Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

A&F

Hvor er det dog en dejlig, spændende og lærerig tråd at åbne Findes der noget.......forholdsvis let tilgængeligt læsestof om Islam på nettet f.eks?? Jeg ville gerne prøve at sætte mig lidt mere ind i det ( ikke fordi jeg tænker på at konveterer )........Hmmmm.......Og hvorfor skal man egentlig skynde sig at forsvare sig med at man ikke vil konveterer fordi man gerne vil sætte sig lidt ind i en religion.....Tankevækkende

Jeg har iøvrigt altid været dybt misundelig på de muslimske kvinders tørklæder og tøj ( ikke burkaer ) men jeg synes altid mange muslimske kvinder er utroligt flot klædt. Hvor køber I jeres tøj henne?? Og er Danske kvinder velkommende i disse forretninger??

Send gerne en pb. Vil gerne i det hele taget vide mere om

Hvor er du sød. Jamen tøjet er købt fra forskellige butikker. Jeg kan huske, at jeg købte meget af mit tøj fra H&M. Og selvfølgelig er der plads til andre kvinder end muslimske kvinder i de arabiske tøj butikker på nørrebro i kbh.

Det er altid godt at læse om andres religion og danne sig en forståelse uden at skulle konvetere eller forsvare sig, fordi man vil forstå verden..

Ang. hjemmesider, skal man være meget påpasselig med hvilke der er troværdige, da nogle sider er manipuleret af jøder. (vil ikke hænge jøder ud, slet ikke!) Jeg kan anbefale to troværdige sider på dansk :

www.wakf.com

www.islam.dk

God læselyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Mor til Ella

ZamanogDania skriver:

Fordi jeg ved at det vil være svært for mig at finde et job med tørklæde. Jeg havde tørklæde på en måned i ramadanen. Jeg søgte job og gik til jobsamtale. Fik en blank nej. Der vidste jeg det var pga min tørklæde.

Jeg vil gerne lige starte med at sige at jeg INTET har imod tørklæder, det må være den helt op til den enkelte, har en veninde der bærer tørklæde, hun har aldrig haft problemer med at få job, heldigvis

Men nu til det jeg ville sige og håber ikke jeg bliver slagtet

Har haft en par unge piger der har haft søgt lærerplads i min frisørsalon, som bar tørklæde, som jeg ikke synes jeg kunne bruge af den grund, IKKE på grund af deres religion, har en pige ansat som er Jehovas vidne, og har intet problem med det, synes det er spændende.

Men jeg ville have svært med at hun skulle kunne inspirer kunderne, da de jo ikke kan se hendes hår, kan godt ske det er mig der er galt på den, men for mig ville det altså være mærkeligt.

Hvad siger i????

Anmeld

11. juni 2011

Tanas

Tak skal du have.

Jamen det jeg mener er at siden Islam er sådan en udskældt reilgion skal man passe meget på med ikke at virker som om man vil konveterer for så er man jo med "de slemme", sympatiserer med terrorister og er nærmest landsforræder.....I manges øjne ER du landsforræder........Og med denne udvikling der er i samfundet.....Tja jeg skulle ikke nyde noget af at stå frem

Anmeld

11. juni 2011

A&F

Tanas skriver:

Tak skal du have.

Jamen det jeg mener er at siden Islam er sådan en udskældt reilgion skal man passe meget på med ikke at virker som om man vil konveterer for så er man jo med "de slemme", sympatiserer med terrorister og er nærmest landsforræder.....I manges øjne ER du landsforræder........Og med denne udvikling der er i samfundet.....Tja jeg skulle ikke nyde noget af at stå frem

Forstår dig godt ven. Du har ret. Min mor er selv dansk muslim. Hun konveterede til islam for snart 27-28 år siden. Hun har tit hørt det med at være landsforræder og at hun skal skride tilbage til hvor hun kommer fra, hvor hun i alt venlighed svare, at hun er pære dansk hehe. Det kræver en styrke at kunne overleve i dette samfund som muslim.

Anmeld

11. juni 2011

A&F

Lollo1987 skriver:

Jeg vil gerne lige starte med at sige at jeg INTET har imod tørklæder, det må være den helt op til den enkelte, har en veninde der bærer tørklæde, hun har aldrig haft problemer med at få job, heldigvis

Men nu til det jeg ville sige og håber ikke jeg bliver slagtet

Har haft en par unge piger der har haft søgt lærerplads i min frisørsalon, som bar tørklæde, som jeg ikke synes jeg kunne bruge af den grund, IKKE på grund af deres religion, har en pige ansat som er Jehovas vidne, og har intet problem med det, synes det er spændende.

Men jeg ville have svært med at hun skulle kunne inspirer kunderne, da de jo ikke kan se hendes hår, kan godt ske det er mig der er galt på den, men for mig ville det altså være mærkeligt.

Hvad siger i????

Min lillesøster vil rigtig gerne være frisør, selvom hun bærer tørklæde. Men hun får gang på gang afslag i at komme i læreplads. Hvorfor ikke give dem en chance og så tage den derfra? 

Anmeld

11. juni 2011

Mor til Ella

A&F skriver:

Min lillesøster vil rigtig gerne være frisør, selvom hun bærer tørklæde. Men hun får gang på gang afslag i at komme i læreplads. Hvorfor ikke give dem en chance og så tage den derfra? 

Jamen det er et fantastisk spørgsmål

Men for mig har det at gå til frisør været noget hvor man går ind og enlig vælger en frisør man mener har en fed stil og et flot hår, for hvis hendes ser godt ud kommer mit da også til det. Hvis du forstår

Og at tage det som det kommer gør man jo ikke med noget der koster rigtig mange penge til at starte med, og hvis man så fandt ud af at det ikke går, kan man ikke komme af med en elev med mindre det er i prøvetiden, og 3 måneder er jo ikke en fair chance

Og selvom man synes man er et tolerant menneske, har man jo sine forbehold:

Hvad med mandlige kunder? eks vis

Tak fordi du tog dig tid til at svarer

Anmeld

11. juni 2011

A&F

Lollo1987 skriver:

Jamen det er et fantastisk spørgsmål

Men for mig har det at gå til frisør været noget hvor man går ind og enlig vælger en frisør man mener har en fed stil og et flot hår, for hvis hendes ser godt ud kommer mit da også til det. Hvis du forstår

Og at tage det som det kommer gør man jo ikke med noget der koster rigtig mange penge til at starte med, og hvis man så fandt ud af at det ikke går, kan man ikke komme af med en elev med mindre det er i prøvetiden, og 3 måneder er jo ikke en fair chance

Og selvom man synes man er et tolerant menneske, har man jo sine forbehold:

Hvad med mandlige kunder? eks vis

Tak fordi du tog dig tid til at svarer

Forstår din point . Hmm jaa,  men man kan da sagtens blive en fremragende frisør, selvom man ikke viser sit hår?  Ret mig, hvis jeg tager fejl. Min søster og hendes veninder har planer om at åbne deres egen salon kun for kvinder en dag. Men det kræver først og fremmest en lærerplads, for at kunne realisere drømmen. Ang. mandlige kunder, så er de jo nødt til at passe deres "arbejde", når man nu vælger at arbejde med hår osv..

Anmeld

11. juni 2011

Mor til Ella

A&F skriver:

Forstår din point . Hmm jaa,  men man kan da sagtens blive en fremragende frisør, selvom man ikke viser sit hår?  Ret mig, hvis jeg tager fejl. Min søster og hendes veninder har planer om at åbne deres egen salon kun for kvinder en dag. Men det kræver først og fremmest en lærerplads, for at kunne realisere drømmen. Ang. mandlige kunder, så er de jo nødt til at passe deres "arbejde", når man nu vælger at arbejde med hår osv..

Allerede der ville jeg jo stå af for så ved jeg at jeg kommer til at bruge mange penge, og chancen for at hun bliver er li 0 Når hun er udlært.

Man vil jo gerne uddanne nogle gode elever til salonen, og hvis man behandler dem ordenligt bliver de som regl.

Jeg mener jo at være en god frisør er at vise kunder nogle muligheder, nogle fede farver, jeg har kunder hver dag der gerne vil have enten min farve eller frisure.

MEN fagligt kan de da blive lige så dygtige

Har heller ikke nogen anelse om hvordan kunderne ville tage imod det.

Min elev jeg er jehovas vidne har haft sine kampe, og hun har ikke noget der indikere at hun har en tro

Anmeld

11. juni 2011

A&F

Lollo1987 skriver:

Allerede der ville jeg jo stå af for så ved jeg at jeg kommer til at bruge mange penge, og chancen for at hun bliver er li 0 Når hun er udlært.

Man vil jo gerne uddanne nogle gode elever til salonen, og hvis man behandler dem ordenligt bliver de som regl.

Jeg mener jo at være en god frisør er at vise kunder nogle muligheder, nogle fede farver, jeg har kunder hver dag der gerne vil have enten min farve eller frisure.

MEN fagligt kan de da blive lige så dygtige

Har heller ikke nogen anelse om hvordan kunderne ville tage imod det.

Min elev jeg er jehovas vidne har haft sine kampe, og hun har ikke noget der indikere at hun har en tro

Nårh okay. Det var da ærgeligt. Men hvor der er vilje er der vej, forhåbentligt

Anmeld

11. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Hvor er det spænende at læse med ! Er dog selv kristen og elsker detog er glad for det og min 2 datter skal snart døbes i kristen tro og glæder mig, men skidt nu med det, vi er alle mennesker, og har go "erfarring" med muslimer,hold op de er dejlige og kærlige mennesker, det er kristne os men nu er det lige muslimer vi snakker om. De er bare skønne.

I skolen i 8 og 9 klasse og tiden efter det havde jeg en muslimsk "søster" Habibti , vi sagde vi havde samme blod os selv om vi jo vidste vi i realiteten ikke havde, men er du vimmer, vi elskede hinanden ubeskriveligt højt, jeg lærte lidt arabisk, vi kyssede på kinden når vi mødtes, hun var dog alm med beklædning og gik i bad med os piger i idræt og havde ikke tørklæde, ja hun lignede mig, men var stolt over hendes tro og snakkede om den og jeg lyttede jo selvf vi fjollede utrolig meget, og var sammen hver dag og skulle da os i byen hver dag efter en shawamma (staves)- pita med kebab. elskede den pige ! ! Og vi sagde os vores mødre var hinandens mødre, og kaldte hinandens mor for "mor" når vi sås. Jamen kan ikke beskrive hvor fantastisk det var. Hayati

Men desværre så endte det, hun flyttede langt væk, og grad og gradsom var en familie medlem gået bort, men hun havde vidst i flere år at de en dag flyttede tilbage til den by de kom fra. Tænker stadig MEGET på hende og hendes familie. Vidunderlige mennesker..

Men jeg håber vi en dag mødes igen og kan fortsætte hvor vi kom fra, inshallah ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.