Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Stjernestoev

A&F skriver:

En konvertit får slettet alle sine "synder" slettet. Man er som en nyfødt

Årh okay Tak for svaret. Er du født muslim?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

A&F

Talbutikken skriver:

Jeg er pære dansk, men bliver mere og mere flov over at være det. DK er efterhånden blevet så fremme fjensk, så det er uhyggeligt.

Det kan ikke være nemt at være muslim i DK, fordi alle bliver skåret over en kam... feks. alle kvinder der gå mrd tørklæde er underkuet og domineret af deres mand, sikke noget bras

Jeg tager hatten af for jer der tør stå ved jeres religion  og ikke lader jer undekue af medier, Danske folkeparti mv. 

Tak. Man er jo nødt til at stå ved den man er. Og medierne tvinger mig personligt til at holde mere fast i min tro

Anmeld

9. juni 2011

qp

A&F skriver:

Kvinden skal stadig være tildækket foran mænd fremmede mænd og mænd hun kan blie gift med, selvom hun er blevet gift.

Jeg fandt det her om krav til mændenes påklædning, jeg vil lige tilføje at, mændene i Profetens tid blev opfordret til at udgro deres skæg, da det er en del af Profeten Muhammeds sædvane:

1. Du skal være dækket fra navlen og til under knæene.

2. Tøjet  må ikke vise dine former eller på anden måde være formet efter kroppen.

3. Tøjet må ikke tiltrække unødig opmærksomhed, f.eks. hvis man bruger for vilde farver.

4. Tøjet må ikke være det samme som pigetøj, eller det tøj ikke troende går med.

5. Du må ikke have noget på, der er lavet af silke, guld og andet udsmykkende.

6. Du må ikke købe tøj, f.eks. dyrt mærketøj, for at blive accepteret af en gruppe eller for at vise dig.

Jeg tror viiiiiiiiiidst nok at mange unge muslimske mænd bør genlæse punkt nr. 6 et pr gange eller 10 hahaha...

De er simpelthen SÅ forfængelige (mange af dem) og render helst rundt med Rolex ure, Armani skjorter osv osv....   

Men hva faen, de må vel have råd til det når kvinderne jo ikke bruger penge på tøj

Anmeld

9. juni 2011

nattergalen

Jeg er dejligt positivt overrasket over hvor rar en stemning der er på denne debat.. I skal alle have et klap på skulderen..

Og A&F fantastisk rolige og velovervejet svar du kommer med, dejligt at se du tager dig tid til at svare på de mange spørgsmål  

Bare lige en  herfra.. 

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Stjernestøv skriver:

Naaarh. Jeg tror MEGET på Gud.
Men synes stadigvæk at Islam er en smuk tro, og jeg beundrer jer meget, at følge jeres tro så meget. Er lidt fascineret af det

ja det er den virkelig når man går ind og læser eller lærer om den, den er slet ikke så drastisk og voldsom som mange tror.
Specielt det hvordan en kvinde skal behandles og æres synes jeg er vildt smuk. Og det er bare så meget den anden side af undertrykkelse osv.

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

qp skriver:

Jeg tror viiiiiiiiiidst nok at mange unge muslimske mænd bør genlæse punkt nr. 6 et pr gange eller 10 hahaha...

De er simpelthen SÅ forfængelige (mange af dem) og render helst rundt med Rolex ure, Armani skjorter osv osv....   

Men hva faen, de må vel have råd til det når kvinderne jo ikke bruger penge på tøj

jeg tror mange ville få et chok over hvor lækkert tøj og sko og tasker der gemmer sig på mange tildækket kvinder.. mums de har go stil underneath

Anmeld

9. juni 2011

nattergalen

qp skriver:

Ked af at må meddele dig at muslimske kvinder faktisk er nogle af dem der går flottest og dyrest klædt, at du el andre ikke lige ser det er ikke ens betydende med det ikke gemmer sig under de lange skørter

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

nattergalen skriver:

Ked af at må meddele dig at muslimske kvinder faktisk er nogle af dem der går flottest og dyrest klædt, at du el andre ikke lige ser det er ikke ens betydende med det ikke gemmer sig under de lange skørter

det er helt korrekt, tænker på SATC2 .. hehe..

Anmeld

9. juni 2011

A&F

Stjernestøv skriver:

Årh okay Tak for svaret. Er du født muslim?

Så lidt. Ja jeg er født muslim. Og ifølge islam er alle faktisk født muslimer. "Et hvert barn fødes i overenstemmelse med islams natur, så gør dets forældre det, til jøder, maggier(en tro der var dengang) eller kristne...." Dette er et citat fra koranen.

Anmeld

9. juni 2011

nattergalen

sarahb skriver:

jeg tror mange ville få et chok over hvor lækkert tøj og sko og tasker der gemmer sig på mange tildækket kvinder.. mums de har go stil underneath

Der indhentede du mig lige

Vi kan bare det der med at tænke ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.