Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

kamtok

morethanperfect skriver:

Når de ikker danskere .. 

Min veninde og jeg snakkede om det den anden dag fordi hun heller ikke forstår mig , og så snakkede vi om at medierne blæser det mere op når det ikke er danskere .. Og så har jeg altid været bange for dem , fordi der skete noget da jeg var lille , som gjorde at jeg ikke kunne li dem .. 

Jamen er det når man ikke har dansk statsborgerskab, at man ikke er dansker? - Jeg spørger kun fordi jeg selv ser folk der er født og opvokset i Danmark som danskere - deres nationalitetspas er mig fuldstændig ligegyldigt.

Jeg er enig i at en mand som han Lors Du... (et eller andet) burde sendes direkte retur til sit hjemland, og synes det er forrykt at vi skal bruge skattekroner på at han kan sidde i fængsel her i 12 år og så bliver udvist bagefter. Men synes derimod ikke at en dansker (med ikke dansk pas) skal udvises, hvis denne begår kriminalitet - uanset hvilken slags det så end måtte være. Det må være "vores" hovedpine, og synes ikke at vi kan være bekendt at "belaste" et andet land med denne person - da han/hun jo aldrig har haft noget med det land at gøre, andet end muligvis at komme der på ferie. Men jeg (dansk statsborger) ville jo heller ikke blive sendt til fx. Tyrkiet, hvis jeg begik mord, bare fordi jeg har været der på adskillige ferier og har min svigerfamilie dernede. 

Jeg er ked af at høre at du har oplevet noget forfærdeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

..

mama09 skriver:

Hader hader hader den holdning og sætning "dem der laver ballade skal bare ud" hmmm ud til hvad ? De er flygtet fra et land i krig, mange er vokset op her, og ser Danmark som sit land. Hvor skal de smides hen ? Arghhh den holder ikke! Måske dk skulle være bedre til at indse vi er et mulitiland, respektere og lærer om hinandens forskellige kulturer. Hjælpe dem der har set frygtelige ting osv. Få dem til at føle dk er deres land, istedet for at få afvise "smutter du snart hjem " osv. Jeg kan blive ved... Jeg er gift med en somalier og vi har verdens dejligste tøs.. Folks bemærkninger til mig " ej en somalier, hvordan tør du det"? " han stikker af med dit barn" osv osv bvdr jeg har heldigvis lært at være kold når folk spørger. Men før i tiden blev jeg såret og ked af det. Men de folk er jo uvidende især dem der siger " kan godt lid din mand, men ikke de andre" øhhh?? By the way oplever racisme dageligt. min mand har før fået afvide " hvis jeg vidste du var sort, var du aldrig kommet til jobsamtale" flot! Vi oplever det ja desværre fra noget familie for 1 mdr siden, kun min datter og jeg blev inviteret med til min kusines konfi, min mand blev ikke da min kusines far ikke kan lid somaliaer... Vil sige det kom bag på os, for vi har været med den del af familien tusinde gange... Chok, og ja har slået hånden af dem. Min mand mærker hele tiden han ikke er velkommen, han er vokset op her, snakker flydende ingen plet på straffeattest osv. Han har intet land, han troede hans land var dk.. Men nej han tvivler. Åh hårdt håber ikke vores prinsesse skal opleve disse tåbelige racister.. Ups det blev langt sorry bare et ømt punkt..

Det må godt nok også være svært for jer. Jeg vil aldrig lære at forstå mennesker der ikke kan rumme dem der er anderledes end en selv! Jeg er sikker på at du har en meget sød mand, din datter er i hvertfald dejlig. Håber hun slipper uden om nogen af alle de her uvidende mennesker..

Anmeld

1. juni 2011

mor-til-vanessa

Mimic skriver:

Dette bliver min ENESTE kommentar i den her debat, jeg står ved mine meninger...!!

Jeg er ikke racist, men nationalist...

De udlændinge der ikke kan finde ud af at opføre sig efter vores regler, eller begår lovovertrædelser, skal ud...

Jeg værner om min nationalitet og i følge mig er danmark for danskere, og udlændinge der kan følge loven og de danske regler...

ja undskyld... er det pia k der gemmer sig bag navnet...

Anmeld

1. juni 2011

kamtok

morethanperfect skriver:

Det da ik sikkert der er krig der hvor de kommer fra 

Det vil jeg give dig ret i! - Der er mange der er kommet hertil som gæstearbejdere tilbage i 60'-70'erne..

Anmeld

1. juni 2011

mama09

Macrolf skriver:

Det må godt nok også være svært for jer. Jeg vil aldrig lære at forstå mennesker der ikke kan rumme dem der er anderledes end en selv! Jeg er sikker på at du har en meget sød mand, din datter er i hvertfald dejlig. Håber hun slipper uden om nogen af alle de her uvidende mennesker..

Bare rolig sammen er vi stærke og vi bliver stærkere og stærkere for hver gang vi har en oplevelse... Ja folk burde åbne deres øjne op og turde hilse på naboen, og lærer hinanden at kende... Min datters fremtid bliver bedre i hope men hun lærer allerede nu at hun skal være stolt af at være halvt somaliaer og halvt dansk. Tak !

Anmeld

1. juni 2011

MinNoah

Macrolf skriver:

Ja, jeg så det godt hvordan de drillede politiet i Vollsmose. Det er naturligvis ikke ok, men har du så set i mange andre programmer hvordan danske unge taler til politiet og skubber til dem? Hvad skal der ske med dem? Ved vi om dem fra vollsmose er født og opvokset i Danmark? Hvis de er, så er de lige så danske som du og jeg. Syntes det er en langt ude holdning at de bare skal smides ud af danmark..

Der er også mange - rigtigt mange danskere der opfører sig vildt latterligt, omgåes du hellere ikke danskere så?

Øhh... nej de kan aldrig blive ligeså danske som et barn født af to danske forældre. De vil blive opdraget af to muslimske/udenlandske forældre - de vil have helt andre værdier - sådan er det bare, de bliver aldrig danske som dig og mig.

(og JA det er noget andet med adopterede børn, ved jeg vil få kommentarer om det)

Men ja mange danskere opfører sig heller ikke altid alt for godt... Men tror virkelig ikke på nogle danskere kunne finde på at lave "den scene" fra volls mose.. Og hvis de ku - ja så skal de sgu straffes hårdere end hvad der ville blive gjort i dagens danmark nu.

Som sagt, jeg er ikke decideret racist, men ja jeg har mine fordomme omkring udlændinge, deres mentalitet er simpelthen MEGET svær at forstå - synes jeg.

Anmeld

1. juni 2011

mama09

mor-til-vanessa skriver:

ja undskyld... er det pia k der gemmer sig bag navnet...

Ha ha

Anmeld

1. juni 2011

MinNoah

Mimic skriver:

ja, i følge min overbevisning burde det være sådan...

Jeg bor i et såkaldt belastet område i kolding, så sent som i dag er der tilsyneladende sket et mord heroppe, hvorfor hele området er spærret... Sjovt nok, var det de unge udlændinge heroppe, der var helt fremme i skoene og var hamrende ligeglade med afspærringer og politi, de kom med tilråb, var flabede og i det hele taget møg ubehagelige over for alt og alle omkring dem... det kan jeg ikke bruge til noget... sorry, men det er min mening... danske drenge ku ha fundet på det samme, ja, men de fletste ville da fatte at man sagde fra og fortalte dem at det ikke var ok, det gør udlændinge desværre ikke altid, ofte bliver de mere provokerende (især over for den kvindelige betjent der var her), de har ingen sans for respekt og deres kultur er så meget anerledes end vores, kan de ikke tilpasse sig, så ud...

Enig

Anmeld

1. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Må indrømme jeg sågar som i lørdags, sagde lige op i 3 udlændingers hoved- at jeg hader Perkere.
Men jeg må indrømme jeg ikke selv ser mig som racist. Jeg er bare træt af at disse såkaldte perkere tror at de kan tage på kvinder som de har lyst til. Jeg synes ikke det var i orden, og min veninde og jeg havde ligesom bare oplevet det lidt for mange gange den aften..
Men har idéen om at der altid er et godt menneske inde i alle, uanset hudfarven!

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

quar20 skriver:

Jeg syntes det er FINT at vi har mennesker fra hele verden her - absolut - vi har jo selv en masse danserer i udlandet som enten studerer. flytter til andre lande osv..!!

Men jeg syntes at vi skal beskytte DK, ved at når IKKE danskere eks. begår mord eller gang på gang begår røveri - ja så skal de sendes hjem til deres hjemland såvel som at vore danskere i udlandet skal sendes tilbage til DK..!! Hvor de så kan modtage straffen for deres handlinger..!!

hvem er IKKE danskere????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.