Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

sarahb

jeg mødte mine første udlandske veninder i HF og jeg er så stolt af at jeg er blevet beriget med så meget viden og åbenhed overfor mennesker der er fra en anden kultur. Elsker at høre om deres kultur, forskelle, familie osv osv.Vi har stadig det dybeste venskab og jeg er en del af familien selvom de er i århus og jeg er her. Deres mor og far betragter mig som en del af deres familie og jeg er ALTID velkommen hos dem. Vi har et utrolig stærkt venskab og jeg har aldrig oplevet noget ligende. De er de bedste mine to tvillinge veninder.
Sidenhen har jeg jo så mødt min mand der er pakistaner og er beriget med endnu mere kultur og glæde i mit liv. Han er ikke mindre end FANTASTISK og vi har et skønt forhold hvor vi bare Matcher SÅ godt. Han er en kærlig mand, hjælpsom mand, den perfekte far, den perfekte partner og har bare nogle skønne værdier med hjemme fra som jeg elsker!
Vi oplever Racisme Ofte til trods for vi bor i Kbh hvor der er mange udlændinge, men stadig oplever min mand faktisk ret meget. Selvom han er født her, opvokset her, taler ligeså godt dansk som du og jeg, har 2 børn med en dansker osv osv.
Jeg synes det er usselt og afstumpet at være racist og de mennesker er for mig så uvidende og ignorante!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Mimic

Dette bliver min ENESTE kommentar i den her debat, jeg står ved mine meninger...!!

Jeg er ikke racist, men nationalist...

De udlændinge der ikke kan finde ud af at opføre sig efter vores regler, eller begår lovovertrædelser, skal ud...

Jeg værner om min nationalitet og i følge mig er danmark for danskere, og udlændinge der kan følge loven og de danske regler...

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Mimic skriver:

Dette bliver min ENESTE kommentar i den her debat, jeg står ved mine meninger...!!

Jeg er ikke racist, men nationalist...

De udlændinge der ikke kan finde ud af at opføre sig efter vores regler, eller begår lovovertrædelser, skal ud...

Jeg værner om min nationalitet og i følge mig er danmark for danskere, og udlændinge der kan følge loven og de danske regler...

gælder det også svenskere, nordmænd og tyskere?

Anmeld

1. juni 2011

..

MinNoah skriver:

Det er ji højst sandsynlig ikke sådan en overtrædelse der skal smide folk ud...

MEN har I set hvordan indvandrerne "leger" med politiet ved Volls mose.... Jeg synes det er SÅ langt ude - og sådan nogle skal bare smides LANGT væk fra DK...

Jeg er ikke racist... Men jeg omgåes heller ikke indvandrere, og synes der er mange - rigtig mange der opfører sig total latterligt...

Ja, jeg så det godt hvordan de drillede politiet i Vollsmose. Det er naturligvis ikke ok, men har du så set i mange andre programmer hvordan danske unge taler til politiet og skubber til dem? Hvad skal der ske med dem? Ved vi om dem fra vollsmose er født og opvokset i Danmark? Hvis de er, så er de lige så danske som du og jeg. Syntes det er en langt ude holdning at de bare skal smides ud af danmark..

Der er også mange - rigtigt mange danskere der opfører sig vildt latterligt, omgåes du hellere ikke danskere så?

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

Macrolf skriver:

Dem der ikke følger loven skal ud? Er det alle mennesker du tænker på, danskere, folk med anden etnisk baggrund der er født og opvokset i Danmark, dem der lige er flyttet hertil, dem der har boet her i måske 20 år? Altså en mand der oprindeligt stammer fra udlandet som er læge i Danmark, det er her har taget sin uddannelse og han har fast job på fx riget, han bliver stoppet på vej hjem fordi han har kørt lidt for stærkt - skal han smides ud af landet?

Prøver at forstå dig

Nej det er sleeet ik det jeg mener . Der er bare mange der stikker folk ned , skyder folk osv. og det er der jeg bare syns de ikke skal ha en chance i DK. 

Anmeld

1. juni 2011

..

Rosa skriver:

Jeg synes næsten det er værre med dem der bare er latterligt lunkne: "Jamen altså, jeg er racist, det er jeg bare... Men jeg kan godt li' min indvandrergrønthandler nede på hjørnet, han er meget flink" 

Eller dem der der siger  "Jeg er nok lidt racistisk - det er ikke noget jeg er stolt af men det er jeg bare"... Det "er du bare"  Jamen så tag dig sammen og gør noget ved det!!! Tænk dig om!!! 

Enig, og søde billeder af dig og dine børn - men hvorfor er de i en tråd om racisme?

Anmeld

1. juni 2011

.....

Jeg bryder mig hverken om racister eller dem som er homofobisk. Der skal være plads til alle.. Har selv en udlænding som kæreste, og synes at det er spændene at man kan lære hinanden forskellige ting om sin egen kultur, osv.

Dog vil jeg også sige, at dem som har bosat sig her i danmark, og ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, de skal retur, så kan jeg ikke se hvad de har at gøre her..

Synes dog at det er ærgeligt med de mennesker, som siger at de ikke omgås indvandre pga. dårlige rygter om dem osv, hvis man møder de rigtige indvandre så garantere jeg for at de får et helt andet syn på dem.. De er utrolig søde og har et rigtig stærkt familiebånd

Anmeld

1. juni 2011

morethanperfect

MinNoah skriver:

Det er ji højst sandsynlig ikke sådan en overtrædelse der skal smide folk ud...

MEN har I set hvordan indvandrerne "leger" med politiet ved Volls mose.... Jeg synes det er SÅ langt ude - og sådan nogle skal bare smides LANGT væk fra DK...

Jeg er ikke racist... Men jeg omgåes heller ikke indvandrere, og synes der er mange - rigtig mange der opfører sig total latterligt...

Helt enig her  

Anmeld

1. juni 2011

..

Eva. skriver:

OK...disse grupper kender jeg ikke..

Ville også ønske at jeg ikke gjorde..

Anmeld

1. juni 2011

..

sarahb skriver:

jeg mødte mine første udlandske veninder i HF og jeg er så stolt af at jeg er blevet beriget med så meget viden og åbenhed overfor mennesker der er fra en anden kultur. Elsker at høre om deres kultur, forskelle, familie osv osv.Vi har stadig det dybeste venskab og jeg er en del af familien selvom de er i århus og jeg er her. Deres mor og far betragter mig som en del af deres familie og jeg er ALTID velkommen hos dem. Vi har et utrolig stærkt venskab og jeg har aldrig oplevet noget ligende. De er de bedste mine to tvillinge veninder.
Sidenhen har jeg jo så mødt min mand der er pakistaner og er beriget med endnu mere kultur og glæde i mit liv. Han er ikke mindre end FANTASTISK og vi har et skønt forhold hvor vi bare Matcher SÅ godt. Han er en kærlig mand, hjælpsom mand, den perfekte far, den perfekte partner og har bare nogle skønne værdier med hjemme fra som jeg elsker!
Vi oplever Racisme Ofte til trods for vi bor i Kbh hvor der er mange udlændinge, men stadig oplever min mand faktisk ret meget. Selvom han er født her, opvokset her, taler ligeså godt dansk som du og jeg, har 2 børn med en dansker osv osv.
Jeg synes det er usselt og afstumpet at være racist og de mennesker er for mig så uvidende og ignorante!

Det er jo endnu et eksempel på hvor tåbeligt racisme er.. Lær folk at kende, forhold dig til enhvert menneske og lad være at generalisere!!

Dejligt at du har så gode veninder og så dejlig en mand!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.