Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Lou87

Jeg ville KLART købe flere bodys, også i str 50.
Og alt efter om du får sommer eller vinter barn køber du jo self henholdvist flest kort eller lange bodys

Jeg fik en pige der startede i str 44 - så str 50 blev brugt lææænge her Men umiddelbart vil jeg også mene at selvom barnet feks er 55 cm, så sidder en body i 50 cm stadig pænere

Jeg havde og har stadig nok 10 bodys i både lang og kort hvis ikk flere. Dels for at ha lidt forskellige farver, men også for at ha NOK
Jeg gider ikke og vaske hver dag for at ku følge med og min pige gylpede desværre en hel del, så ku skifte tøj FLERE gange om dagen, måske nogen gange 3-4 gange. SUK

Og generalt har jeg en duplo kasse fyldt med hver ting opdelt i:
bukser, trøjer, sæt, lang body, kort body, strømper/strømpebukser og nattøj. (nattøj og strømper er dog ikk fyldt har ca i de kolde perioder 4 natdragter.)

Men ja.. sats på 50-56 til og starte med.. og så har du tid nok til og finde tøj når bebser er kommet i større str

Håber det hjalp lidt - upps det blev lidt langt, sorry

P,s og godt du syntes om tøjet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Frøken J.

Mille83 skriver:

20 body i str. 56? Du når da ikke og bruge dem alle....

Jamen det må du da undskylde?  Nej, det kommer da fuldstændig an på hvilket barn man får, og hvor ofte man har mulighed for at vaske. Da jeg var bette, gylpede jeg fx meget, og min mor kunne snildt skifte tøj på mig 3-4 gange om dagen. I sådanne tilfælde er der bodies til knap en uge. Da vi har vaskekælder med absolut ikke ledige tider hver dag, har jeg ikke mulighed for at vaske ret tit. 

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Maiken P skriver:

Hejsa

Jeg kan sagtens følge dig i at man gerne vil have styr på alt da jeg selv har det på samme måde og havde det på samme måde da jeg var gravid. Jeg havde arvet en del og det var pakket i poser efter størrelse. Men jeg vil give dig det råd min veninde gav mig (hun blev mor 4 år før mig)

Butikkerne har stadig åbent efter du har født

Jeg syntes det var rigtig hyggeligt at købe tøj og ting efter man har født og fundet sig selv efter et par dage.

Self. har de det, men så kan man jo altid købe tøj i de næste størrelser Det skal jo også bruges  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Jeg ville KLART købe flere bodys, også i str 50.
Og alt efter om du får sommer eller vinter barn køber du jo self henholdvist flest kort eller lange bodys

Jeg fik en pige der startede i str 44 - så str 50 blev brugt lææænge her Men umiddelbart vil jeg også mene at selvom barnet feks er 55 cm, så sidder en body i 50 cm stadig pænere

Jeg havde og har stadig nok 10 bodys i både lang og kort hvis ikk flere. Dels for at ha lidt forskellige farver, men også for at ha NOK
Jeg gider ikke og vaske hver dag for at ku følge med og min pige gylpede desværre en hel del, så ku skifte tøj FLERE gange om dagen, måske nogen gange 3-4 gange. SUK

Og generalt har jeg en duplo kasse fyldt med hver ting opdelt i:
bukser, trøjer, sæt, lang body, kort body, strømper/strømpebukser og nattøj. (nattøj og strømper er dog ikk fyldt har ca i de kolde perioder 4 natdragter.)

Men ja.. sats på 50-56 til og starte med.. og så har du tid nok til og finde tøj når bebser er kommet i større str

Håber det hjalp lidt - upps det blev lidt langt, sorry

P,s og godt du syntes om tøjet

Tak for tippet Jeg kan nemlig heller ikke se noget galt i at have mange bodies, især når man bor et sted med vaskekælder, hvor man altså ikke lige kan vaske når man har lyst.. Så jeg synes ikke jeg har for mange men skal have i nogle flere i 50 kan jeg se  

Anmeld

17. juni 2011

foto på lærred

Frøken J. skriver:

Jeg har før haft spurgt om jeg havde nok bodies osv. Nu har jeg lavet inventarliste over det tøj vi har til lillepigen (ja, man har vel ferie og lidt OCD ), og jeg vil gerne spørge, hvor i mener jeg skal gribe ind nu? Hvad jeg bør købe af tøj ud fra hvad jeg har? Og hvad jeg skal have mere af? Regner ikke med at købe flere bodies i 56..

Og hvis nogen ligger inde med noget af det, som i kan se jeg burde se at få købt, så sig til. Jeg er dog kun interesseret i køb, hvis det er nyt/næsten nyt - Og man slet ikke kan se det er brugt.

Og så tak til alle de skønne damer, som jeg indtil videre har købt brugt fra herinde. STanden har været helt perfekt, og jeg er meget taknemmelig for de fine priser

Jeg ville ikke købe noget som helst mere end det du allerede har. Man får SÅ meget i barselsgaver og hvis du mangler er butikkerne jo stadigvæk åbne I skal jo alligevel ud og trille med den nyfødte så med mindre i bor rigtig langt væk fra alt ting så ville jeg altså ikke købe mere.

Anmeld

17. juni 2011

Mille83

Frøken J. skriver:

Jamen det må du da undskylde?  Nej, det kommer da fuldstændig an på hvilket barn man får, og hvor ofte man har mulighed for at vaske. Da jeg var bette, gylpede jeg fx meget, og min mor kunne snildt skifte tøj på mig 3-4 gange om dagen. I sådanne tilfælde er der bodies til knap en uge. Da vi har vaskekælder med absolut ikke ledige tider hver dag, har jeg ikke mulighed for at vaske ret tit. 

Hehe det er nu helt ok, blev bare lidt paf, da jeg syntes 20 var mange.......

Anmeld

17. juni 2011

signe.

måske lidt flere sparkedragter? det brugte min meget i de første måneder, da jeg følte han havde det bedst i det

Anmeld

17. juni 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Tak for tippet Jeg kan nemlig heller ikke se noget galt i at have mange bodies, især når man bor et sted med vaskekælder, hvor man altså ikke lige kan vaske når man har lyst.. Så jeg synes ikke jeg har for mange men skal have i nogle flere i 50 kan jeg se  

Velbekomme

Og ja SPECIELT med vaskekælder skal du da op i det antal..
Kan godt huske det ene sted jeg boede hvor man vaskede sådan, at når man endelig GAD - så var der ikk ledigt

Ja jeg ville købe nogle flere i 50..
Jeg tror jeg har 13 stk af dem fra littleone (bilka) liggende..
Hvis du bare smider mig portoen må du gerne få dem.
De er næsten som nye eller helt nye nogen af dem.
(kig evt min annonce i str 50, så kan du se om du vil ha dem)

Anmeld

17. juni 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Velbekomme

Og ja SPECIELT med vaskekælder skal du da op i det antal..
Kan godt huske det ene sted jeg boede hvor man vaskede sådan, at når man endelig GAD - så var der ikk ledigt

Ja jeg ville købe nogle flere i 50..
Jeg tror jeg har 13 stk af dem fra littleone (bilka) liggende..
Hvis du bare smider mig portoen må du gerne få dem.
De er næsten som nye eller helt nye nogen af dem.
(kig evt min annonce i str 50, så kan du se om du vil ha dem)

Jamen det er nemlig det! Bare nu vasker vi ikke tøj ret tit, fordi det er så besværligt uden egen maskine

Ej hvor er du sød! Det vil jeg rigtig gerne, har lige kigget på dem Hvad bliver portoen?

Anmeld

17. juni 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Frøken J. skriver:

Jeg har også hørt meget blandede meldinger om str. 50. Nogen siger at de SLET ikke skulle bruge det, andre at de brugte det.. Så måske bare et par bodies mere og nogle heldragter.. Kan jo eventuelt bare folde kanterne op på det i 56, hvis det er 

Hey.

Karla brugte 50 den første mdr...og hun var ikke specielt lille da hun kom - 3300g. Det er rigtigt nok at man bare han folde ærmerne op, men jeg synes at det var dejligt at det passede hende. Vi brugte meget heldragter i starten...- ja - faktisk først nu her for en mdr.s tid siden at hun er begyndt at få mere "alm." tøj på, altså bukser og bluser - hun er næsten 4 mdr. nu. Heldragter kan de jo ha' på hele døgnet, uden at noget strammer eller trykker.

Knus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.