mama09 skriver:
ved hvad du hentyder til og
Jeg gad bare virkelig gerne vide det, for jeg synes at vi er ved at skabe et parallelsamfund, hvor det i den ene lejr er totalt i orden, at nægte at nærme sig en anden kultur, og i den anden lejr er det racisme at gøre det samme.
Bare det, at der i kommunen er skabt mødregrupper, KUN for muslimske kvinder synes jeg skriger til himlen! Jeg var blevet brændt på racisme-bålet, hvis jeg havde krævet kun at komme i mødregrupper med blegenæbbede danskere!
Jeg forstår godt, at folk er ved at få nok. At det er racisme at sige noget som helst, men det ikke er, at blive råbt efter på gaden den anden vej! At det er okay, at muslimer overfalder jøder med kalotter, fordi "i vores kultur kan man ikke lide jøder, det må I acceptere!". Det værste ved det her er, at det bliver tysset ihjel!Kun en enkelt gang er en jøde stået frem og har talt om dødstruslerne, og der har kun været kort fremme, at muslimske børn og forældre klipper 'upassende' flag ud af geografibogen. Det blev tysset ihjel fordi det åbenbart er acceptabel opførsel!!! GU' ER DET EJ!! Det er småligt, racistisk, helt uacceptabelt og man kan ikke kræve forståelse og tolerance medmindre man SELV er villig til, at give det den anden vej! Har stået i Bilka, hvor en muslimsk mandgik amok på en ældre dansk kvinde, som havde tilladt sig, at rykke hans vogn lidt ind så hun kunne gå fordi. Hans svadaer kom så endda ud i "FUCK JØDER!! Jeg hader jøder! Alle jøder skal dø!" Og hvad skete der? Intet, for det er åbenbart tilladt med racisme den vej! Havde damen stillet sig op, og skreget det samme om muslimer, var hun blevet eskorteret ud af forretningen med besked om, aldrig at vise sig igen.
Min datters 'svigerforældre' er sindssygt søde mennesker, og ville da helt sikkert acceptere Anna som (konverteret) svigerdatter, hvis hendes børnehavekærlighed med Muhammad holder; men det er DERES holdninger jeg har beskrevet tidligere. Og deres datter må på ingen måde komme hjem med en dansker! Igen, racisme den ene vej, men helt accepteret den anden.
Kan nogen forklare mig, hvad godt dét gør i samfundet?