Lou87 skriver:
Man ska nok også være meget stærkt troede for at man "tror" på Gud/Allah ved hva man har levet, eller ja har "set det"...
Sådan noget er for mig, selvom jeg går i kirke, er døbt osv... bare lidt for fjernt. Men en eller anden er der nok deroppe, så meget tror jeg da. Og derved at man "blot" skal angre, det synes jeg også er, tjah.. "for nemt". Men altså hvis man er stærkt inde i troden gør man det jo nok heller ikke...
Jeg er slet ikke racist på nogen måde, jeg tror bestemt der er li så mange danske såvel som udenlandske personer der begår kriminalitet osv. Det er bare typisk pressen at fremhæve "de andre" altid.. og det er jo i alle situationer. Det eneste jeg bliver irriteret over er nemlig som du siger den manglende opdragelse, for rejser man til et andet land, bør man også (specielt med sådan en tro, synes jeg) indordne sig lidt... IGEN IKKE SAGT, at danskerne er bedre!
Men... det er jo vores land.
Giver dig ret i at for nogle kan det lægge fjernt at tro på noget som man ikke har set.
For mit vedkommende har jeg ikke selv været troende, men der skete nogle ting i mit liv der fik mig til at reflektere over meningen med livet. Og ja jeg undersøgte de tre største religioner: Islam kristendommmen og jødedommen. For mig gav islam mere mening, og gav mig svar på mange af de spørgsmål jeg havde.
Selvfølgelig er der nogle betingelser mht at angre. Du skal gøre op med dig selv at du ikke vil gøre dette mere, og ja i sidste ende er det kun Gud der kan se hvad din intetion er, og hvad du har i hjertet
Og selvom man er meget stærk i sin tro så kommer man til at fejle, men igen her lægger det i at man så angrer mm.
Ja jeg vil sige pressen er meget gode til at fremhæve når det er "andre" der begår kirminalitet. men vil dog ikke give pressen skylden for det hele, for desværre findes der udlændinge der begår kriminalitet. Men her vil jeg lægge ansvaret over på forældrene; De har ik lært deres børn hvad rigtigt og forkert er.
Anmeld