Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Caroline86

Wimmie skriver:

Ja, der er heldigvis ofte ting man selv kan gøre for at lette lidt på generne og smerterne. Jeg træner ca. hveranden dag for at holde mig i form og for at holde ryg og lænd stærk - så jeg håber det kan gøre det.

Men flot gået af dig - havde jeg lidt af opkastninger ved jeg ikke om jeg var taget på arbejde, da jeg ikke sådan lige har adgang til toilettet hvis det skal gå stærkt

jeg er jo studerende (kan lige sige det én dag endnu ) så jeg havde lidt mere flexibilitet i skemaet end mange med fuldtidsjob..

Jeg var i praktik da jeg blev gravid og til jeg var knapt halvvejs og meget af den praktik foregik faktisk hjemmefra.. så jeg kunne sidde i min egen sofa og have det skidt mens jeg arbejdede.. det hjalp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

rup

Med min første datter arbejdet jeg indtil 4 ugers før termin og havde inden problemer med det.

Nu er jeg så gravid igen og arbejder frem til 1 uge før termin. Har lige en enkelt fridag i dag da jeg skal til jm. Arbejder så til den 23 juni og har termin 1 juli. Jeg fungere bedst med at arbejdet og komme op og igang.

Selvfølgelig er jeg tæt, især fordi min datter kun er 16 måneder. Men så længe jeg ellers har det godt, så fungere det bedst for mig. Jeg arbejder på kontor og har gode forhold. Hvilket jo også betyder meget.

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

tazz skriver:

Men det er også den indstilling der gør det så mega besværligt for os, der vitterligt er syge.

Jeg fik simpelthen skæld ud af mine kollegaer, fordi jeg ikke kom på arbejde efter jeg havde fået en blodprod i hjertet i min graviditet. En graviditet er jo ikke en sygdom, skulle jeg jo lige huske. Til gengæld havde jeg kæmpet mig på arbejde med bækkenløsning i flere måneder, og skulle høre hvisken og tisken omkring mig, om det nu også virkelig kunne gøre så ondt og yada yada.

Det kan godt være, at nogen trækker den og melder sig syge ved det mindste. Men du skal trods alt have en læge med ind over, og de er tit ikke meget for sygemeldinger

Men det er jo i sådanne tilfælde at de der vitterligt ikke er så syge at de ikke kan arbejde ødelægger det for de der er.

Jeg er af den opfattelse at hvis man er så syg at man må sygemelde sig fordi man knap nok kan bevæge sig rundt, så kan man heller ikke tage i Legoland og på shoppeture (og samtidig se frisk og ubesværet ud...).

Men det er da helt klart at nogle bliver rigtig hårdt ramt og de skal naturligvis have lov til at sygemelde sig uden at blive dømt. Det kan sikkert være svært at skelne - især hvis man selv har haft en komplikationsfri graviditet, men generelt har jeg selv den holdning at "graviditet ikke er sn sygdom" - i sig selv vel at mærke. Dvs. at dem der bliver hjemme pga. en smule kvalme, lidt hovedpine eller stikken i underlivet første gang de er gravide, de burde måske læse lidt op på at det er helt normalt

Naturligvis findes der også de jobs som er så fysisk hårde at man ikke kan arbejde der særlig længe hvis man er gravid, for man skal bestemt ikke overbelaste sig selv og barnet, og hvis den arbejdsplads ikke kan tilbyde lettere arbejdsgange, så er man nok ofte nødt til at sygemelde sig.

Kan dog slet ikke forstå hvordan de kollegaer kan være så svinske at skælde dig ud i den situation du var i - jeg ville godt nok være vred og skuffet

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Jeg har gået gravid to gange og har ikke sygemeldt mig nogen af gangene, så det er mulig.

for dig!

Dejligt at høre

Jeg håber også - også for mit eget helbreds skyld, hehe

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Baby_girl2011 skriver:

jeg skal os føde i dec.. bare start dec.. og har plandlagt at nårh jeg går på barsel vil jeg købe alle julegaver der.. så jeg nemlig fri for at skulle med bette mus ud i kulden..

Også mig

Jeg har sidste arbejdsdag den 4. november, så der burde være god tid til masser af juleshopping - så håber jeg at jeg er frisk og bevægelig til den tid (ellers må manden foretage alle indkøbende...oh skræk!)

Anmeld

16. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var på arbejde fuldt ud i begge mine graviditeter

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

ladydan1 skriver:

jeg er kun een gang nået at gå  på barsel og det vsr kun fordi jeg havde fået en tidlig plk dato at gå ud fra.

ellers har jeg de andre gange født tidligere end min barsel begyndte og har altså arbejdet lige til fødslen.

:-) Sisse

Hehe, det måtte være kommet som en overraskelse så

Var det meget tidligere?

Anmeld

16. juni 2011

Baby_girl2011

Wimmie skriver:

Også mig

Jeg har sidste arbejdsdag den 4. november, så der burde være god tid til masser af juleshopping - så håber jeg at jeg er frisk og bevægelig til den tid (ellers må manden foretage alle indkøbende...oh skræk!)

hvornår er du sat til..

Anmeld

16. juni 2011

LinLin

<ingen sygemeldinger her

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Wimmie skriver:

Hvor dejligt

Jeg håber virkelig at jeg får sådan en graviditet som du beskriver. Jeg er i uge 13+4 og jeg synes selv det går godt helbredsmæssigt - jeg kan sagtens mærke at jeg er gravid og det gør også ret nas i lænd og underliv dagligt, men det er ikke værre end at jeg sagtens kan bevæge mig rundt uden problemer. Bare jeg lige husker at "tage en puster" i ny og næ

Håber din graviditet bliver ved med at være så skøn

Det vigtigste er jo også bare at lytte til sin krop  Jeg havde det da skide dårligt de første 12 uger med kvalme og opkast, men det var som om at det - som et trylleslag - gik over efter 12. uger. Lidt skægt. Så jeg håber også på at fortsætte den gode stil. Hehe! Håber du undgår at døje for meget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.