Wimmie skriver:
Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?
Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.
Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå 
kopieret fra Beskæftigelses ministeriet:
Kvinders sygefravær under graviditeten stiger. Flere kvinder sygemeldes og i længere tid end tidligere. I perioden fra 2005 til 2007 var godt to ud af tre kvinder sygemeldt ud over de sidste fire uger før fødslen, hvor gravide har ret til at gå på barselsorlov. I gennemsnit var de sygemeldt i 48 dage. Det er to dage mere end i perioden fra 2002 til 2004. Hvis de sidste fire uger under graviditeten tælles med, svarer det til, at kvinder i gennemsnit er fraværende næsten en tredjedel af graviditeten.
Fraværet blandt gravide dækker over store forskelle i, hvor længe kvinder er sygemeldte. Knap hver tredje kvinde er sygemeldt i mindre end fire uger. Mens hver tyvende kvinde er sygemeldt i over to tredjedele af graviditeten.
Unge har mest fravær
Beskæftigelsesministeriets analyse viser også, at det er de yngste kvinder på arbejdsmarkedet, som har mest sygefravær under graviditeten. Unge kvinder mellem 15 og 24 år er sygemeldt i 62 dage. Det er 14 dage mere end gennemsnittet. Og hver tiende unge kvinde er sygemeldt i over to tredjedele af graviditeten.
Mangel på uddannelse og lav socioøkonomisk status er også kendetegnende for gravide med meget sygefravær. Gravide, som er lønmodtagere på grundniveau, har fx dobbelt så højt sygefravær som gravide, der er topledere eller lønmodtagere på højeste niveau.
I risikofyldte brancher kan det være sværere at tilpasse arbejdet til gravide. Det kan fx være svært for en arbejdsgiver at finde passende skånearbejde til en kok eller tjener gennem hele graviditeten. Derfor bliver det ofte til en fuldtidssygemelding, hvor den gravide i princippet ellers ville kunne fortsætte på jobbet på nedsat tid.
....
Jeg selv har ikke været sygemeldt med nogle af mine graviditeter. Kender heller ikke nogle (venninder eller familie) der har været sygemeldt men tænker at det måske også mest er i fysisk hårde job eller job hvor de ikke kan give et skånejob hvis det er nødvendigt (pga bækkenbundsløsning eller lign)