Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.672 visninger
242 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

..

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

twinny

uvidenhed.... Folk ved bare ikk hvad ordet betyder... tænker jeg

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Hmm .. Altså nej , sådan her jeg aldrig set på det .. 

Min personlige mening er at dem der ikke følger loven i DK skal ud , andre er fine nok . Dog omgåes jeg dem ikke .. Er sleeet ikke stolt af og være sådan , men det er bare sådan jeg er ... 

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

Macrolf skriver:

Hvad tænker I andre?

I min optik er det bestemt ikke moderne...kan sådan noget være det mon.. jeg tror bare det fortæller noget om mennesker og deres uvidnhed, angst, syn på andre og sig selv når de kommer med sådanne sørgelige udsagn.

Anmeld

1. juni 2011

..

morethanperfect skriver:

Hmm .. Altså nej , sådan her jeg aldrig set på det .. 

Min personlige mening er at dem der ikke følger loven i DK skal ud , andre er fine nok . Dog omgåes jeg dem ikke .. Er sleeet ikke stolt af og være sådan , men det er bare sådan jeg er ... 

Dem der ikke følger loven skal ud? Er det alle mennesker du tænker på, danskere, folk med anden etnisk baggrund der er født og opvokset i Danmark, dem der lige er flyttet hertil, dem der har boet her i måske 20 år? Altså en mand der oprindeligt stammer fra udlandet som er læge i Danmark, det er her har taget sin uddannelse og han har fast job på fx riget, han bliver stoppet på vej hjem fordi han har kørt lidt for stærkt - skal han smides ud af landet?

Prøver at forstå dig

Anmeld

1. juni 2011

..

Eva. skriver:

I min optik er det bestemt ikke moderne...kan sådan noget være det mon.. jeg tror bare det fortæller noget om mennesker og deres uvidnhed, angst, syn på andre og sig selv når de kommer med sådanne sørgelige udsagn.

Ja, det tænker jeg at det kan.. Måske er det sådan lidt sejt og socialt acceptabelt i nogen kredse at sige man er racist. Kender en fyr som egentligt ikke er ubegavet men han syntes det er mega sejt at han er racist og tror måske også at det giver ham og de andre gutter der bor på landet lidt status at sige de er racister

Anmeld

1. juni 2011

MinNoah

Macrolf skriver:

Dem der ikke følger loven skal ud? Er det alle mennesker du tænker på, danskere, folk med anden etnisk baggrund der er født og opvokset i Danmark, dem der lige er flyttet hertil, dem der har boet her i måske 20 år? Altså en mand der oprindeligt stammer fra udlandet som er læge i Danmark, det er her har taget sin uddannelse og han har fast job på fx riget, han bliver stoppet på vej hjem fordi han har kørt lidt for stærkt - skal han smides ud af landet?

Prøver at forstå dig

Det er ji højst sandsynlig ikke sådan en overtrædelse der skal smide folk ud...

MEN har I set hvordan indvandrerne "leger" med politiet ved Volls mose.... Jeg synes det er SÅ langt ude - og sådan nogle skal bare smides LANGT væk fra DK...

Jeg er ikke racist... Men jeg omgåes heller ikke indvandrere, og synes der er mange - rigtig mange der opfører sig total latterligt...

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Jeg synes næsten det er værre med dem der bare er latterligt lunkne: "Jamen altså, jeg er racist, det er jeg bare... Men jeg kan godt li' min indvandrergrønthandler nede på hjørnet, han er meget flink" 

Eller dem der der siger  "Jeg er nok lidt racistisk - det er ikke noget jeg er stolt af men det er jeg bare"... Det "er du bare"  Jamen så tag dig sammen og gør noget ved det!!! Tænk dig om!!! 

Anmeld

1. juni 2011

B&J

ej hvor har du ret syntes også der er flere og flere der kalder sig racister uden de endelig ved hvorfor, for de snakker da sammen med dem...

jeg dømmer dem ikke kender mange i vores gade der er super søde men hvis de pisser på mig jamen så bliver jeg da også lidt sur men det gør jeg jo ved alle

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

Macrolf skriver:

Ja, det tænker jeg at det kan.. Måske er det sådan lidt sejt og socialt acceptabelt i nogen kredse at sige man er racist. Kender en fyr som egentligt ikke er ubegavet men han syntes det er mega sejt at han er racist og tror måske også at det giver ham og de andre gutter der bor på landet lidt status at sige de er racister

OK...disse grupper kender jeg ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.