Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

CamillaValby

A&F skriver:

Det er da klart. Hvorfor skal vi prale af at have penge og leve i luksus, når der er folk der intet har? Det er nemlig en del af at være muslim. Vi skal klæde os pænt, men ikke prale eller vise hvad vi har.

Well said ukhti

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Lou87

Saka skriver:

Altså vil starte med at sige man er ikke mere hellig jo mere man tildækker sig. En stor del af Islam er hvad du har i hjertet. Men der er nogle der mener at man skal gå HELT tildækket, andre der mener det er profetens koner der var forbeholdt dette, og de helt 3 som mener at ansigtet ik skal være tildækket.

Selvfølgelig er film altid overdrevne, men desværre er det en virkelig at i nogle familie, grundet traditioner kører meget i at kun en kvine skal være jomfru og er hun ikke det jamen så er hun "beskidt".

hvis du kigger lidt længere oppe kan du se at der er en der har henvist til et vers i koranen netop omhandlende dette; Selvom man har begået en fejl kan man sagtens angre. ja mht mændende er de ikke nemme at kontrollere for os mennesker, men heldigvis så skal vi ikke stå til regnskab over for mennesket, men gud(Allah), Som selvfølgelig ved alt. Derfor er det udnerordnet om mennesker ved hvem der er jomfru eller ej. Islamisk set sålænge man angrer så er det det. Intet menneske skal stille sig som dommer.

Desværre er mange af de unge mænd som ser piger som beskidte o.lign fordi de ikke har meget tøj på, selv beskidte i munden. Men igen her kommer kulturen ind og de burde så affinde sig med de bor i et land hvor man simpelthen går mindre klædt hvis man kan sige det sådan. Det gælder alt ik kun det emd tøjet men typisk er det også dem der laver meget kriminalitet mm. Og det bunder jo ud mangel på opdragelse fra deres forældre desværre. mend et er en helt anden diskution

Man ska nok også være meget stærkt troede for at man "tror" på Gud/Allah ved hva man har levet, eller ja har "set det"...
Sådan noget er for mig, selvom jeg går i kirke, er døbt osv... bare lidt for fjernt. Men en eller anden er der nok deroppe, så meget tror jeg da. Og derved at man "blot" skal angre, det synes jeg også er, tjah.. "for nemt". Men altså hvis man er stærkt inde i troden gør man det jo nok heller ikke...

Jeg er slet ikke racist på nogen måde, jeg tror bestemt der er li så mange danske såvel som udenlandske personer der begår kriminalitet osv. Det er bare typisk pressen at fremhæve "de andre" altid.. og det er jo i alle situationer. Det eneste jeg bliver irriteret over er nemlig som du siger den manglende opdragelse, for rejser man til et andet land, bør man også (specielt med sådan en tro, synes jeg) indordne sig lidt... IGEN IKKE SAGT, at danskerne er bedre! Men... det er jo vores land.

Anmeld

10. juni 2011

Saka

Lou87 skriver:

Man ska nok også være meget stærkt troede for at man "tror" på Gud/Allah ved hva man har levet, eller ja har "set det"...
Sådan noget er for mig, selvom jeg går i kirke, er døbt osv... bare lidt for fjernt. Men en eller anden er der nok deroppe, så meget tror jeg da. Og derved at man "blot" skal angre, det synes jeg også er, tjah.. "for nemt". Men altså hvis man er stærkt inde i troden gør man det jo nok heller ikke...

Jeg er slet ikke racist på nogen måde, jeg tror bestemt der er li så mange danske såvel som udenlandske personer der begår kriminalitet osv. Det er bare typisk pressen at fremhæve "de andre" altid.. og det er jo i alle situationer. Det eneste jeg bliver irriteret over er nemlig som du siger den manglende opdragelse, for rejser man til et andet land, bør man også (specielt med sådan en tro, synes jeg) indordne sig lidt... IGEN IKKE SAGT, at danskerne er bedre! Men... det er jo vores land.

Giver dig ret i at for nogle kan det lægge fjernt at tro på noget som man ikke har set.

For mit vedkommende har jeg ikke selv været troende, men der skete nogle ting i mit liv der fik mig til at reflektere over meningen med livet. Og ja jeg undersøgte de tre største religioner: Islam kristendommmen og jødedommen. For mig gav islam mere mening, og gav mig svar på mange af de spørgsmål jeg havde.

Selvfølgelig er der nogle betingelser mht at angre. Du skal gøre op med dig selv at du ikke vil gøre dette mere, og ja i sidste ende er det kun Gud der kan se hvad din intetion er, og hvad du har i hjertet Og selvom man er meget stærk i sin tro så kommer man til at fejle, men igen her lægger det i at man så angrer mm.

Ja jeg vil sige pressen er meget gode til at fremhæve når det er "andre" der begår kirminalitet. men vil dog ikke give pressen skylden for det hele, for desværre findes der udlændinge der begår kriminalitet. Men her vil jeg lægge ansvaret over på forældrene; De har ik lært deres børn hvad rigtigt og forkert er.

Anmeld

10. juni 2011

Lou87

Saka skriver:

Giver dig ret i at for nogle kan det lægge fjernt at tro på noget som man ikke har set.

For mit vedkommende har jeg ikke selv været troende, men der skete nogle ting i mit liv der fik mig til at reflektere over meningen med livet. Og ja jeg undersøgte de tre største religioner: Islam kristendommmen og jødedommen. For mig gav islam mere mening, og gav mig svar på mange af de spørgsmål jeg havde.

Selvfølgelig er der nogle betingelser mht at angre. Du skal gøre op med dig selv at du ikke vil gøre dette mere, og ja i sidste ende er det kun Gud der kan se hvad din intetion er, og hvad du har i hjertet Og selvom man er meget stærk i sin tro så kommer man til at fejle, men igen her lægger det i at man så angrer mm.

Ja jeg vil sige pressen er meget gode til at fremhæve når det er "andre" der begår kirminalitet. men vil dog ikke give pressen skylden for det hele, for desværre findes der udlændinge der begår kriminalitet. Men her vil jeg lægge ansvaret over på forældrene; De har ik lært deres børn hvad rigtigt og forkert er.

Præcis.. det virker nemlig på den måde meget fjernt, når det ikk er noget man ser eller mærker.
På den måde som man ellers bliver påvirket af ved og se og høre.

Er du dansker som er konverteret siden du skriver sådan ??
Og jeg kender hverken den ene eller anden religion ud og ind, men det er da godt at det har på et skidt tidspunkt i dit liv kunne hjælpe dig videre...

Ja pressen er altid god til sådan noget!
Og du har så evigt ret, tror bestemt og det er forældre, og ellers en blanding af det og et meget meget meget forkert miljø!

Anmeld

10. juni 2011

Saka

Lou87 skriver:

Præcis.. det virker nemlig på den måde meget fjernt, når det ikk er noget man ser eller mærker.
På den måde som man ellers bliver påvirket af ved og se og høre.

Er du dansker som er konverteret siden du skriver sådan ??
Og jeg kender hverken den ene eller anden religion ud og ind, men det er da godt at det har på et skidt tidspunkt i dit liv kunne hjælpe dig videre...

Ja pressen er altid god til sådan noget!
Og du har så evigt ret, tror bestemt og det er forældre, og ellers en blanding af det og et meget meget meget forkert miljø!

Ja det er netop det, men når du virkelig tror så kan man også mærke det hele. Dvs det hele bliver mere virkeligt.

Nej jeg er ikke konvertit, Min familie er muslimer, men jeg har bare ikke gået op i min tro.

Ja helt klart en blanding af opdragelse og det forkerte miljø; men igen hvis mine børn(i fremtiden) kommer hjem med venner jeg ved har svært ved at holde sig fra at begå kriminalitet, ville jeg helt klart forbyde dem at gå med dem; længere er den ikke. Også selvfølgelig gå meget op i hvad mine børn laver mm. Være interesseret i deres liv, tror det er der den glipper idag desværre. Børnen lever deres eget liv "på gaden" og når de så er hjemme ahr de deres "hjemmeliv".

Anmeld

10. juni 2011

.....

nattergalen skriver:

Ja, sad også og tænkte den skal da genses.. På trods af jeg ikke er fan af serien synes jeg filmene er ret gode

Og dejligt at høre der er så mange åbne spørgsmål  
Er selv gift med en konvertit, og har været igennem hele oplevelsen med ham En skøn rejse han/vi har været på

Vil også meget gerne svare på spørgsmål hvis der er flere  

Jeg vil gerne spørge dig om noget

Jeg havde engang en nabo, som gik meget i det normale sorte/brune tøj (Hun var muslim, og gik med tørklæde) . Men så en dag havde hun den flotteste pink kjole på, og et matchende tørklæde som passede til..med lidt mønster og vidst også palietter på kjolen. Hvornår har man så fint tøj på, end normalt?

Anmeld

10. juni 2011

Lou87

Saka skriver:

Ja det er netop det, men når du virkelig tror så kan man også mærke det hele. Dvs det hele bliver mere virkeligt.

Nej jeg er ikke konvertit, Min familie er muslimer, men jeg har bare ikke gået op i min tro.

Ja helt klart en blanding af opdragelse og det forkerte miljø; men igen hvis mine børn(i fremtiden) kommer hjem med venner jeg ved har svært ved at holde sig fra at begå kriminalitet, ville jeg helt klart forbyde dem at gå med dem; længere er den ikke. Også selvfølgelig gå meget op i hvad mine børn laver mm. Være interesseret i deres liv, tror det er der den glipper idag desværre. Børnen lever deres eget liv "på gaden" og når de så er hjemme ahr de deres "hjemmeliv".

Okay men du har fået lov til og leve "frit" for dine forældre eller hvordan ?? .. altså fået lov til selv og vælge hvor meget du ville gå op det..

Ja, jeg synes selv at de sidste år af min skole osv var ret så slemme ang hva man oplevede/hørte.. og mine forældre har plejebørn som går i folkeskole.. og det er simpelthen SÅ vildt hvor tidligt ude de er med alt muligt pt! Mange 12 årige osv ryger.. og ja.. jeg kan bare slet ikk ha det.. så enten kommer min datter til og hade mig (og nok indse senere hen jeg havde ret) og ellers håber jeg hun er så fornuftig og ikk havner i en klasse eller lign hvor man SKAL være smart ved og lave al det hersens... pis! rent ud sagt
Jeg har aldrig selv røget, og så helst min datter helller ikk kommer til dig.. men jeg kan og vil ikk forbyde det. Som min mor altid har sagt, så vil hun hellere se vi ryger fremfor at tage stoffer osv. Og samme holdning har jeg... selvom hun da nok ska få at vide hvor skuffet jeg er, samt hun SELV betaler og ryger UDENFOR hihi. Men ja... helt sikkert mangel på opdragelse.

Anmeld

10. juni 2011

Maria.

Jeg har lige læst hele tråden, og vil bare sige at jeg er meget imponeret!!!

Anmeld

10. juni 2011

A&F

CamillaValby skriver:

Well said ukhti

Taak

Anmeld

10. juni 2011

A&F

Mut skriver:

Jeg vil gerne spørge dig om noget

Jeg havde engang en nabo, som gik meget i det normale sorte/brune tøj (Hun var muslim, og gik med tørklæde) . Men så en dag havde hun den flotteste pink kjole på, og et matchende tørklæde som passede til..med lidt mønster og vidst også palietter på kjolen. Hvornår har man så fint tøj på, end normalt?

Jeg tillader mig at svare . Det kunne være hun var på vej til fest?? Så gjorde hun nok lidt ekstra ud af sig selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.