tazz skriver:
Men det er også den indstilling der gør det så mega besværligt for os, der vitterligt er syge.
Jeg fik simpelthen skæld ud af mine kollegaer, fordi jeg ikke kom på arbejde efter jeg havde fået en blodprod i hjertet i min graviditet. En graviditet er jo ikke en sygdom, skulle jeg jo lige huske. Til gengæld havde jeg kæmpet mig på arbejde med bækkenløsning i flere måneder, og skulle høre hvisken og tisken omkring mig, om det nu også virkelig kunne gøre så ondt og yada yada.
Det kan godt være, at nogen trækker den og melder sig syge ved det mindste. Men du skal trods alt have en læge med ind over, og de er tit ikke meget for sygemeldinger
Men det er jo i sådanne tilfælde at de der vitterligt ikke er så syge at de ikke kan arbejde ødelægger det for de der er.
Jeg er af den opfattelse at hvis man er så syg at man må sygemelde sig fordi man knap nok kan bevæge sig rundt, så kan man heller ikke tage i Legoland og på shoppeture (og samtidig se frisk og ubesværet ud...).
Men det er da helt klart at nogle bliver rigtig hårdt ramt og de skal naturligvis have lov til at sygemelde sig uden at blive dømt. Det kan sikkert være svært at skelne - især hvis man selv har haft en komplikationsfri graviditet, men generelt har jeg selv den holdning at "graviditet ikke er sn sygdom" - i sig selv vel at mærke. Dvs. at dem der bliver hjemme pga. en smule kvalme, lidt hovedpine eller stikken i underlivet første gang de er gravide, de burde måske læse lidt op på at det er helt normalt 
Naturligvis findes der også de jobs som er så fysisk hårde at man ikke kan arbejde der særlig længe hvis man er gravid, for man skal bestemt ikke overbelaste sig selv og barnet, og hvis den arbejdsplads ikke kan tilbyde lettere arbejdsgange, så er man nok ofte nødt til at sygemelde sig.
Kan dog slet ikke forstå hvordan de kollegaer kan være så svinske at skælde dig ud i den situation du var i - jeg ville godt nok være vred og skuffet 
Anmeld