Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

mama09

LouiseVous skriver:

Jeg hader Pia- men det sidste du skriver er jeg virkelig enig i. Man ka snart ikk se hvad land vi er i!!!
Vi er alt for åbne, og det er grunden til vi har svært ved at hjælpe vores egen befolkning. Så luk grænserne for nogle år, og se hva vi suer til inden for grænserne. Det andet er pis. Kommer der først en fam på 5, er det sten sikkert at vi har hele stamtræet med inde i landet. Der fanme ikk plads til danskere mere. Og de hiver alt deres pis med ind i landet! Vi skal IKKE have moskeer her i Danmark- hold det hjemme!

Åh yes ja tak til moosker i Danmark. Dk for alle. Husk på der er en del kirker rundt omkring i muslimske lande.. Åben øjene få et nyt sind, ny livsglæde. Ja tak! God dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

mama09

LouiseVous skriver:

Jeg hader Pia- men det sidste du skriver er jeg virkelig enig i. Man ka snart ikk se hvad land vi er i!!!
Vi er alt for åbne, og det er grunden til vi har svært ved at hjælpe vores egen befolkning. Så luk grænserne for nogle år, og se hva vi suer til inden for grænserne. Det andet er pis. Kommer der først en fam på 5, er det sten sikkert at vi har hele stamtræet med inde i landet. Der fanme ikk plads til danskere mere. Og de hiver alt deres pis med ind i landet! Vi skal IKKE have moskeer her i Danmark- hold det hjemme!

Og hov hov hvad med de dansker der nu er muslimer. De skal da også ha lov at ha et sted de kan dyrke deres tro ligesom du har kirken

Anmeld

3. juni 2011

mama09

Wimmie skriver:

Holy moly nogle udtalelser...

Tænk hvis vi danskere blev tvunget fra vores land pga. krig, naturkatatrofer eller hvad ved jeg... og tænk hvis ingen ville tage imod os fordi de delte lige netop dén holdning

Og tænk hvis et land tog imod dig men ikke resten af din familie, for så ville de "få hele stamtavlen" ind, så din familie endte i Tyrkiet og du selv på Grønland...

Det er rent faktisk hvad der sker for rigtig mange flygtninge; deres familier bliver spredt over hele kloden, for man tager ikke nødvendigvis hensyn til familier; man får lov til at blive sammen mand, kone og børn men søskende og forældre kommer ikke altid samme sted hen.

Og "de hiver alt deres pis med ind i landet" - hvad skal det betyde? At de tager deres lækre pizzaopskrifter, deres eksotiske krydderier, deres smukke syn på hvordan man behandler de ældre generationer i familien og i det hele taget familieværdier som f.eks. at man hjælper, huser og støtter hinanden?

Ja puha, sikke noget pis at hive ind i vores land...

Og de må ikke få en moské? Hvorfor må de ikke have et sted at dyrke deres religion? Vi har jo religionsfrihed her i landet - eller det er måske kun i orden hvis man er kristen?

Adr for en virkelig inspist og snæversynet holdning

Sådan!!

Anmeld

3. juni 2011

dollygirl

Jeg synes man skat passe på med hvad man siger . Der er mange fødsler som bor i udlandet og tjener godt med business . Der er kirker i muslimske lande på grund af kristne.

Det kan godt være der er mange stor familier af indvandre baggrund men man skal også tænke på at de har forladt deres land på grund af krig . De har forladt deres villa med tjener og en kok , en fed bil og landbrug som de tjente godt af . De har ikke valgt selv hvilke land de ville flygte til men endte i danmark . Så når de har en fætter eller en onkel med sig er det faktisk det eneste familie de har hjemmefra som de kan dele deres minder med.

Hvis danmark synes der er for mange indvandre i landet hvorfor stopper de så ikke med at tage imod dem?

Man hører så tit indvandre fylder hele danmark men ifølge statsborgertesten er der ét spørgsmål om hvor mange procent udgør udlændinge i dk så er svaret 8% og resterende 92% er dansker

Anmeld

3. juni 2011

4xGreve

Jeg kan personligt ikke skeldne, jovist de har en anden farve men det gør dem ikke til dårlige mennesker, for mig handler det ikke om hudfarve eller land men person og personlighed!

Anmeld

3. juni 2011

dollygirl

mama09 skriver:

Sjovt lørdag nat oplevede jeg to danske mænd tá min veninde og jeg på røven. Den ene en politimand min veninde før har datet. Stodder!

Haha

Anmeld

3. juni 2011

A&F

LouiseVous skriver:

Alt vores pis?? Med alt min respekt, så synes jeg ikke, at det er pænt at sige.

Jeg er enig i, at når man lever i et vestligt samfund, skal man også indordne sig lovene og tage del i samfundet. Men man skal ikke glemme sig selv som person, og hvem man er, og hvor man kommer fra. Min mor er dansk muslim og min far er palæstinenser. Han flygtede med familien ud af landet og de bosatte sig i Libanon, hvor der ingen rettigheder er for palæstinensere. Heldigvis havde DK dengang i 70'erne- 80'erne brug for arbejdskraft. Han så muligheden i at kunne brødføde sin familie. Tager hatten af for ham, og er stolt at hvor langt han er nået med sit liv her i dk, og jeg føler for alle de flygtninge verden over, som har har oplevet krig, tortur mm.

I bund og grund er vi mennesker på jorden en, om vi er sorte eller hvide, jøder eller buddister, you name it.

Det varer ikke længe, så får vi muslimer en rigtig flot moskeen i DK. Og det har vi ret til. Eller er det kun okay, at jøderne må have Synagoger?

Anmeld

3. juni 2011

Preghiera

LouiseVous skriver:

Sku jeg ta den personligt? haha.. Nix, så ramte du sq ikk plet!
Hvor er det ringe man ikk må sige sin mening når man svare på spørgsmål. Det som om at hvis man ikke har samme holdning som alle andre, så ska man nedgøres for vildt..
Du ramte mig ikke, med din tale. Men synes det pis at man ikke må have lov at mene og sige det man tænker- men at vi ALLE skal tænke ens. Den verden håber jeg aldrig vi kommer ind i!!!!

Nej, det var ikke møntet på din personlighed - overhovedet. Jeg kender dig jo ikke, så det ville være mig umuligt. Men det var ment som en demonstration af den samme strategi du tilsyneladende bruger overfor fremmede i byen - om de har opført sig dumt eller ej: angriber dem på et objektivt punkt, ud fra et generelt synspunkt.

Jeg forsøger heller ikke at få dig til at mene det samme som jeg, men vi sidder i en debattråd og jeg følte mig provokeret af dit indlæg, nok til at jeg ville kommentere på det. Ikke får at lukke din mund - tværtimod. Vi debatterer, gør vi ikke?

Anmeld

3. juni 2011

Preghiera

mama09 skriver:

Åh ja ved godt venstre slikker røv på dem, men helt på toppen kommer de aldrig. Håber på ny regering

Jeg krydser også alt hvad der krydses kan!

-Og nej de er ikke på toppen, men de sidder med rigtig mange mandater og det giver dem magt overfor Venstre som bliver NØDT til at føje dem en gang imellem. Suuuuuk suk suk.

Men nu ser vi efter sommerferien!

Anmeld

3. juni 2011

tazz

Jeg skal lige tjekke, hvad I mener med racistisk....

Er det racistisk, når man ønsker (kræver) at ens datter kommer hjem med 'en af sine egne'? Når man vælger en privatskole, for at slippe for andre kulturer? Når man kræver en mødregruppe uden mødre af anden etnisitet (er det et ord)?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.