Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Aves.

A&F skriver:

Er du muslim siden du kan udtale dig om det?? Jeg er selv muslim og ved lige præcis, hvad jeg snakker om. Det har noget med religion at gøre når en muslimsk kvinde ikke kan gifte sig med ikke muslim, der intet diskrimination i det. Det har intet med racisme at gøre. Så ved du det nu.

Har du læst historie?? Kender du overhovedet til Palæstina og Israel konflikten? siden du ikke forstår at haden mellem jøder og palæstinensere(muslimer) altid har eksisteret ?  Du vender mine ord om. Jeg siger ikke, at vi skal accepter haden. Had er noget grusomt og noget som desværre eksistere i dagens dk som vi kan se, og resten af verden.

Men kan man opføre sig som man vil i religionens tegn...så hedder det måske ikek krig, racisme eller diskrimination, så kan alle menneskers handlinger bare skubbes ind under religion eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

A&F

Nej man kan ikke bruge religion som undskyldning i dagens samfund til at bekrige hinanden. Den tid er ovre. Men det gjorde man f.eks i Profeternes tid, hvor f.eks. muslimerne blev forsøgt udryddet, og man derfor havde behov for at forsvare sig selv og sin religion, der blev det nedskrevet i koranen, hvordan og hvornår muslimerne skulle forsvare sig selv.

Anmeld

10. juni 2011

Multebær

Rosa skriver:

Jeg synes næsten det er værre med dem der bare er latterligt lunkne: "Jamen altså, jeg er racist, det er jeg bare... Men jeg kan godt li' min indvandrergrønthandler nede på hjørnet, han er meget flink" 

Eller dem der der siger  "Jeg er nok lidt racistisk - det er ikke noget jeg er stolt af men det er jeg bare"... Det "er du bare"  Jamen så tag dig sammen og gør noget ved det!!! Tænk dig om!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.