Jeg synes nærmere det virker til at være "moderne" ikke at være racist. Og det synes jeg da også lyser igennem i denne tråd. Langt de fleste i denne tråd giver da tydeligt udtryk for, at de afskyr racisme. Og de der udtrykker, at de er trætte af udlændinge, af den ene eller den anden grund, får hurtigt at vide, at de er uvidende, diskriminerende, fjendske og den får ikke for lidt. Men dét er så okay at sige..?
Det virker også til, at man ikke må udtrykke, at man ikke bryder sig om den muslimske tro, men det er fuldt lovligt at sige, at man er mindre imponeret over Jehovas Vidner.
Jeg synes det virker til, at det er mere "moderne", at være racist mod "hvide". Og det virker i øvrigt også til, at det er helt fint og acceptabelt. Jeg kommer lige til at tænke på filmen 'Guess Who' med Ashton Kutcher og Bernie Mac, som handler om en hvid fyr, der er kæreste med en sort pige. De to ønsker at gifte sig, og pigen tager derfor fyren med hjem til sine forældre. Faren er slet ikke tilfreds med, at hans datter har udset sig en hvid fyr til, at skulle være hans svigersøn. Og det er hvad filmen handler om. Det er selvfølgelig en komedie. Men havde rollerne været vendt, og det var en hvid far der var utilfreds med en sort svigersøn, så havde filmen været dybt alvorlig, og havde handlet om hvor indsnævret faren var.
Jeg synes det er ærgeligt, at folk der her udtrykker, at de ikke altid synes at den multikulturelle tendens er helt fantastisk, skal syles ned og ellers have at vide, at de er sørgelige mennesker, der sikkert har haft en hård barndom. Det er da lige så generaliserende, som at sige, at alle muslimer er terrorister 
Anmeld