Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

mama09

Jeg skal lige tjekke, hvad I mener med racistisk....

Er det racistisk, når man ønsker (kræver) at ens datter kommer hjem med 'en af sine egne'? Når man vælger en privatskole, for at slippe for andre kulturer? Når man kræver en mødregruppe uden mødre af anden etnisitet (er det et ord)?

ved hvad du hentyder til og

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

DenHeldige

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Hvis det er moderne at være racist, kan jeg jo erklære mig aldeles ude af trit og stolt af at være umoderne. Tror ikke alle egentlig er klar over hvad det er de diff. sig under, når de erklære sig som racister. Og HVIS de gør - ja, så er det pokker-mig uhyggeligt !!!

Anmeld

3. juni 2011

Aves.

tazz skriver:

Er det racistisk, når man ønsker (kræver) at ens datter kommer hjem med 'en af sine egne'? Når man vælger en privatskole, for at slippe for andre kulturer? Når man kræver en mødregruppe uden mødre af anden etnisitet (er det et ord)?

Jeg kan ikke se det du nævner der har noget med racisme at gøre...det handler vel bare om valg, udfra hvad og hvordan man fungerer bedst og ønsker ens børn præget.

Personligt ville jeg gøre alt for at vælge en skole fra hvor andre etniske grupper er overrepræsenteret i forhold til hvad der afspejler vores samfund...dermed var jeg også ked af den anden skole min søn gik på hvor der slet ingen var.

Anmeld

3. juni 2011

tazz

mama09 skriver:

ved hvad du hentyder til og

Jeg gad bare virkelig gerne vide det, for jeg synes at vi er ved at skabe et parallelsamfund, hvor det i den ene lejr er totalt i orden, at nægte at nærme sig en anden kultur, og i den anden lejr er det racisme at gøre det samme.

Bare det, at der i kommunen er skabt mødregrupper, KUN for muslimske kvinder synes jeg skriger til himlen! Jeg var blevet brændt på racisme-bålet, hvis jeg havde krævet kun at komme i mødregrupper med blegenæbbede danskere!

Jeg forstår godt, at folk er ved at få nok. At det er racisme at sige noget som helst, men det ikke er, at blive råbt efter på gaden den anden vej! At det er okay, at muslimer overfalder jøder med kalotter, fordi "i vores kultur kan man ikke lide jøder, det må I acceptere!". Det værste ved det her er, at det bliver tysset ihjel!Kun en enkelt gang er en jøde stået frem og har talt om dødstruslerne, og der har kun været kort fremme, at muslimske børn og forældre klipper 'upassende' flag ud af geografibogen. Det blev tysset ihjel fordi det åbenbart er acceptabel opførsel!!! GU' ER DET EJ!! Det er småligt, racistisk, helt uacceptabelt og man kan ikke kræve forståelse og tolerance medmindre man SELV er villig til, at give det den anden vej! Har stået i Bilka, hvor en muslimsk mandgik amok på en ældre dansk kvinde, som havde tilladt sig, at rykke hans vogn lidt ind så hun kunne gå fordi. Hans svadaer kom så endda ud i "FUCK JØDER!! Jeg hader jøder! Alle jøder skal dø!" Og hvad skete der? Intet, for det er åbenbart tilladt med racisme den vej! Havde damen stillet sig op, og skreget det samme om muslimer, var hun blevet eskorteret ud af forretningen med besked om, aldrig at vise sig igen.

Min datters 'svigerforældre' er sindssygt søde mennesker, og ville da helt sikkert acceptere Anna som (konverteret) svigerdatter, hvis hendes børnehavekærlighed med Muhammad holder; men det er DERES holdninger jeg har beskrevet tidligere. Og deres datter må på ingen måde komme hjem med en dansker! Igen, racisme den ene vej, men helt accepteret den anden.

Kan nogen forklare mig, hvad godt dét gør i samfundet?

Anmeld

3. juni 2011

Faith

LouiseVous skriver:

Jeg hader Pia- men det sidste du skriver er jeg virkelig enig i. Man ka snart ikk se hvad land vi er i!!!
Vi er alt for åbne, og det er grunden til vi har svært ved at hjælpe vores egen befolkning. Så luk grænserne for nogle år, og se hva vi suer til inden for grænserne. Det andet er pis. Kommer der først en fam på 5, er det sten sikkert at vi har hele stamtræet med inde i landet. Der fanme ikk plads til danskere mere. Og de hiver alt deres pis med ind i landet! Vi skal IKKE have moskeer her i Danmark- hold det hjemme!

Hold da op, man kan virkelig fornemme dit had. Det du skriver er, efter min mening, vaskeægte racisme. Uvidende, intolerant og genereliserende.

Anmeld

3. juni 2011

A&F

tazz skriver:

Jeg gad bare virkelig gerne vide det, for jeg synes at vi er ved at skabe et parallelsamfund, hvor det i den ene lejr er totalt i orden, at nægte at nærme sig en anden kultur, og i den anden lejr er det racisme at gøre det samme.

Bare det, at der i kommunen er skabt mødregrupper, KUN for muslimske kvinder synes jeg skriger til himlen! Jeg var blevet brændt på racisme-bålet, hvis jeg havde krævet kun at komme i mødregrupper med blegenæbbede danskere!

Jeg forstår godt, at folk er ved at få nok. At det er racisme at sige noget som helst, men det ikke er, at blive råbt efter på gaden den anden vej! At det er okay, at muslimer overfalder jøder med kalotter, fordi "i vores kultur kan man ikke lide jøder, det må I acceptere!". Det værste ved det her er, at det bliver tysset ihjel!Kun en enkelt gang er en jøde stået frem og har talt om dødstruslerne, og der har kun været kort fremme, at muslimske børn og forældre klipper 'upassende' flag ud af geografibogen. Det blev tysset ihjel fordi det åbenbart er acceptabel opførsel!!! GU' ER DET EJ!! Det er småligt, racistisk, helt uacceptabelt og man kan ikke kræve forståelse og tolerance medmindre man SELV er villig til, at give det den anden vej! Har stået i Bilka, hvor en muslimsk mandgik amok på en ældre dansk kvinde, som havde tilladt sig, at rykke hans vogn lidt ind så hun kunne gå fordi. Hans svadaer kom så endda ud i "FUCK JØDER!! Jeg hader jøder! Alle jøder skal dø!" Og hvad skete der? Intet, for det er åbenbart tilladt med racisme den vej! Havde damen stillet sig op, og skreget det samme om muslimer, var hun blevet eskorteret ud af forretningen med besked om, aldrig at vise sig igen.

Min datters 'svigerforældre' er sindssygt søde mennesker, og ville da helt sikkert acceptere Anna som (konverteret) svigerdatter, hvis hendes børnehavekærlighed med Muhammad holder; men det er DERES holdninger jeg har beskrevet tidligere. Og deres datter må på ingen måde komme hjem med en dansker! Igen, racisme den ene vej, men helt accepteret den anden.

Kan nogen forklare mig, hvad godt dét gør i samfundet?

Det er på ingen måde okay at behandle hinanden dårligt pga. ens overbevisning og etnicitet. Jeg kan forstå din pointe.

Mht. jøder og muslimer, må jeg tilføje at haden går begge veje. Desværre. Der er du lidt for dømmende, at sige at det kun er muslimer der har det sådan. Begges opførsel over for hinanden er forkert, men det vil aldrig ændre sig. Ja, man skal behandle andre som man selv vil behandles.

Hvis du hentyder til muslimerne ang. det du skriver, at "deres datter må på ingen måde komme hjem med en dansker".  Hmm der kan jeg fortælle dig, at jo det kan de sagtens. Den ret har de! Om han er kineser, somalier mm. så længe han muslim.

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

DenHeldige skriver:

Hvis det er moderne at være racist, kan jeg jo erklære mig aldeles ude af trit og stolt af at være umoderne. Tror ikke alle egentlig er klar over hvad det er de diff. sig under, når de erklære sig som racister. Og HVIS de gør - ja, så er det pokker-mig uhyggeligt !!!

Ja, jeg er også stolt af at være håbløst umoderne så

Anmeld

4. juni 2011

Mi

tazz skriver:

Jeg oplever at racismen mod danskere i nogle grupper er lige så omfangsrigt som det er den anden vej. Det er gør det ikke mere rigtigt, men det er vigtigt at huske at respekten skal gå begge veje.

Anmeld

4. juni 2011

..

smillaluna skriver:

Hold da op, man kan virkelig fornemme dit had. Det du skriver er, efter min mening, vaskeægte racisme. Uvidende, intolerant og genereliserende.

Anmeld

4. juni 2011

..

Apropos DF, jeg mødte en gammel ven igår, en som jeg har haft et meget nært forhold til i min gymnasietid. Hyggeligt at se ham igen for første gang i 14 år, han var sammen med din kone og 2 børn, jeg kunne bare ikke lade være at stemple ham, hans ene barn gik med et DF flag han havde fået dernede.. Det kan jeg bare ikke med, i min verden er man bare et småligt og usympatisk menneske hvis man ligefrem vil reklamere for DF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.