en masse lækkert brugt som står som nyt, men til billige penge. Og mange af de bodies jeg selv har købt er babysams 5 for 120 tilbud - Som studerende har vi nemlig heller ikke så mange penge at rode rundt med, men heldigvis får vi både autostol og barnevogn i gave  

det er super. Brugt er ganske udemærket.

inpe

Anmeld

16. juni 2011

Mauser.

Jeg ville købe bluser i en strl. 56 ? (;

Anmeld

16. juni 2011

Mille83

20 body i str. 56? Du når da ikke og bruge dem alle....

Anmeld

16. juni 2011

Maiken P

Hejsa

Jeg kan sagtens følge dig i at man gerne vil have styr på alt da jeg selv har det på samme måde og havde det på samme måde da jeg var gravid. Jeg havde arvet en del og det var pakket i poser efter størrelse. Men jeg vil give dig det råd min veninde gav mig (hun blev mor 4 år før mig)

Butikkerne har stadig åbent efter du har født

Jeg syntes det var rigtig hyggeligt at købe tøj og ting efter man har født og fundet sig selv efter et par dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.