Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Loa

tazz skriver:

Men det er også den indstilling der gør det så mega besværligt for os, der vitterligt er syge.

Jeg fik simpelthen skæld ud af mine kollegaer, fordi jeg ikke kom på arbejde efter jeg havde fået en blodprod i hjertet i min graviditet. En graviditet er jo ikke en sygdom, skulle jeg jo lige huske. Til gengæld havde jeg kæmpet mig på arbejde med bækkenløsning i flere måneder, og skulle høre hvisken og tisken omkring mig, om det nu også virkelig kunne gøre så ondt og yada yada.

Det kan godt være, at nogen trækker den og melder sig syge ved det mindste. Men du skal trods alt have en læge med ind over, og de er tit ikke meget for sygemeldinger

Helt sikkert, og det er jo den samme "svada" mht. kontanthjælpsmodtagere. Nogle "snyder" eller gider ikke arbejde og det gør det sværre for dem der rent ´faktisk ikke kan arbejde...

Nu så jeg bare på min søster, der blev sygemeldt i begge hendes graviditeter, bare for at slippe for aktivering. Hendes læge havde ingen kvaler ved det overhovedet, selvom hun reelt ikke fejler en døjt.... (Andet end dovenskab)

Så ja, er nok lidt derfra min holdning til tingene er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Wimmie

Troldepussen skriver:

Jeg har ikke været sygemeldt i nogen af mine graviditeter... Jeg var tæt på i den ene graviditet, men jeg fik en indkørselstilladelse til arbejde så jeg var fri for at gå så langt parkeringspladsen, så jeg slap med skrækken...

Superflot klaret - du må også have en glad og tilfreds chef

Men man bliver nok også lidt stædig og så længe man kan holde til det, så synes jeg det er skønt at kunne sige at man klarede det

Anmeld

16. juni 2011

Loa

Wimmie skriver:

Jeg har det på nøjagtig samme måde

Selvom jeg er gravid for første gang, så går jeg meget op i at sådan noget som kvalme og ligamentsmerter er normalt når man er gravid. Så længe jeg ikke kaster op hele tiden og har så ondt at jeg ikke kan gå, så kan jeg også arbejde.

Jeg har 2 kollegaer som pt. er sygemeldt under graviditet. Den ene havde 2 jobs og var meget aktiv - og bestemt ikke sart. Til sidst kom hun nærmest grædende på arbejde fordi hun havde bækkensmerter og så måtte hun altså sygemelde sig.

Den anden sygemeldte sig samme dag som hun afleverede vandrejournal - hun havde en siddende stilling på arbejde og blev tilbudt at arbejde halv tid, hvilket hun afslog fordi hun havde så ondt at hun næsten ikke kunne bevæge sig.

Hun har siden da mødt kollegaer på shoppetur i Kolding Storcenter og på tur i Legoland (uden at se besværet ud)

Lige præcis! Det er bare ikke OK...... Og det gør jo at kolleger og chefer næsten tager forbehold så snart der er en gravid, fordi gravid=fravær fra jobbet......

Anmeld

16. juni 2011

Ciss

Jeg har gået gravid to gange og har ikke sygemeldt mig nogen af gangene, så det er mulig.

for dig!

Anmeld

16. juni 2011

Baby_girl2011

Wimmie skriver:

Ja, det kan jeg forstille mig - pyha

Jeg skal føde midt i december, så jeg slipper for al det travle juleræs på jobbet, hehe

jeg skal os føde i dec.. bare start dec.. og har plandlagt at nårh jeg går på barsel vil jeg købe alle julegaver der.. så jeg nemlig fri for at skulle med bette mus ud i kulden..

Anmeld

16. juni 2011

Nemesis

jeg er kun een gang nået at gå  på barsel og det vsr kun fordi jeg havde fået en tidlig plk dato at gå ud fra.

ellers har jeg de andre gange født tidligere end min barsel begyndte og har altså arbejdet lige til fødslen.

:-) Sisse

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Caroline86 skriver:

jeg blev ikke sygemeldt trods ekstrem kvalme op opkastninger dagligt frem til 16. uge... jeg har selv mange ledproblemer men udnyttede tilbuddet om motion i vand og det hjalp virkelig meget!!

Jeg gik på barsel præcis 14 dage inden Lauras fødselsdag

Ja, der er heldigvis ofte ting man selv kan gøre for at lette lidt på generne og smerterne. Jeg træner ca. hveranden dag for at holde mig i form og for at holde ryg og lænd stærk - så jeg håber det kan gøre det.

Men flot gået af dig - havde jeg lidt af opkastninger ved jeg ikke om jeg var taget på arbejde, da jeg ikke sådan lige har adgang til toilettet hvis det skal gå stærkt

Anmeld

16. juni 2011

tazz

Wimmie skriver:

anden sygemeldte sig samme dag som hun afleverede vandrejournal - hun havde en siddende stilling på arbejde og blev tilbudt at arbejde halv tid, hvilket hun afslog fordi hun havde så ondt at hun næsten ikke kunne bevæge sig.

Hun har siden da mødt kollegaer på shoppetur i Kolding Storcenter og på tur i Legoland (uden at se besværet ud)

Uhuhuhuh, jeg må altså lige ind over den der.

Jeg har også kunnet møde kollegaer på shoppingtur, men det har også kostet. Det kostede at jeg hele dagen før KUN bevægede mig når jeg skulle på toilettet, og det kostede at jeg en til to dage efter ikke kunne komme ud af sengen.

Du ved ikke om din kollega har haft det på samme måde. Det er muligt at hun har snydt så det driver, men det kan også godt være, at det har været legitimt. Selv gik jeg på arbejde trods smerter, fordi det bliver 'forventet' og jeg ikke ville have det der mærkat på mig som hystade - men det har så også smadret mit bækken så meget, at jeg ikke kommer til, at få flere børn. Skulle jeg vælge igen, havde jeg tænkt på MIG!

Anmeld

16. juni 2011

Bare mig..

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

Jeg gik på gymnasiet da jeg blev gravid.. Sidste år af HF. Jeg havde sidste skoledag d. 14. maj, havde termin d. 13. maj og fødte d. 17 maj. Så jeg tog virkelig en chance, men jeg var igang med forberedelser til eksamen som startede d. 24. maj så jeg var meget opsat på, at jeg skulle klare det hele.. Og det gjorde jeg.. Men det var enormt stressende, og ikke godt for hverken mig eller den lille, så der var lidt "opstartsproblemer". Men det er svært at sige, hvornår du vil skulle gå af, for det kan komme når som helst, at man bøvler med noget.. Bækkenløsning, sommer ofte noget senere end du er henne nu..

Jeg har ingen gener haft, andet end enormt ondt ii ryggen, men det blev der taget meget hensyn til..

Krydser da for, at du vil kunne gå lige til du ikke kan mere, lige som mig Jeg fik lidt begyndende spændinger i lænden, da jeg havde sidste dag, og fødte jo så 3 dage efter..

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Frøken J. skriver:

Nu har jeg godt nok ferie og er til daglig studerende, så kunne ikke komme ud i en helt lignende situation, men personligt tvivler jeg på, at jeg ville være kommet derud, hvor jeg skulle sygemeldes, hvis det endelig var. Jeg er i dag 24+4, og jeg føler mig fuldstændig normal. Jeg har ingen problemer ud over jeg er lidt mere søvnig end normalt og lidt mere sulten end normalt Og af og til list halsbrand. For så vidt kunne jeg godt de fleste dage komme i tvivl om, om jeg overhovedet er gravid, hvis ikke det var pga. den voksende mave og spark indefra.

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er færdig med min graviditet endnu. Men jeg har en sund og stærk krop, og taget i betragtning at jeg har det helt fint og normalt nu, så tror jeg ikke jeg ville være kommet ud i en sygemelding  

Hvor dejligt

Jeg håber virkelig at jeg får sådan en graviditet som du beskriver. Jeg er i uge 13+4 og jeg synes selv det går godt helbredsmæssigt - jeg kan sagtens mærke at jeg er gravid og det gør også ret nas i lænd og underliv dagligt, men det er ikke værre end at jeg sagtens kan bevæge mig rundt uden problemer. Bare jeg lige husker at "tage en puster" i ny og næ

Håber din graviditet bliver ved med at være så skøn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.