Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Baby_girl2011

Wimmie skriver:

Wow, flot
Håber jeg også at jeg kan gøre

kan jeg godt forstå..

Men det skal siges at tilsids var det super hårdt med varmen.. Hun er født den 3 juli.. Puhaa ikke sjovt at være højgravid nårh varmen kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Troldepussen

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

Jeg har ikke været sygemeldt i nogen af mine graviditeter... Jeg var tæt på i den ene graviditet, men jeg fik en indkørselstilladelse til arbejde så jeg var fri for at gå så langt parkeringspladsen, så jeg slap med skrækken...

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Happiness skriver:

Jeg gik igennem Havde dog 2 dages sygdom pga. plukveer. Men det var så også det! Ellers har der ikke været noget.

Flot klaret

2 dage er jo ingenting; du må have en glad arbejdsgiver

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Lauritz skriver:

Jeg gik hele graviditeten uden en sygemelding Gik på barsel 5 uger før fødslen da jeg lige havde en uges ferie der skulle bruges inden!

Flot

Jeg har selv 6 ugers barsel (eller 8 hvis jeg vælger at bruge mine omsorgsdage, men det vil jeg ikke)

Anmeld

16. juni 2011

Caroline86

jeg blev ikke sygemeldt trods ekstrem kvalme op opkastninger dagligt frem til 16. uge... jeg har selv mange ledproblemer men udnyttede tilbuddet om motion i vand og det hjalp virkelig meget!!

Jeg gik på barsel præcis 14 dage inden Lauras fødselsdag

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

Nu har jeg godt nok ferie og er til daglig studerende, så kunne ikke komme ud i en helt lignende situation, men personligt tvivler jeg på, at jeg ville være kommet derud, hvor jeg skulle sygemeldes, hvis det endelig var. Jeg er i dag 24+4, og jeg føler mig fuldstændig normal. Jeg har ingen problemer ud over jeg er lidt mere søvnig end normalt og lidt mere sulten end normalt Og af og til list halsbrand. For så vidt kunne jeg godt de fleste dage komme i tvivl om, om jeg overhovedet er gravid, hvis ikke det var pga. den voksende mave og spark indefra.

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er færdig med min graviditet endnu. Men jeg har en sund og stærk krop, og taget i betragtning at jeg har det helt fint og normalt nu, så tror jeg ikke jeg ville være kommet ud i en sygemelding  

Anmeld

16. juni 2011

tazz

Loa skriver:

Mig

Uden at forhellige mig selv, så gik jeg også meget op i at graviditeten ikke skulle være en sygdom for mig....

Selvfølgelig er der en del der bliver ramt af diverse, meeen tror nu der også er nogen der trækker den lidt i ørene og "nåh ja men jeg er jo også gravid"

Men det er også den indstilling der gør det så mega besværligt for os, der vitterligt er syge.

Jeg fik simpelthen skæld ud af mine kollegaer, fordi jeg ikke kom på arbejde efter jeg havde fået en blodprod i hjertet i min graviditet. En graviditet er jo ikke en sygdom, skulle jeg jo lige huske. Til gengæld havde jeg kæmpet mig på arbejde med bækkenløsning i flere måneder, og skulle høre hvisken og tisken omkring mig, om det nu også virkelig kunne gøre så ondt og yada yada.

Det kan godt være, at nogen trækker den og melder sig syge ved det mindste. Men du skal trods alt have en læge med ind over, og de er tit ikke meget for sygemeldinger

Anmeld

16. juni 2011

SHERO

Jeg blev desværre sygemeldt i august som jeg fødte i januar. Min arbejdsplads var ikke særlig gode til at tage hensyn og arbejde 50-70 timer om ugen, var super stresset hele tiden, hvilket resulteret i et alt alt for højt blodtryk. Så jeg blev sygemeldt, der efter deltidssygemeldt, og så bad min chef mig om at sygemelde mig 100% i stedet...

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Loa skriver:

Mig

Uden at forhellige mig selv, så gik jeg også meget op i at graviditeten ikke skulle være en sygdom for mig....

Selvfølgelig er der en del der bliver ramt af diverse, meeen tror nu der også er nogen der trækker den lidt i ørene og "nåh ja men jeg er jo også gravid"

Jeg har det på nøjagtig samme måde

Selvom jeg er gravid for første gang, så går jeg meget op i at sådan noget som kvalme og ligamentsmerter er normalt når man er gravid. Så længe jeg ikke kaster op hele tiden og har så ondt at jeg ikke kan gå, så kan jeg også arbejde.

Jeg har 2 kollegaer som pt. er sygemeldt under graviditet. Den ene havde 2 jobs og var meget aktiv - og bestemt ikke sart. Til sidst kom hun nærmest grædende på arbejde fordi hun havde bækkensmerter og så måtte hun altså sygemelde sig.

Den anden sygemeldte sig samme dag som hun afleverede vandrejournal - hun havde en siddende stilling på arbejde og blev tilbudt at arbejde halv tid, hvilket hun afslog fordi hun havde så ondt at hun næsten ikke kunne bevæge sig.

Hun har siden da mødt kollegaer på shoppetur i Kolding Storcenter og på tur i Legoland (uden at se besværet ud)

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Baby_girl2011 skriver:

kan jeg godt forstå..

Men det skal siges at tilsids var det super hårdt med varmen.. Hun er født den 3 juli.. Puhaa ikke sjovt at være højgravid nårh varmen kommer.

Ja, det kan jeg forstille mig - pyha

Jeg skal føde midt i december, så jeg slipper for al det travle juleræs på jobbet, hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.