Hvor mange klarede sig igennem graviditet uden sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Bare mig..

Wow, det var sørme også flot gået. Din lærer og censor har sikkert været mere nervøs end dig til eksamen... for at du skulle begynde at føde midt i det hele

Jeg er også klar over at jeg skal passe på mig selv pga. problemerne med min ryg og lænd. Allerede da jeg var i uge 6 begyndte jeg at få stærke smerter i lænden strålende ned i baller og lår - og det har jeg stadig; det er dog ikke blevet værre end det var for 7 uger siden, så jeg håber jeg lindrer lidt via træning.

Hehe, jeg havde født ugen inden jeg tog til den første eksamen, men op til min fødsel forberedte jeg mig.. Men det resulterede så i den gode gamle, med mælk stående ud af begge bryster, så da jeg kommer ud fra eksamen, er min bluse FULDSTÆNDIG våd, så er ikke sikker på, at de har hørt ordentligt efter

Ja, du må hellere passe på, at det ikke bliver værre.. Godt, at du træner.. Det havde jeg desværre ikke tid til. pga skolen, men mit var også LIGE til at holde ud.. Problemet var at jeg skulle sidde ned så mange timer, og det gjorde vildt ondt når jeg sad for meget, så jeg gik bare rundt i klassen i stedet for.. - Det har været meget forvirrende for de andre, men de havde en rigtig god forståelse for mig, og viste heldigvis meget hensyn. Bar min taske, hjalp mig sidste vinter så jeg ikke faldt med stor mave osv ovs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Wimmie

MoarHvidovre skriver:

Jeg var på arbejde fuldt ud i begge mine graviditeter

Dejligt...skønt at høre at det kan lade sig gøre

Anmeld

16. juni 2011

mor-til-en-dejlig-baby

jeg går på barsel om to uger og jeg er ikke blevet sygemeldt eller har brug for det ..

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Baby_girl2011 skriver:

hvornår er du sat til..

18. december 

Anmeld

16. juni 2011

Baby_girl2011

Wimmie skriver:

18. december 

4 dec her

glæder mig til at følge din mave

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

DAs mor skriver:

<ingen sygemeldinger her

Skønt

Rart at vide at det kan lade sig gøre - man bliver så afskrækket af alle historierne om folk der bare ligger i sengen i flere måneder...eller endnu værre; på sygehuset.

Datteren til én af mine kollegaer lå på sygehuset i 2 måneder pga. voldsomme opkastninger og væskemangel

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

Frøken J. skriver:

Det vigtigste er jo også bare at lytte til sin krop  Jeg havde det da skide dårligt de første 12 uger med kvalme og opkast, men det var som om at det - som et trylleslag - gik over efter 12. uger. Lidt skægt. Så jeg håber også på at fortsætte den gode stil. Hehe! Håber du undgår at døje for meget  

Også mig

Har haft kvalme næsten fra dag 1 og stadigvæk - men ikke én eneste opkastning

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

132319 skriver:

Første gang gjorde jeg, jeg var dog enormt stresset og det mistænkes at det var derfor jeg fødte for tidligt. Anden gang var jeg på dagpenge og fik stress og ubehag ved at være kastebold der skulle i meningsløs jobsøgningskursus-aktivering når jeg alligevel var for langt henne til at kunne arbejde og blev derfor sygemeldt af min læge.

Så har du også haft endnu mere god grund til at lytte til din krop - ikke rart  med den første forskrækkelse.

Anmeld

16. juni 2011

Wimmie

NNM skriver:

begge gange har jeg klaret igennem.

første gang var jeg på kontanthjælp og i aktivering, måtte ikke være der hvor jeg var da jeg fandt ud af jeg var gravid, så det sendte mig på kursuser i stedet for. den her gang er jeg lige blevet færdig med første år på skolen og har nu sommerferie, og går så derfra på barsel det vil sige pr 15 august har jeg barsel frem til januar (mit eget valg)

Dejligt

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre at have en nem graviditet Begge mine har været problemfri, kun med smågener som halsbrand, spændinger i benene og en smule ondt i ryggen anden gang. Jeg har aldrig mærket plukkeveer eller været fysisk generet og cyklede begge gange op til den dag vandet gik Jehærde bare været mig, med en dunk og ekstra kilo! At begge mine unger så ville ud før tid pga. lidt for meget stress, er en anden snak

Hvor er det dejligt at høre!  Der er også mange der spørger mig (gravide og tidlige gravide) om jeg virkelig stadig cykler rundt. Og for mig er det et helt underligt spørgsmål, for jeg har det da fint! Men det er jo fordi der er så mange der døjer. Så jeg cykler til alt, handler ind og dyrker motion. Fine and dandy  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.