Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

quar20

morethanperfect skriver:

Det er der jo . ! Syns slet ikke du kan tillade dig at tale sådan bare fordi folk har forskellige holdninger ! Du oprettede en debat så må du også forvente lidt af hvert . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

..

Mimic skriver:

ja, i følge min overbevisning burde det være sådan...

Jeg bor i et såkaldt belastet område i kolding, så sent som i dag er der tilsyneladende sket et mord heroppe, hvorfor hele området er spærret... Sjovt nok, var det de unge udlændinge heroppe, der var helt fremme i skoene og var hamrende ligeglade med afspærringer og politi, de kom med tilråb, var flabede og i det hele taget møg ubehagelige over for alt og alle omkring dem... det kan jeg ikke bruge til noget... sorry, men det er min mening... danske drenge ku ha fundet på det samme, ja, men de fletste ville da fatte at man sagde fra og fortalte dem at det ikke var ok, det gør udlændinge desværre ikke altid, ofte bliver de mere provokerende (især over for den kvindelige betjent der var her), de har ingen sans for respekt og deres kultur er så meget anerledes end vores, kan de ikke tilpasse sig, så ud...

Men så er det vel bare de drenge der bor i dit område som ikke opfører sig ordentligt du ikke kan lide og ikke udlændinge generelt?

Det er ikke længe siden jeg så nogen unge danskere spille smarte over for politiet, de kunne heller ikke stoppe igen, de råbte efter politiet, skubbede til dem og var belastende - politiet måtte bruge peberspray til sidst - hvor skal vi smide dem hen?

Anmeld

1. juni 2011

quar20

Macrolf skriver:

- synd du ikke ved bedre

Altså du starter en debat - men kan ikke tage imod andre meninger end din egen - så er det vidst et forkert sted du befinder dig - dette er et debatforum..!!

Anmeld

1. juni 2011

kamtok

morethanperfect skriver:

Nej det er sleeet ik det jeg mener . Der er bare mange der stikker folk ned , skyder folk osv. og det er der jeg bare syns de ikke skal ha en chance i DK. 

Hvor mange er mange sådan helt præcist? 

Derudover er der jo også etniske danskere der skyder, stikker og laver forbrydelser.. - Skal man så også sende dem til et fremmede land? Hvornår er man udlænding i dine øjne? - Er det når ens forældre oprindeligt stammer fra et andet land og man selv er født og opvokset i Danmark, og intet tilhørsforhold har til det land ens forældre stammer fra.

Anmeld

1. juni 2011

AWO

Hvor er det trist, hvis det er sådan.

Jeg tror, rigtig mange af disse holdninger bunder i uvidenhed - desværre.

Ja, der er i visse område en del "indvandrere", der lave ballade. Men de fleste laver jo ikke ballade, fordi de er "indvandrere", men pga. bla. dårlige socio-økonomiske forhold. Citationstegnene er til for at understrege, at rigtig mange (de fleste?) af de såkaldte indvandrere er født og opvokset i Danmark, og altså danske statsborgere.  

Anmeld

1. juni 2011

quar20

Jeg syntes det er FINT at vi har mennesker fra hele verden her - absolut - vi har jo selv en masse danserer i udlandet som enten studerer. flytter til andre lande osv..!!

Men jeg syntes at vi skal beskytte DK, ved at når IKKE danskere eks. begår mord eller gang på gang begår røveri - ja så skal de sendes hjem til deres hjemland såvel som at vore danskere i udlandet skal sendes tilbage til DK..!! Hvor de så kan modtage straffen for deres handlinger..!!

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

kamtok skriver:

Hvor mange er mange sådan helt præcist? 

Derudover er der jo også etniske danskere der skyder, stikker og laver forbrydelser.. - Skal man så også sende dem til et fremmede land? Hvornår er man udlænding i dine øjne? - Er det når ens forældre oprindeligt stammer fra et andet land og man selv er født og opvokset i Danmark, og intet tilhørsforhold har til det land ens forældre stammer fra.

Når de ikker danskere .. 

Min veninde og jeg snakkede om det den anden dag fordi hun heller ikke forstår mig , og så snakkede vi om at medierne blæser det mere op når det ikke er danskere .. Og så har jeg altid været bange for dem , fordi der skete noget da jeg var lille , som gjorde at jeg ikke kunne li dem .. 

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

quar20 skriver:

Jeg syntes det er FINT at vi har mennesker fra hele verden her - absolut - vi har jo selv en masse danserer i udlandet som enten studerer. flytter til andre lande osv..!!

Men jeg syntes at vi skal beskytte DK, ved at når IKKE danskere eks. begår mord eller gang på gang begår røveri - ja så skal de sendes hjem til deres hjemland såvel som at vore danskere i udlandet skal sendes tilbage til DK..!! Hvor de så kan modtage straffen for deres handlinger..!!

Lige præcis ! Jeg blir jo også sendt til DK hvis jeg tager til tyrkiet og begård et mord ... 

Anmeld

1. juni 2011

..

quar20 skriver:

Altså du starter en debat - men kan ikke tage imod andre meninger end din egen - så er det vidst et forkert sted du befinder dig - dette er et debatforum..!!

Det er vist nærmere dig der befinder dig der forkerte sted. Jeg kan sagtens klare at folk har andre holdninger, men du kan vist ikke klare mine ;-)

Prøv at læse alle mine indlæg, hvis ikke du syntes jeg debatterer, hvad gør jeg så? Den person jeg lavde rullende øjne af kom jo kun ind i denne debat for at smide en bombe, hun vil jo ikke debattere, kun fortælle hvordan hendes lille snævre verden ser ud

Anmeld

1. juni 2011

Ciss

Jeg kan tildels forstå at min gamle bedstemor i sin tid så med skepcis på alle former for indvandrere. Hun var så gammel, at hun havde lært i skolen, at "negre er mindre intelligente end hvide mennesker" osv, og de holdninger klarede hun så ikke helt at lære sig af med, da samfundet begyndte at ændre sig og hun traf andet end "hvide" mennesker på gaden. Men mest tror jeg, hun var bange. Hun turde ikke bestille en taxa fordi hun var bange for, at det ikke skulle være en dansk chauffør osv. Så egentlig havde jeg ondt af hende. Hun begrænsede sig selv så enormt.

Men! almindelige voksne/unge mennesker i dag har bare slet ikke den undskyldning! Jeg fatter ikke,at man kan synes, det er noget at være stolt af, at man bedømmer folk udfra hudfarve osv. Jeg har truffet "folk med anden hudfarve end hvid/udlændinge/indvandrere" som har været rigtig hyggelige, nogen som har været helt ok, og nogen som jeg ikke har lyst til at omgåes. Og nøjagtig det samme kan jeg sige om "indfødte danskere/hvide mennesker". Jeg kommer i hvert fald ikke til at acceptere tilløb til den slags holdninger hos mine børn. Jeg synes, det er for slapt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.