Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.938 visninger
103 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Frøken J.

Jeg har før haft spurgt om jeg havde nok bodies osv. Nu har jeg lavet inventarliste over det tøj vi har til lillepigen (ja, man har vel ferie og lidt OCD ), og jeg vil gerne spørge, hvor i mener jeg skal gribe ind nu? Hvad jeg bør købe af tøj ud fra hvad jeg har? Og hvad jeg skal have mere af? Regner ikke med at købe flere bodies i 56..

Og hvis nogen ligger inde med noget af det, som i kan se jeg burde se at få købt, så sig til. Jeg er dog kun interesseret i køb, hvis det er nyt/næsten nyt - Og man slet ikke kan se det er brugt.

Og så tak til alle de skønne damer, som jeg indtil videre har købt brugt fra herinde. STanden har været helt perfekt, og jeg er meget taknemmelig for de fine priser

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Fam. Madsen

Frøken J. skriver:

Jeg har før haft spurgt om jeg havde nok bodies osv. Nu har jeg lavet inventarliste over det tøj vi har til lillepigen (ja, man har vel ferie og lidt OCD ), og jeg vil gerne spørge, hvor i mener jeg skal gribe ind nu? Hvad jeg bør købe af tøj ud fra hvad jeg har? Og hvad jeg skal have mere af? Regner ikke med at købe flere bodies i 56..

Og hvis nogen ligger inde med noget af det, som i kan se jeg burde se at få købt, så sig til. Jeg er dog kun interesseret i køb, hvis det er nyt/næsten nyt - Og man slet ikke kan se det er brugt.

Og så tak til alle de skønne damer, som jeg indtil videre har købt brugt fra herinde. STanden har været helt perfekt, og jeg er meget taknemmelig for de fine priser

jeg ville nok købe nogen flere bodyer i str. 50. så jeg har 3-4 stk

Anmeld

16. juni 2011

Den lykkelige

Hmm.. ved ikke lige.. men en ting som vi rendte ud og købte mere af var sparkedragte og nattøj med fødder.. Vi brugte mest sparkedragte, heldragter, nattøj med fødder, kortærmet og langærmet bodyer.. Synes det var mest praktisk i forhold til to delt tøj når de er så små.. nu hun er blevet 4 måneder er vi gået mere over til to delt tøj.. altså bluser og bukser.. ja også heldragter..

Anmeld

16. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Altså jeg villle nok ikke købe ret meget i 50, for det er sørme meget meget lidt hun vil nå at få det brugt, hvis hun overhovedet når det....

Men du mangler jo næsten alt i str 56 bortset fra bukser og bodyer.... Sparkedragter/natdragter med fødder er en super opfindelse og det samme med heldragter.... Heldragter kan fås rigtig fede, og de kan bruges både nat og dag, også er de jo vild behagelige at have på....

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Fam. Madsen skriver:

jeg ville nok købe nogen flere bodyer i str. 50. så jeg har 3-4 stk

Det er også det jeg har hørt, noget mere i 50. Men hvor hurtigt tror du sådan en purk går fra str. 50 til 56, hvis de er små fra start? Bare lige ift. hvor meget jeg skal have i den str.  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Den lykkelige skriver:

Hmm.. ved ikke lige.. men en ting som vi rendte ud og købte mere af var sparkedragte og nattøj med fødder.. Vi brugte mest sparkedragte, heldragter, nattøj med fødder, kortærmet og langærmet bodyer.. Synes det var mest praktisk i forhold til to delt tøj når de er så små.. nu hun er blevet 4 måneder er vi gået mere over til to delt tøj.. altså bluser og bukser.. ja også heldragter..

Tak for tippet  Jeg synes også meget af det todelte ser stort ud ift. hvor små de er, og hvor meget de bare sover og sådan.. 

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Altså jeg villle nok ikke købe ret meget i 50, for det er sørme meget meget lidt hun vil nå at få det brugt, hvis hun overhovedet når det....

Men du mangler jo næsten alt i str 56 bortset fra bukser og bodyer.... Sparkedragter/natdragter med fødder er en super opfindelse og det samme med heldragter.... Heldragter kan fås rigtig fede, og de kan bruges både nat og dag, også er de jo vild behagelige at have på....

Jeg har også hørt meget blandede meldinger om str. 50. Nogen siger at de SLET ikke skulle bruge det, andre at de brugte det.. Så måske bare et par bodies mere og nogle heldragter.. Kan jo eventuelt bare folde kanterne op på det i 56, hvis det er 

Anmeld

16. juni 2011

170811

Ligner meget det samme antal jeg har købt til vores kommende supermand. Måske har jeg købt lidt mindre tror jeg. Dog ingen kjoler her

Hmm, men jeg har købt en del dragter med fødder i, og bukser med fødder i. Jeg har bare en ide i mit hoved om at det er det jeg kommer til at bruge på min bebse... Nu må vi se

Og jeg har ikke købt noget i str 50... Og har heller ikke tænkt mig det, hvis han slet ikke kan bruge de bodyer jeg har i 56, så må manden lige ryge ud og købe nogle. Jeg ser tiden an

Er slet ikke gået shop amok i babytøj, jeg har til at vi kan klare os de første par dage, også ser jeg hvad vi får af gaver når jeg har født. For jeg VED at alle mine veninder kommer med et hav af tøj.. Så når jeg er udskrevet og kommet hjem vil jeg danne mig et overblik over hvad vi mangler også købe det, så man ikke lige pludselig står med VIRKELIG meget tøj..

Anmeld

16. juni 2011

Ryberg

altså, jeg ville nok sørge for at have 2 af det meste... 2 body i 50 + 56 osv.. 2 heldragter (jeg brugte ikke nattøj i starten, for hvad er dag og nat? haha)

Lasse var længe i en str.50 .. og jeg måtte faktisk ud og købe!

Men Det er nu rart at have en ekstra, og så kan man se derfra hvad man "mangler"...

Jeg havde et absolut minimum af tøj til Lasse da jeg fødte, og nu var han så også bare lille bette.. så jeg manglede seriøst tøj i str.44 (Troede jeg ville få en 4 kg. unge - fik en 2250 ...)

Anmeld

16. juni 2011

Fenja09

Sikke et fint skema - jeg har lavet et lign. bare på papir, rart at have styr på det man har og det man skal have  Dog har jeg delt op i kortærmede body´er, langærmede og natdragter.

Jeg har valgt at købe 4 stk af det meste i str 50, hvis nu vores bebs kan passe det i f.eks 3 uger. Jeg vil hellere have for meget end for lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.