Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

132319

Første gang gjorde jeg, jeg var dog enormt stresset og det mistænkes at det var derfor jeg fødte for tidligt. Anden gang var jeg på dagpenge og fik stress og ubehag ved at være kastebold der skulle i meningsløs jobsøgningskursus-aktivering når jeg alligevel var for langt henne til at kunne arbejde og blev derfor sygemeldt af min læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

NinaNymannMadsen

begge gange har jeg klaret igennem.

første gang var jeg på kontanthjælp og i aktivering, måtte ikke være der hvor jeg var da jeg fandt ud af jeg var gravid, så det sendte mig på kursuser i stedet for. den her gang er jeg lige blevet færdig med første år på skolen og har nu sommerferie, og går så derfra på barsel det vil sige pr 15 august har jeg barsel frem til januar (mit eget valg)

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg gik på gymnasiet da jeg blev gravid.. Sidste år af HF. Jeg havde sidste skoledag d. 14. maj, havde termin d. 13. maj og fødte d. 17 maj. Så jeg tog virkelig en chance, men jeg var igang med forberedelser til eksamen som startede d. 24. maj så jeg var meget opsat på, at jeg skulle klare det hele.. Og det gjorde jeg.. Men det var enormt stressende, og ikke godt for hverken mig eller den lille, så der var lidt "opstartsproblemer". Men det er svært at sige, hvornår du vil skulle gå af, for det kan komme når som helst, at man bøvler med noget.. Bækkenløsning, sommer ofte noget senere end du er henne nu..

Jeg har ingen gener haft, andet end enormt ondt ii ryggen, men det blev der taget meget hensyn til..

Krydser da for, at du vil kunne gå lige til du ikke kan mere, lige som mig Jeg fik lidt begyndende spændinger i lænden, da jeg havde sidste dag, og fødte jo så 3 dage efter..

Wow, det var sørme også flot gået. Din lærer og censor har sikkert været mere nervøs end dig til eksamen... for at du skulle begynde at føde midt i det hele

Jeg er også klar over at jeg skal passe på mig selv pga. problemerne med min ryg og lænd. Allerede da jeg var i uge 6 begyndte jeg at få stærke smerter i lænden strålende ned i baller og lår - og det har jeg stadig; det er dog ikke blevet værre end det var for 7 uger siden, så jeg håber jeg lindrer lidt via træning.

Anmeld

16. juni 2011

Mor til L&S

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

jeg arbejdede som butikschef og havde mange timer på benene i løbet af en dag! jeg blev ikke sygemeldt, men 1½ mdr før barsel gik jeg ned på nedsat tid ca 25 timer

Anmeld

16. juni 2011

Nemesis

Wimmie skriver:

Hehe, det måtte være kommet som en overraskelse så

Var det meget tidligere?

jaaa det var lidt en overraskelse de 2 første gange. (uge 34+4) den sidste vidste vi at jeg ville føde for tidligt igen..bare ikke hvor meget.

Så gik på barsel den 6 december og hun kom d. 25 dec, så nåede lige at holde lidt.

Men ja især de 2 første gange gav det da lidt panik 

Sisse

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

tazz skriver:

Uhuhuhuh, jeg må altså lige ind over den der.

Jeg har også kunnet møde kollegaer på shoppingtur, men det har også kostet. Det kostede at jeg hele dagen før KUN bevægede mig når jeg skulle på toilettet, og det kostede at jeg en til to dage efter ikke kunne komme ud af sengen.

Du ved ikke om din kollega har haft det på samme måde. Det er muligt at hun har snydt så det driver, men det kan også godt være, at det har været legitimt. Selv gik jeg på arbejde trods smerter, fordi det bliver 'forventet' og jeg ikke ville have det der mærkat på mig som hystade - men det har så også smadret mit bækken så meget, at jeg ikke kommer til, at få flere børn. Skulle jeg vælge igen, havde jeg tænkt på MIG!

Det er jo så også dét jeg ikke forstår -  hvis man virkelig har så ondt at man ikke kan holde til et siddende deltidsjob, hvorfor udsætter man så sig selv for smerter og fysisk stress ved at tage på shopping og i legoland?

Det er bestemt ikke for at dømme dig, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke sætter sit helbred først.

Det er netop derfor at jeg er ret sikker på at min kollega ikke har det så slemt som hun foregiver - og så fordi man kender hendes historik med i forvejen alt for megen sygefravær... Det er lidt svært at lade være med at dømme i sådan en situation.

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Caroline86 skriver:

jeg er jo studerende (kan lige sige det én dag endnu ) så jeg havde lidt mere flexibilitet i skemaet end mange med fuldtidsjob..

Jeg var i praktik da jeg blev gravid og til jeg var knapt halvvejs og meget af den praktik foregik faktisk hjemmefra.. så jeg kunne sidde i min egen sofa og have det skidt mens jeg arbejdede.. det hjalp!!!

Ah ja, så er det jo skønt

Og dejligt at du snart er færdig - tillykke med det

Anmeld

16. juni 2011

Caroline86

Wimmie skriver:

Ah ja, så er det jo skønt

Og dejligt at du snart er færdig - tillykke med det

tak.. er ved at sk**e i bukserne af nervøsitet... skal op om 24 timer og 8 minutter og er færdig en time efter.. og jeg SKAL have minimum 4 for at blive optaget på mi overbygning (det er et krav alle skal opfylde)... pyyyyyh!!!

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

rup skriver:

Med min første datter arbejdet jeg indtil 4 ugers før termin og havde inden problemer med det.

Nu er jeg så gravid igen og arbejder frem til 1 uge før termin. Har lige en enkelt fridag i dag da jeg skal til jm. Arbejder så til den 23 juni og har termin 1 juli. Jeg fungere bedst med at arbejdet og komme op og igang.

Selvfølgelig er jeg tæt, især fordi min datter kun er 16 måneder. Men så længe jeg ellers har det godt, så fungere det bedst for mig. Jeg arbejder på kontor og har gode forhold. Hvilket jo også betyder meget.

1 uge før termin?
Det er godt nok modigt... hatten af fordi du kan

Og ja, det hjælper med et godt og hensynsfuldt job - sådan ét har jeg heldigvis også...dvs. jeg kan undgå alt det tunge hvis jeg vil; jeg skal bare sige til

Anmeld

16. juni 2011

132319

Nu har jeg godt nok ferie og er til daglig studerende, så kunne ikke komme ud i en helt lignende situation, men personligt tvivler jeg på, at jeg ville være kommet derud, hvor jeg skulle sygemeldes, hvis det endelig var. Jeg er i dag 24+4, og jeg føler mig fuldstændig normal. Jeg har ingen problemer ud over jeg er lidt mere søvnig end normalt og lidt mere sulten end normalt Og af og til list halsbrand. For så vidt kunne jeg godt de fleste dage komme i tvivl om, om jeg overhovedet er gravid, hvis ikke det var pga. den voksende mave og spark indefra.

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er færdig med min graviditet endnu. Men jeg har en sund og stærk krop, og taget i betragtning at jeg har det helt fint og normalt nu, så tror jeg ikke jeg ville være kommet ud i en sygemelding  

Det kan sagtens lade sig gøre at have en nem graviditet Begge mine har været problemfri, kun med smågener som halsbrand, spændinger i benene og en smule ondt i ryggen anden gang. Jeg har aldrig mærket plukkeveer eller været fysisk generet og cyklede begge gange op til den dag vandet gik Jehærde bare været mig, med en dunk og ekstra kilo! At begge mine unger så ville ud før tid pga. lidt for meget stress, er en anden snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.