Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Stjernestoev

SussieThyssen skriver:

Jeg vil lige opfordre jer til at skrive pænt til hinanden.
Tråden er primært henvendt til muslimske piger/kvinder, så hvis I der IKKE er muslimer gerne vil deltage, så gør det med hensyn.
Forståeligt at man er nysgerrig...så spørg væk, men som sagt giv plads og hjerterum i en god tone.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Mange tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

SussieThyssen

Stjernestøv skriver:

Mange tak for hjælpen

Så lidt

Anmeld

9. juni 2011

ZamanogDania

Man behøver ikke tage mærketøj på for at se pænt ud. Mashallah alle kvinder har deres skønhed og ligemeget hvad de tager på, ser de godt ud med tørklæde

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Stjernestøv skriver:

Må jeg spørge dig om, hvordan din familie havde det med at du blev muslim? Og var du kristen før?

De har alle taget det super flot og tager altid hensyn med mad osv. Min mor handler halal når vi kommer osv.
De er så skønne min familie og eftersom jeg ikke har forandret mig radikalt så tager de det endnu bedre. Jeg har altid været en meget ærlig og familie kær person og jeg kunne aldrig drømme mig om at trække mig fra dem eller lade mig overbevise til St gøre noget jeh ikk vil. Og det ved de, derfor respekteret de mit valg fuldt ud. Og så kender de og elsker min mand virkelig højt pg ved jeg er lykkelig ned ham og at han aldrig vil bruge religion til at skubbe mig ud hvor jeg måske ikk kan bunde. Og du spørger bare på livet løs..

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

sarahb skriver:

De har alle taget det super flot og tager altid hensyn med mad osv. Min mor handler halal når vi kommer osv.
De er så skønne min familie og eftersom jeg ikke har forandret mig radikalt så tager de det endnu bedre. Jeg har altid været en meget ærlig og familie kær person og jeg kunne aldrig drømme mig om at trække mig fra dem eller lade mig overbevise til St gøre noget jeh ikk vil. Og det ved de, derfor respekteret de mit valg fuldt ud. Og så kender de og elsker min mand virkelig højt pg ved jeg er lykkelig ned ham og at han aldrig vil bruge religion til at skubbe mig ud hvor jeg måske ikk kan bunde. Og du spørger bare på livet løs..

Tak for svaret, og jeres åbenhed :-)

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Og nu har jeg fået en ustyrlig trang til at se SATC 2..

Anmeld

9. juni 2011

nattergalen

Stjernestøv skriver:

Og nu har jeg fået en ustyrlig trang til at se SATC 2..

Ja, sad også og tænkte den skal da genses.. På trods af jeg ikke er fan af serien synes jeg filmene er ret gode

Og dejligt at høre der er så mange åbne spørgsmål  
Er selv gift med en konvertit, og har været igennem hele oplevelsen med ham En skøn rejse han/vi har været på

Vil også meget gerne svare på spørgsmål hvis der er flere  

Anmeld

10. juni 2011

Lou87

Saka skriver:

Det er jo forskelligt, der er nogle der vælger at tildække sig helt altså ansigtet med, andre der kun har tørklæde på også det helt 3 med tørklæde og islamiske kjole(abaye) Men ja når man ik selv tror på denne religion kand et godt se mærkeligt ud at man vælger at klæde sig sådan, men tror for os der tror på det er det en naturlig ting. Du ser feks. også muslimske kvinder der ikke er tildækket. Så ja det er vel meget forskelligt.

Mht det med jomfru så er det fuldstændigt misforstået at man er mindre værd hvis man ikker er jomfru. Det er korrekt at det er forbudt i islam at have samleje med en anden mand før ægteskabet eller en man ikke er gift med. Men at nogen så gør det betyder ikke man er mindre værd. Det betyder at man har begået en synd, og det er ikke noget som vi mennesker skal dømme andre for. Det gælder begge veje hvilket betyder at det også er forbudt for en mand at have samleje med en kvinde uden for et ægteskab.

Det er desværre rigtigt at nogle drenge/mænd ser piger, ligemeget om det er danske eller ej, som "billige" men det er så deres problem, det har ik noget med islam at gøre. Der er det desværre kultur der træder ind, da de måske er van til at "deres" kvinder dvs mor søskende mm. ikke opfører/klder sig på denne måde. Men igen her er det kultur der træder ind og ikke religionen, desværre.

Ja mht frisør saloner så ved jeg capaldi har xtra rum hvor man kan komme ind og blive klippet af en kvinde, hvis man har tørklæde på Det synes jeg er meget fedt

Okay.. og ja det jo nok hvor meget man går op i det der gør forskellen med hvor meget man bærer.
Men hvis ikk der er grund til og dække helt til så man feks kun kan se øjnene, så forstår jeg ikk hvorfor man gør det... man blir vil ikke "mere" muslim af det ?? eller er det en slags måde og være mere "fræk" overfor mændende på,, fordi man så måske er mere mystisk eller ?? har jeg bare misforstået hvor nogen gør det.

Okay - jeg synes bare man i nogle film eller lign (selvom film self aldrig altid er helt sande) har set at fanden jo nærmest er løs hvis du pigen ikke er jomfru, men det er altså at overreagere ka jeg forstå ?? Og fint det gælder mændende også sys jeg.. de bare ikk "lige så nemme" og kontrollere hehe.

Okay havde ikk li tænkt på og dele det op i kultur og religon på den måde men når du siger det sådan kan man jo så godt forstå forskellen.. jeg synes bare det er træls nogen mænd ser "os" /andre mindre påklædte kvinder på den måde når de er i "vores" land uden og sige det hårdt. Så burde de jo indfinde sig eller i det mindste forstå vores kultur også.
(forstår så godt de råber eller peger fingre af dem hvor nederdelen nærmest er hulkort eller nedringelsen på trøjen havner på maven nærmest hehe)

Ja jeg synes sku også det er meget fedt, der sådan er "gjort plads" til jer/dem på den måde hos frisørene, nu det er så helligt for jer

Anmeld

10. juni 2011

Lou87

A&F skriver:

Jeg tillader mig at svare.

Koranen siger: "De rene kvinder er til de rene mænd, og de urene kvinder er til de urene mænd". Forstået på den måde, at har manden og kvinden haft sex uden for ægteskab, har de ikke ret til at gifte sig med en jomfru medmindre de angrer og søger tilgivelse for deres handlinger så vil Gud(Allah) forbarme sig over dem og tilgive dem.

Mange muslimske mænd i dag, har haft sex uden for ægteskab, og når de så skal finde en kone, så skal hun absolut være jomfru. Dette er dobbeltmoralsk! Han har faktisk ikke ret til at gifte sig med en jomfru hvis han ikke har angret. Og ligeledes med muslimske kvinder. Mange af dem har også sex uden for ægteskabet. Reglerne gælder for dem begge. Nogle kulture går meget op i at kvinden bløder, da det beviser hendes udskyld. De forstår ikke, at nogle kvinder ikke bløder. De (familien) glemmer også, at de ikke har ret til blande sig i om kvinden er jomfru. Nogle mænd reagere kraftigt med eks. vold eller skilsmisse, hvis deres kone ikke bløder, da de har fået det banket ind fra familien at hun skal være ren osv. Derfor er det vigtigt at når man vælger sin partner, så forstår han f.eks islams regler og ikke kultur/traditions regler.  Sexlivet er desuden en privatsag mellem kvinden og manden, da man ikke skal fortælle om sit sexliv til andre ifølge islam.

Muslimske mænd rådes til at gifte sig med kvinder der er blevet voldtaget. Da de har været udskyldige ofre, og de har krav på en kærlig behandling fra en ægtemand. Kvinden er ifølge islam ikke uren, da der har været tale om en voldtægt, og forbryderen skal faktisk straffes på groveste.

Og enker/skilte kvinder, kan sagtens blive gift igen selvom de ikke er jomfruer. Profetens Muhammeds første hustru var en handelskvinde, hun var enke, og ca. 25 år ældre end ham

Helt okay - jo flere svar desto bedre

Okay, det var også det jeg havde læst, hørt, set et eller sndet.. at NOGEN rent faktisk reagerede SÅ voldsomt.. Og tænkte også at nogen bløder jo ikke og andre ku være voldtaget eller ha den sprunger ved sport eller lign... Men læste også fra den anden der svarede at det var mere kulturen end religionen det med kvinden ikk var noget værd og det hvis ikk hun var jomfru.

Dejligt og vide de trods alt tager det på en måde med voldtægsofre.

Og hehe endnu en ting jeg ikk vidste, cool nok han valgte en ældre kvinde hehe

Anmeld

10. juni 2011

Saka

Lou87 skriver:

Okay.. og ja det jo nok hvor meget man går op i det der gør forskellen med hvor meget man bærer.
Men hvis ikk der er grund til og dække helt til så man feks kun kan se øjnene, så forstår jeg ikk hvorfor man gør det... man blir vil ikke "mere" muslim af det ?? eller er det en slags måde og være mere "fræk" overfor mændende på,, fordi man så måske er mere mystisk eller ?? har jeg bare misforstået hvor nogen gør det.

Okay - jeg synes bare man i nogle film eller lign (selvom film self aldrig altid er helt sande) har set at fanden jo nærmest er løs hvis du pigen ikke er jomfru, men det er altså at overreagere ka jeg forstå ?? Og fint det gælder mændende også sys jeg.. de bare ikk "lige så nemme" og kontrollere hehe.

Okay havde ikk li tænkt på og dele det op i kultur og religon på den måde men når du siger det sådan kan man jo så godt forstå forskellen.. jeg synes bare det er træls nogen mænd ser "os" /andre mindre påklædte kvinder på den måde når de er i "vores" land uden og sige det hårdt. Så burde de jo indfinde sig eller i det mindste forstå vores kultur også.
(forstår så godt de råber eller peger fingre af dem hvor nederdelen nærmest er hulkort eller nedringelsen på trøjen havner på maven nærmest hehe)

Ja jeg synes sku også det er meget fedt, der sådan er "gjort plads" til jer/dem på den måde hos frisørene, nu det er så helligt for jer

Altså vil starte med at sige man er ikke mere hellig jo mere man tildækker sig. En stor del af Islam er hvad du har i hjertet. Men der er nogle der mener at man skal gå HELT tildækket, andre der mener det er profetens koner der var forbeholdt dette, og de helt 3 som mener at ansigtet ik skal være tildækket.

Selvfølgelig er film altid overdrevne, men desværre er det en virkelig at i nogle familie, grundet traditioner kører meget i at kun en kvine skal være jomfru og er hun ikke det jamen så er hun "beskidt".

hvis du kigger lidt længere oppe kan du se at der er en der har henvist til et vers i koranen netop omhandlende dette; Selvom man har begået en fejl kan man sagtens angre. ja mht mændende er de ikke nemme at kontrollere for os mennesker, men heldigvis så skal vi ikke stå til regnskab over for mennesket, men gud(Allah), Som selvfølgelig ved alt. Derfor er det udnerordnet om mennesker ved hvem der er jomfru eller ej. Islamisk set sålænge man angrer så er det det. Intet menneske skal stille sig som dommer.

Desværre er mange af de unge mænd som ser piger som beskidte o.lign fordi de ikke har meget tøj på, selv beskidte i munden. Men igen her kommer kulturen ind og de burde så affinde sig med de bor i et land hvor man simpelthen går mindre klædt hvis man kan sige det sådan. Det gælder alt ik kun det emd tøjet men typisk er det også dem der laver meget kriminalitet mm. Og det bunder jo ud mangel på opdragelse fra deres forældre desværre. mend et er en helt anden diskution

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.