Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Tulle28

Jeg tror man til dels selv kan gøre meget for at få en "nemmere" graviditet. Spis ordentligt og dyrk motion - når din krop er stærk, kan den også bedre holde til den belastning, det er at være gravid - PLUS du får hurtigere din præ-graviditetskrop, hvis du passer på dig selv under graviditeten. At man skal holde sig i ro, bare fordi man er gravid er noget sludder - din krop har meget bedre af at blive brugt (indenfor rimelighedens grænser, naturligvis, og med udgangspunkt i den form du er i. Du skal ikke begynde at træne til at løbe marathon nu)

Jeg havde en meget nem graviditet og havde ikke en eneste sygedag indtil jeg gik på barsel (uge 36). Jeg trænede hele min graviditet styrketræning, spinning, yoga og svømning, og er overbevist om at det var med til at gøre at jeg ingen gener havde overhovedet (udover smerter i lænden i begyndelsen af graviditeten - men dem kom jeg til livs ved at lave øvelser for ryg og lænd).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

CeViss

Jeg gik 8 måneder uden at sygemelde mig

Anmeld

16. juni 2011

JacobsMoar

Frøken J. skriver:

Nu har jeg godt nok ferie og er til daglig studerende, så kunne ikke komme ud i en helt lignende situation, men personligt tvivler jeg på, at jeg ville være kommet derud, hvor jeg skulle sygemeldes, hvis det endelig var. Jeg er i dag 24+4, og jeg føler mig fuldstændig normal. Jeg har ingen problemer ud over jeg er lidt mere søvnig end normalt og lidt mere sulten end normalt Og af og til list halsbrand. For så vidt kunne jeg godt de fleste dage komme i tvivl om, om jeg overhovedet er gravid, hvis ikke det var pga. den voksende mave og spark indefra.

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er færdig med min graviditet endnu. Men jeg har en sund og stærk krop, og taget i betragtning at jeg har det helt fint og normalt nu, så tror jeg ikke jeg ville være kommet ud i en sygemelding  

Jeg havde det på samme måde som dig.. Men derfra blev det så også kun værre.. Jeg endte med en sygemelding i uge 32.. Så 4 uger før jeg egentlig skulle være fået fra.. Det hed sig at det var bækkenet, men jeg tror ikke at jeg havde overlevet psykisk at blive ved... (Længere historie)

Anmeld

16. juni 2011

JacobsMoar

Frøken J. skriver:

Nu har jeg godt nok ferie og er til daglig studerende, så kunne ikke komme ud i en helt lignende situation, men personligt tvivler jeg på, at jeg ville være kommet derud, hvor jeg skulle sygemeldes, hvis det endelig var. Jeg er i dag 24+4, og jeg føler mig fuldstændig normal. Jeg har ingen problemer ud over jeg er lidt mere søvnig end normalt og lidt mere sulten end normalt Og af og til list halsbrand. For så vidt kunne jeg godt de fleste dage komme i tvivl om, om jeg overhovedet er gravid, hvis ikke det var pga. den voksende mave og spark indefra.

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er færdig med min graviditet endnu. Men jeg har en sund og stærk krop, og taget i betragtning at jeg har det helt fint og normalt nu, så tror jeg ikke jeg ville være kommet ud i en sygemelding  

Jeg havde det på samme måde som dig.. Men derfra blev det så også kun værre.. Jeg endte med en sygemelding i uge 32.. Så 4 uger før jeg egentlig skulle være fået fra.. Det hed sig at det var bækkenet, men jeg tror ikke at jeg havde overlevet psykisk at blive ved... (Længere historie)

Anmeld

16. juni 2011

Thalia

Jeg var sygemeldt med bækkenløsning under min første graviditet.

2. og 3. gang blev jeg slet ikke sygemeldt, tvært imod cyklede jeg stadig til og fra arbejde (7½km hver vej), indtil ugen før jeg fødte.

Anmeld

16. juni 2011

Siber

Med Alma havde jeg ikke nogen sygemelding, og jeg kastede op i lår tykke stråler indtil uge 16

Med Johanna have jeg hellere ingen sygemelding, og jeg kastede op i lår tykke stråler (men jeg måtte dog blive hjemme i en uge, da jeg intet kunne holde i mig, og jeg arbejde i en børnehave) uge 16 stoppede jeg med at kaste op.

Med Astrid blev jeg desværre sygemeldt i midt Aug, pga blødninger og bækkenløsning. Man kan sige at 3. gang var min krop slidt!! Jeg havde dog ingen opkastninger. Børnehave arbejdet og mine egen børn blev for hårdt for min stakkels krop! Hun blev født i okt

Knus Siber

Anmeld

16. juni 2011

An&Jo

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

jeg klarede mig igennem hele min graviditet uden sygemelding, og gik til eksamen da min dreng var halvanden måned gammel..

Anmeld

16. juni 2011

Mettefpigen

Jeg blev sygemeldt d 1 juni og skal føde til sep... Men jeg er tjener og havde en chef der overhovedet ikk tog hensyn til at jeg var gravid... Jeg var på timeløn så timer betød meget for mig... Men jeg knoklede lige så meget som før, havde ikk rigtig nogen pauser, kunne ikk sidde ned når jeg havde brug for det, havde tunge løft op og ned fra 1 sal, stod op i 8-10 timer om dagen, arbejdede til tider 6-9 dage i træk og jeg kunne blive ved.... Jeg nød ærlig talt ikk min graviditet før jeg blev sygemeldt fordi jeg følte ikk at jeg måtte være gravid når jeg var på arbejde... Min chef spurgte til hvordan jeg havde det i min graviditet 1 gang på 5 måneder... Jeg havde ondt i min fødder hver dag når jeg kom hjem fra arbejde, og havde ondt i ryggen rigtig tit... Da jeg fik sygemeldingen fra lægen begyndte jeg at græde fordi jeg var så lykkelig for at jeg ikk skulle være bange og næsten havde det dårligt over at jeg var/er gravid.....

Så det er ikk alle der bruger graviditeten son undskyldning...

Anmeld

16. juni 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Ville lige høre hvor mange af jer der har fået børn klarede alle månederne indtil I gik på barsel uden at måtte sygemelde jer?

Jeg vil meget meget gerne undgå at sygemelde mig i løbet af min graviditet, men jeg kan også høre at det sker for rigtig rigtig mange, så jeg er lidt spændt på om det kan lade sig gøre - og hvad mine "odds" er for at gå alle 7½ måneder ud uden sygedage.

Jeg er indtil videre sluppet uden de vildeste graviditetsgener, men jeg har i forvejen problemer med min ryg og lænd, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå

Jeg har termin d. 3/1,og håber virkelig, virkelig meget på at gå til d. 22 dec ca

Men jeg går heller ikke i skole lige nu, har sådanset sommerferie, så min meget slemme kvalme er forhåbelig væk når jeg starter midt i august 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.