Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Frøken J.

170811 skriver:

Når ja okay, så kan jeg godt se det. men bodier er jo en del mindre og ikke så meget stof som natdragter, så prisen skal jo stige lidt

Ellers prøv på h&ms hjemmeside, de har nogle newborn ting på udsalg nu, tror jeg vist.. .Havde de ihvert fald for noget tid siden

Jep, jeg var så tæt på at bestille sådan en "startpakke" den anden dag, men endte med at droppe det, kan ikke huske hvorfor. Måske jeg skulle gøre det alligevel  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Fenja09

Frøken J. skriver:

Lige netop! For ellers køber man sig jo bare fattig i ting man ikke skal bruge. Jeg blev også overrasket over, at jeg alligevel havde 20 bodies i 56! Men har også købt meget brugt herfra, så har fået det billigt.. Men sådan en 3-4 stykker af hver del i str. 50 er nok ikke en dårlig idé! Skal nok passe hun kommer ud og hopper direkte i en 56  

Jeg har også benyttet mig af at købe en del brugt, selvom jeg ikke helt kan lade være med også at købe nyt  og så har vi også fået en masse tøj, men en del i str 62, tror mange ( såsom min mor og svigermor) har glemt HVOR små baby´er egentlig er hehe Går i hvert fald ikke ud fra at jeg føder en bebs som kan passe en str 62 med det samme

Man kan jo ikke vide sig sikker mht str den første tid, men jeg tror at jeg ville blive trist, hvis jeg kun havde tøj, som var alt for stort - vil gerne at det passer så godt som muligt, uanset hvor længe det bliver brugt

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Tanja. skriver:

hihi, det er rart at have styr på tingene, jeg planlagde os længe inden og sad sågar og regnede ud hvad det ville koste ovs

Så da jeg sagde til manden, ja skat, stik mig 14.000,- et og andet så kan vi købe alt fra nyt, han gloede som om jeg var en mars mand (vi gjorder det nu for langt mindre)

Det samme har jeg gjort! Hahaha Lavet en liste over ALT vi skal bruge, og så sat en ca. pris på. Haha! Men det er da godt at være på forkant, så man ikke bliver overrasket  

Anmeld

16. juni 2011

Den lykkelige

Frøken J. skriver:

Ja, det var længe! Så må jeg hellere få noget mere på i den str!

Men ja, jeg er altså ultra planlægningsfreak, så har mange af den slags lister 

Men skal også passe på at købe for meget.. jeg havde købt så meget i 50 og hun passede direkte str. 56..

Anmeld

16. juni 2011

Koen.

Frøken J. skriver:

Det samme har jeg gjort! Hahaha Lavet en liste over ALT vi skal bruge, og så sat en ca. pris på. Haha! Men det er da godt at være på forkant, så man ikke bliver overrasket  

Lige præcis

Anmeld

16. juni 2011

170811

Frøken J. skriver:

Jep, jeg var så tæt på at bestille sådan en "startpakke" den anden dag, men endte med at droppe det, kan ikke huske hvorfor. Måske jeg skulle gøre det alligevel  

Ja gør det ! har også fået sådan en startpakke af min svigermor

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Fenja09 skriver:

Jeg har også benyttet mig af at købe en del brugt, selvom jeg ikke helt kan lade være med også at købe nyt  og så har vi også fået en masse tøj, men en del i str 62, tror mange ( såsom min mor og svigermor) har glemt HVOR små baby´er egentlig er hehe Går i hvert fald ikke ud fra at jeg føder en bebs som kan passe en str 62 med det samme

Man kan jo ikke vide sig sikker mht str den første tid, men jeg tror at jeg ville blive trist, hvis jeg kun havde tøj, som var alt for stort - vil gerne at det passer så godt som muligt, uanset hvor længe det bliver brugt

Præcis, snakkede også med min mor om str. 50/56, og det synes hun godt nok lød MEGET småt!

Men ja, det skal jo heller ikke være sådan de sejler i det, det kan heller ikke være behageligt  

Anmeld

16. juni 2011

Fam. Madsen

Frøken J. skriver:

Det er også det jeg har hørt, noget mere i 50. Men hvor hurtigt tror du sådan en purk går fra str. 50 til 56, hvis de er små fra start? Bare lige ift. hvor meget jeg skal have i den str.  

nu kan jeg kun snakke ud fra egen erfaring og min søn vejde 3020gram da han blev født og brugte str. 50 i 3 uger efter. men han var også meget kort og vokset ikke så hurtig i starten men ang. bodyer i 50 ville jeg nok starte med 3-4 stk. men kan jo altid købe flere. også to natdrager eller sparkedragter.

Anmeld

16. juni 2011

Fru Nielsen

Frøken J. skriver:

Det er også lidt det jeg tænker At det kan foldes op.. 

Nemlig.... Også en pokkers masse stofbleer.... Jeg havde 20 stk til Mathias, og var skønt jeg ikke skulle vaske hele tiden....

Anmeld

16. juni 2011

Ryberg

Frøken J. skriver:

Og så tror jeg også mange har glemt hvor små de er. Jeg kender mange, der mindes, at de helt nyfødte bruger 62, men så er det i hvert fald en pænt lang baby. Hehe

Så må jeg skaffe et grundlager, eller sende manden ud efter mere og selv trille afsted med barnevognen, når jeg er klar til det  

ja.. jeg fik jo også at vide.. 56 bruger de kun meget lidt.. så det er mest 62... så 62 havde jeg tons vis af.. lidt i 56.. og INTET i 50.... INTET i 44 (Ha dukke størrelse hvem får den slags børn) ...

Så jeg måtte "låne" tøj fra Neonatal afdelingen da han skulle hjem, og min mor kom med et sæt tøj i str.50 som han svømmede i...

min mormor købte et sæt i str.50.. som han også svømmede i...

og da jeg kom hjem og skulle finde noget i 44.... kom jeg af med 500 kr. for to sæt (var desperat, skulle have tøj til ham)

på billedet en uge gammel i str.50 ... så den størrelse kunne han bruge LÆNGE

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.