Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Saka

Lou87 skriver:

Okay, helt i orden
Og tak for svar..

Jeg synes det er hvad skal man sige, vildt.. eller ja.. at man sådan skal tildække sig HELT. Synes det er en meget smuk tanke med og gemme sig til manden osv, også sex mæssigt set.
Men det der med fra hovede til tå.. ja det forstår jeg ikke - jeg synes næsten det er synd. Kunne måske forstå man ikke måtte bære tæt siddende og nedringet, samt noget der får over knæende.
Men det der med nærmest et "telt".. sorry udtrykket  det er for mig bare lidt for meget. Men det jo hver sin tro, og respekt for dem der gør det..
Nu jeg kom ind på det med sex - er det ikk også noget med en kvinde er mindre værd eller sådan noget lign hvis hun ikk er jomfru når hun skal giftes og det ?? Og hva sker der med hende hvis hun ikk er ?? ... jeg tænker mere , er der ikk mange som bliver voldtaget måske og så ikk kan gøre for det.. ??

Er det forresten også bare en skrøne det der med at man hører at muslimske mænd ser danskere og andre kvinder i let påklædt tøj lidt som tøjter eller lign ??

Læste li et andet indlæg - HVOR vildt, anede slet ikk der var decideret frisør saloner med rum til dem med tørklæder herhjemme

Er der andre spændende ting du/i kan fortælle ?? som man måske ikke er klar over hvorfor i gør ?? Er total nysgerrig

Det er jo forskelligt, der er nogle der vælger at tildække sig helt altså ansigtet med, andre der kun har tørklæde på også det helt 3 med tørklæde og islamiske kjole(abaye) Men ja når man ik selv tror på denne religion kand et godt se mærkeligt ud at man vælger at klæde sig sådan, men tror for os der tror på det er det en naturlig ting. Du ser feks. også muslimske kvinder der ikke er tildækket. Så ja det er vel meget forskelligt.

Mht det med jomfru så er det fuldstændigt misforstået at man er mindre værd hvis man ikker er jomfru. Det er korrekt at det er forbudt i islam at have samleje med en anden mand før ægteskabet eller en man ikke er gift med. Men at nogen så gør det betyder ikke man er mindre værd. Det betyder at man har begået en synd, og det er ikke noget som vi mennesker skal dømme andre for. Det gælder begge veje hvilket betyder at det også er forbudt for en mand at have samleje med en kvinde uden for et ægteskab.

Det er desværre rigtigt at nogle drenge/mænd ser piger, ligemeget om det er danske eller ej, som "billige" men det er så deres problem, det har ik noget med islam at gøre. Der er det desværre kultur der træder ind, da de måske er van til at "deres" kvinder dvs mor søskende mm. ikke opfører/klder sig på denne måde. Men igen her er det kultur der træder ind og ikke religionen, desværre.

Ja mht frisør saloner så ved jeg capaldi har xtra rum hvor man kan komme ind og blive klippet af en kvinde, hvis man har tørklæde på Det synes jeg er meget fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Lou87

sarahb skriver:

synes det er vildt fedt der bliver stillet spørgsmål og debatteret så flot. Det er helt vildt dejligt at læse at der er interesse i stedet for vildt tilbagetrukkenhed og fordomme

Så ENIG!

Og fedt der er en masse der gider svare...

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

A&F skriver:

Kvinden skal stadig være tildækket foran mænd fremmede mænd og mænd hun kan blie gift med, selvom hun er blevet gift.

Jeg fandt det her om krav til mændenes påklædning, jeg vil lige tilføje at, mændene i Profetens tid blev opfordret til at udgro deres skæg, da det er en del af Profeten Muhammeds sædvane:

1. Du skal være dækket fra navlen og til under knæene.

2. Tøjet  må ikke vise dine former eller på anden måde være formet efter kroppen.

3. Tøjet må ikke tiltrække unødig opmærksomhed, f.eks. hvis man bruger for vilde farver.

4. Tøjet må ikke være det samme som pigetøj, eller det tøj ikke troende går med.

5. Du må ikke have noget på, der er lavet af silke, guld og andet udsmykkende.

6. Du må ikke købe tøj, f.eks. dyrt mærketøj, for at blive accepteret af en gruppe eller for at vise dig.

Okay det jo alligevel helt vildt så mange regler der er, OGSÅ til manden, troede ellers han var noget mere frit stillet...
(er han jo så egentligt lidt også sys jeg)

Glemte og spørge hende den anden om noget ang sex.. må mænd egentlig gerne ha sex før ægteskabet ???

Anmeld

9. juni 2011

ZamanogDania

Jeg er muslim. Jeg bær ikke tørklæde, men håber på en dag jeg gør det. Mine forældre beder og faster. Min mor bær tørklæde. Jeg beder og faster når det er Ramadan. Men man må ikke faste når man er gravid(da man har et barn at tænke på) og når man har sin menstruation, os når man ammer

Jeg deltager ikke i sådan nogle debatter, fordi jeg skal ikke hav andres tilladelse hvem jeg skal tro på og ikke tro på. Desuden er der rigtig mange danskere som misforstår islam. Og det er ikke jeres skyld. Der er mange som fortolker koranen forkert. Hvis man læser koranen, så vil man græde, fordi det er så smukt skrevet.
Ligesom der findes dårlig dansker, findes der os udlænding som er dårlige. Der er dårlig og kriminalie mennesker over hele verden.

Anmeld

9. juni 2011

ZamanogDania

Lou87 skriver:

Okay det jo alligevel helt vildt så mange regler der er, OGSÅ til manden, troede ellers han var noget mere frit stillet...

Glemte og spørge hende den anden om noget ang sex.. må mænd egentlig gerne ha sex før ægteskabet ???

Man må ikke dyrke sex før ægteskab. Der gælder mænd og kvinder.

Anmeld

9. juni 2011

Saka

Lou87 skriver:

Ja desværre er det altid kvinden der bliver fremstillet som undertrykt og som sku have en masse regler mht påklædning. Men igen hvis man ik har undersøgt det eller spurgt så tror man jo på det negative og derfor er der ikke mange der ved at manden også har sine påklædnings regler .

nej hvis du ser mit indlæg overfor så er det også forbudt for manden at have samleje udenfor et ægteskab

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Lou87 skriver:

nej det må de ikke, men tror kulturen i mange lande har gjort kvinden undertrykkende så vægten vejer mest på hendes skuldre i den sammenhæng. Plus mænd jo ikke har en hinde de springer når det er, så der er ikke bevis på den måde.
Men nej det må de ikke.

Anmeld

9. juni 2011

A&F

Okay, helt i orden
Og tak for svar..

Jeg synes det er hvad skal man sige, vildt.. eller ja.. at man sådan skal tildække sig HELT. Synes det er en meget smuk tanke med og gemme sig til manden osv, også sex mæssigt set.
Men det der med fra hovede til tå.. ja det forstår jeg ikke - jeg synes næsten det er synd. Kunne måske forstå man ikke måtte bære tæt siddende og nedringet, samt noget der får over knæende.
Men det der med nærmest et "telt".. sorry udtrykket  det er for mig bare lidt for meget. Men det jo hver sin tro, og respekt for dem der gør det..
Nu jeg kom ind på det med sex - er det ikk også noget med en kvinde er mindre værd eller sådan noget lign hvis hun ikk er jomfru når hun skal giftes og det ?? Og hva sker der med hende hvis hun ikk er ?? ... jeg tænker mere , er der ikk mange som bliver voldtaget måske og så ikk kan gøre for det.. ??

Er det forresten også bare en skrøne det der med at man hører at muslimske mænd ser danskere og andre kvinder i let påklædt tøj lidt som tøjter eller lign ??

Læste li et andet indlæg - HVOR vildt, anede slet ikk der var decideret frisør saloner med rum til dem med tørklæder herhjemme

Er der andre spændende ting du/i kan fortælle ?? som man måske ikke er klar over hvorfor i gør ?? Er total nysgerrig

Jeg tillader mig at svare.

Koranen siger: "De rene kvinder er til de rene mænd, og de urene kvinder er til de urene mænd". Forstået på den måde, at har manden og kvinden haft sex uden for ægteskab, har de ikke ret til at gifte sig med en jomfru medmindre de angrer og søger tilgivelse for deres handlinger så vil Gud(Allah) forbarme sig over dem og tilgive dem.

Mange muslimske mænd i dag, har haft sex uden for ægteskab, og når de så skal finde en kone, så skal hun absolut være jomfru. Dette er dobbeltmoralsk! Han har faktisk ikke ret til at gifte sig med en jomfru hvis han ikke har angret. Og ligeledes med muslimske kvinder. Mange af dem har også sex uden for ægteskabet. Reglerne gælder for dem begge. Nogle kulture går meget op i at kvinden bløder, da det beviser hendes udskyld. De forstår ikke, at nogle kvinder ikke bløder. De (familien) glemmer også, at de ikke har ret til blande sig i om kvinden er jomfru. Nogle mænd reagere kraftigt med eks. vold eller skilsmisse, hvis deres kone ikke bløder, da de har fået det banket ind fra familien at hun skal være ren osv. Derfor er det vigtigt at når man vælger sin partner, så forstår han f.eks islams regler og ikke kultur/traditions regler.  Sexlivet er desuden en privatsag mellem kvinden og manden, da man ikke skal fortælle om sit sexliv til andre ifølge islam.

Muslimske mænd rådes til at gifte sig med kvinder der er blevet voldtaget. Da de har været udskyldige ofre, og de har krav på en kærlig behandling fra en ægtemand. Kvinden er ifølge islam ikke uren, da der har været tale om en voldtægt, og forbryderen skal faktisk straffes på groveste.

Og enker/skilte kvinder, kan sagtens blive gift igen selvom de ikke er jomfruer. Profetens Muhammeds første hustru var en handelskvinde, hun var enke, og ca. 25 år ældre end ham

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Den her tråd er virkelig blevet god Har fået et skide godt syn på Islam. Hvis nu jeg gerne vil være muslim på trods af jeg både har haft sex og spist svinekød, kan jeg så blive det?

Anmeld

9. juni 2011

Camillee

A&F skriver:

Du citerer bare alt det du vil. Medierne påvirker individet meget. Derfor er det vigtigt, at være kritisk til hvad medierne viser. Jeg har været påvirket af medierne, men har derfor også undersøgt tingene nærmere. Også når der f.eks er noget om islam. Så undersøger jeg f.eks om der er hold i det osv. Man kommer bedst frem ved selv at spørge og undersøge..

Det kan du have helt ret i også derfor jeg læser med  fordi jeg er nygerrig,
men synes at vores  fjerne bekendte, har det med ofte at blive lidt små fornærmede hvis kan spøger ind til deres tro,(og sagt helt uden at kunne støde nogen) så har helt ladet værd med at spørge (:

men har aldig ikke haft fordomme,  og jeg skal vær den sidste til at dømme folk,
men har bare ikke forstået hvorfor man gik med tørklæde, men det har jeg fået nu, så mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.