Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

quar20

morethanperfect skriver:

Lige præcis ! Jeg blir jo også sendt til DK hvis jeg tager til tyrkiet og begård et mord ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

..

Ciss skriver:

Jeg kan tildels forstå at min gamle bedstemor i sin tid så med skepcis på alle former for indvandrere. Hun var så gammel, at hun havde lært i skolen, at "negre er mindre intelligente end hvide mennesker" osv, og de holdninger klarede hun så ikke helt at lære sig af med, da samfundet begyndte at ændre sig og hun traf andet end "hvide" mennesker på gaden. Men mest tror jeg, hun var bange. Hun turde ikke bestille en taxa fordi hun var bange for, at det ikke skulle være en dansk chauffør osv. Så egentlig havde jeg ondt af hende. Hun begrænsede sig selv så enormt.

Men! almindelige voksne/unge mennesker i dag har bare slet ikke den undskyldning! Jeg fatter ikke,at man kan synes, det er noget at være stolt af, at man bedømmer folk udfra hudfarve osv. Jeg har truffet "folk med anden hudfarve end hvid/udlændinge/indvandrere" som har været rigtig hyggelige, nogen som har været helt ok, og nogen som jeg ikke har lyst til at omgåes. Og nøjagtig det samme kan jeg sige om "indfødte danskere/hvide mennesker". Jeg kommer i hvert fald ikke til at acceptere tilløb til den slags holdninger hos mine børn. Jeg synes, det er for slapt!

Helt enig. Jeg syntes det er meget vigtigt at opdrage sine børn til at være åbne og rummelige og derudfra danne sig din holdning det det enkelte individ og ikke hele grupper

Anmeld

1. juni 2011

quar20

Macrolf skriver:

Det er vist nærmere dig der befinder dig der forkerte sted. Jeg kan sagtens klare at folk har andre holdninger, men du kan vist ikke klare mine ;-)

Prøv at læse alle mine indlæg, hvis ikke du syntes jeg debatterer, hvad gør jeg så? Den person jeg lavde rullende øjne af kom jo kun ind i denne debat for at smide en bombe, hun vil jo ikke debattere, kun fortælle hvordan hendes lille snævre verden ser ud

jeg kan sagtens klarer dine holdninger - men syntes din kommentar til den pågældende var rimelig spydig - da det var det første svar brugeren kommer med..!!

Anmeld

1. juni 2011

Stjernestoev

morethanperfect skriver:

Lige præcis ! Jeg blir jo også sendt til DK hvis jeg tager til tyrkiet og begård et mord ... 

Nu er der jo også lidt forskel på at blive sendt til Danmark, istedet for at blive sendt hjem til et land med krig! Selvom jeg mener at mordere ikke fortjener lykke.. Men altså hvor går grænsen?

Anmeld

1. juni 2011

mama09

Hader hader hader den holdning og sætning "dem der laver ballade skal bare ud" hmmm ud til hvad ? De er flygtet fra et land i krig, mange er vokset op her, og ser Danmark som sit land. Hvor skal de smides hen ? Arghhh den holder ikke! Måske dk skulle være bedre til at indse vi er et mulitiland, respektere og lærer om hinandens forskellige kulturer. Hjælpe dem der har set frygtelige ting osv. Få dem til at føle dk er deres land, istedet for at få afvise "smutter du snart hjem " osv. Jeg kan blive ved... Jeg er gift med en somalier og vi har verdens dejligste tøs.. Folks bemærkninger til mig " ej en somalier, hvordan tør du det"? " han stikker af med dit barn" osv osv bvdr jeg har heldigvis lært at være kold når folk spørger. Men før i tiden blev jeg såret og ked af det. Men de folk er jo uvidende især dem der siger " kan godt lid din mand, men ikke de andre" øhhh?? By the way oplever racisme dageligt. min mand har før fået afvide " hvis jeg vidste du var sort, var du aldrig kommet til jobsamtale" flot! Vi oplever det ja desværre fra noget familie for 1 mdr siden, kun min datter og jeg blev inviteret med til min kusines konfi, min mand blev ikke da min kusines far ikke kan lid somaliaer... Vil sige det kom bag på os, for vi har været med den del af familien tusinde gange... Chok, og ja har slået hånden af dem. Min mand mærker hele tiden han ikke er velkommen, han er vokset op her, snakker flydende ingen plet på straffeattest osv. Han har intet land, han troede hans land var dk.. Men nej han tvivler. Åh hårdt håber ikke vores prinsesse skal opleve disse tåbelige racister.. Ups det blev langt sorry bare et ømt punkt..

Anmeld

1. juni 2011

mama09

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Kan ikke hitte ud af at ligge en film ind fra min iPad. Men gå på youtube og slå "ava mit danmark" sååå god!

Anmeld

1. juni 2011

mama09

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Kan ikke hitte ud af at ligge en film ind fra min iPad. Men gå på youtube og slå "ava mit danmark" sååå god!

Anmeld

1. juni 2011

mama09

quar20 skriver:

Jeg syntes det er FINT at vi har mennesker fra hele verden her - absolut - vi har jo selv en masse danserer i udlandet som enten studerer. flytter til andre lande osv..!!

Men jeg syntes at vi skal beskytte DK, ved at når IKKE danskere eks. begår mord eller gang på gang begår røveri - ja så skal de sendes hjem til deres hjemland såvel som at vore danskere i udlandet skal sendes tilbage til DK..!! Hvor de så kan modtage straffen for deres handlinger..!!

Hjem til krig ? Hjem til et land de aldrig har været i... Smukt not!

Anmeld

1. juni 2011

mama09

quar20 skriver:

Jeg syntes det er FINT at vi har mennesker fra hele verden her - absolut - vi har jo selv en masse danserer i udlandet som enten studerer. flytter til andre lande osv..!!

Men jeg syntes at vi skal beskytte DK, ved at når IKKE danskere eks. begår mord eller gang på gang begår røveri - ja så skal de sendes hjem til deres hjemland såvel som at vore danskere i udlandet skal sendes tilbage til DK..!! Hvor de så kan modtage straffen for deres handlinger..!!

Hjem til krig ? Hjem til et land de aldrig har været i... Smukt not!

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

Stjernestøv skriver:

Nu er der jo også lidt forskel på at blive sendt til Danmark, istedet for at blive sendt hjem til et land med krig! Selvom jeg mener at mordere ikke fortjener lykke.. Men altså hvor går grænsen?

Det da ik sikkert der er krig der hvor de kommer fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.