Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Preghiera

MinNoah skriver:

Er sgu bange for du selv ville blive slået ihjel inden du nåede DK  De opfører sig som det passer dem.

Hehe "opfører sig som det passer dem". Suk..... De har -tro det eller ej- også love. De ligner ikke DK's (ingen tvivl om det) men tro mig de gør ikke hvad der passer dem.

Hvis man som dansker tager til udlandet kan man forvente dét, der nu står i det pågældende lands love - og det bør man sætte sig ind i (om man har tænkt sig at opføre sig "dumt" eller ej).

Hvis det er din overbevisning at de render rundt som hovedløse høns i deres hjemland så burde du nok åbne en bog i ny og næ... det ville måske også udvidde dit perspektiv en kende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Wimmie

LouiseVous skriver:

Jeg hader Pia- men det sidste du skriver er jeg virkelig enig i. Man ka snart ikk se hvad land vi er i!!!
Vi er alt for åbne, og det er grunden til vi har svært ved at hjælpe vores egen befolkning. Så luk grænserne for nogle år, og se hva vi suer til inden for grænserne. Det andet er pis. Kommer der først en fam på 5, er det sten sikkert at vi har hele stamtræet med inde i landet. Der fanme ikk plads til danskere mere. Og de hiver alt deres pis med ind i landet! Vi skal IKKE have moskeer her i Danmark- hold det hjemme!

Holy moly nogle udtalelser...

Tænk hvis vi danskere blev tvunget fra vores land pga. krig, naturkatatrofer eller hvad ved jeg... og tænk hvis ingen ville tage imod os fordi de delte lige netop dén holdning

Og tænk hvis et land tog imod dig men ikke resten af din familie, for så ville de "få hele stamtavlen" ind, så din familie endte i Tyrkiet og du selv på Grønland...

Det er rent faktisk hvad der sker for rigtig mange flygtninge; deres familier bliver spredt over hele kloden, for man tager ikke nødvendigvis hensyn til familier; man får lov til at blive sammen mand, kone og børn men søskende og forældre kommer ikke altid samme sted hen.

Og "de hiver alt deres pis med ind i landet" - hvad skal det betyde? At de tager deres lækre pizzaopskrifter, deres eksotiske krydderier, deres smukke syn på hvordan man behandler de ældre generationer i familien og i det hele taget familieværdier som f.eks. at man hjælper, huser og støtter hinanden?

Ja puha, sikke noget pis at hive ind i vores land...

Og de må ikke få en moské? Hvorfor må de ikke have et sted at dyrke deres religion? Vi har jo religionsfrihed her i landet - eller det er måske kun i orden hvis man er kristen?

Adr for en virkelig inspist og snæversynet holdning

Anmeld

3. juni 2011

wamse

LouiseVous skriver:

Jeg hader Pia- men det sidste du skriver er jeg virkelig enig i. Man ka snart ikk se hvad land vi er i!!!
Vi er alt for åbne, og det er grunden til vi har svært ved at hjælpe vores egen befolkning. Så luk grænserne for nogle år, og se hva vi suer til inden for grænserne. Det andet er pis. Kommer der først en fam på 5, er det sten sikkert at vi har hele stamtræet med inde i landet. Der fanme ikk plads til danskere mere. Og de hiver alt deres pis med ind i landet! Vi skal IKKE have moskeer her i Danmark- hold det hjemme!

Grunden til at vores samfund lider af økonomisk krise, skal jo ses på et verdens plan, der har jo været krise over alt. Jeg mistede da ikke mit job pga at fabrikken ikke kunne klare sig her hjemme, og rykkede til Kina. Det har ingen personer skyld i, det skal ses på en meget større plan. 

Jeg vælger at se, de nye kulturelle tiltag her hjemme, som ekstra bonus til vores samfund, for synes virkelig ikke at vores kultur, er så perfekt, at vi ikke kan åbne vores sind for andet. 

Jeg bor i et boligområde, med 80% med en anden baggrund end dansk, og jeg beundre deres evner til at være sociale, og de er så lavende i deres måde at være på. De møder mig med smil hver dag, fordi jeg møder dem med smil. 

Jeg hørte endansk far og hans datter i går, da de cjklede forbi mine vinduer. Fartil hans datter på 10-12 år: "Jeg har ikke noget imod de mennesker der bor her, du skal bare ikke lege herover!"

Kæft en holdning at have til de mennesker. Jeg har aldrig om et barn, der er blevet udsat for noget som helst her, men den holdning har man alligevel. 

Længe leve mangfoldigheden - det kunne være vi kunne lære noget.

Anmeld

3. juni 2011

Ciss

Dubai skriver:

Et ''kaert kaelenavn'' til en muslimsk kvinde der baerer toerklade. Proev at image-google haettemaage.

Ah, der lærte jeg noget nyt!

Jeg må indrømme, at da jeg læste udtrykket første gang, troede jeg, der var snak om en person i stor sweatshirt med hætte - den type, hvor man omtrent ikke kan se ansigtet....

Ellers er det ganske interessant at læse, hvad forskellige folk skriver her- og tildels lidt skræmmende....

Hvorfor i al verden skal vi frygte folk med anden hudfarve/religion osv til de grader? For det første er vi jo dermed med til at skabe de problemer som kommer af manglende integrering. For det andet viser det en hvis usikkerhed omkring vores egen kultur. Hvis vi var trygge i vores kultur behøvede vi vel ikke at frygte, at det at omgåes andre mennesker ville ødelægge den? For det tredje så udvikles enhver kultur over tid, og det sker også ved påvirkning "udefra". Igennem historien er den danske kultur blevet påvirket af alverdens andre kulturer og en del er i dag en så integreret del af vores egen kultur at vi ikke tænker over det: Juletræer, fodbold og slotsarkitektur er bare enkelte meget håndfaste eksempler. Det er det samme med sprog og påklædning. Hvad vinder vi som nation ved at isolere os? Jeg har ikke noget klart svar på det spørgsmål, men mit gæt vil være, at kulturel udvikling osv til en hvis grad stagnerer i forhold til resten af verden. Tildels at vi bare kopierer alt som er trendy i USA - som jo morsomt nok er et land, hvor kulturen er påvirket af indflyttere fra HELE kloden...

Bare nogen tanker fra min side. Og tak til dig som startede debatten. Det skader ikke, at få sat sine tanker sat lidt igang og måtte tænke sine standpunkter igennem.

Anmeld

3. juni 2011

Wimmie

Ciss skriver:

Ah, der lærte jeg noget nyt!

Jeg må indrømme, at da jeg læste udtrykket første gang, troede jeg, der var snak om en person i stor sweatshirt med hætte - den type, hvor man omtrent ikke kan se ansigtet....

Ellers er det ganske interessant at læse, hvad forskellige folk skriver her- og tildels lidt skræmmende....

Hvorfor i al verden skal vi frygte folk med anden hudfarve/religion osv til de grader? For det første er vi jo dermed med til at skabe de problemer som kommer af manglende integrering. For det andet viser det en hvis usikkerhed omkring vores egen kultur. Hvis vi var trygge i vores kultur behøvede vi vel ikke at frygte, at det at omgåes andre mennesker ville ødelægge den? For det tredje så udvikles enhver kultur over tid, og det sker også ved påvirkning "udefra". Igennem historien er den danske kultur blevet påvirket af alverdens andre kulturer og en del er i dag en så integreret del af vores egen kultur at vi ikke tænker over det: Juletræer, fodbold og slotsarkitektur er bare enkelte meget håndfaste eksempler. Det er det samme med sprog og påklædning. Hvad vinder vi som nation ved at isolere os? Jeg har ikke noget klart svar på det spørgsmål, men mit gæt vil være, at kulturel udvikling osv til en hvis grad stagnerer i forhold til resten af verden. Tildels at vi bare kopierer alt som er trendy i USA - som jo morsomt nok er et land, hvor kulturen er påvirket af indflyttere fra HELE kloden...

Bare nogen tanker fra min side. Og tak til dig som startede debatten. Det skader ikke, at få sat sine tanker sat lidt igang og måtte tænke sine standpunkter igennem.

Hvor er jeg bare enig

Anmeld

3. juni 2011

Sitrani

RQK skriver:

Nu har jeg heller ikke læst det hele, da det bare frustrerer mig, men vil da lige sige at jeg er helt 100% enig i alt det du siger! Du skrev lige det jeg havde lyst til at sige, men ikke vidste hvordan.

Takker  Sådan har jeg det også tit med andres indlæg.... hehe..

Anmeld

3. juni 2011

Preghiera

LouiseVous skriver:

Hmm, igen. Jeg plejer ikke at være så meget racist- men nu havde den del af danmarks befolkning lige pisset mig af.. ! Såå.-

Men ja, nogen danske folk gør det da også. Men nu var det lige indenfor racismen jeg svarede.. !

Så håber jeg da, for din skyld, at der ikke render nogle rødhårede tøser rundt i byen og ter sig - og at der oveni hatten ikke findes flere af din slags der møder dem. For så kan det jo ende med at de der oplever et par dumme rødhårede tøser, også hader dig helt uden grund... Det er desværre den barnlige opstilling af det at generalisere. Og det er dét du lige har beskrevet, du står for.

Anmeld

3. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Preghiera skriver:

Så håber jeg da, for din skyld, at der ikke render nogle rødhårede tøser rundt i byen og ter sig - og at der oveni hatten ikke findes flere af din slags der møder dem. For så kan det jo ende med at de der oplever et par dumme rødhårede tøser, også hader dig helt uden grund... Det er desværre den barnlige opstilling af det at generalisere. Og det er dét du lige har beskrevet, du står for.

Sku jeg ta den personligt? haha.. Nix, så ramte du sq ikk plet!
Hvor er det ringe man ikk må sige sin mening når man svare på spørgsmål. Det som om at hvis man ikke har samme holdning som alle andre, så ska man nedgøres for vildt..
Du ramte mig ikke, med din tale. Men synes det pis at man ikke må have lov at mene og sige det man tænker- men at vi ALLE skal tænke ens. Den verden håber jeg aldrig vi kommer ind i!!!!

Anmeld

3. juni 2011

mama09

Preghiera skriver:

Jeg er da egentlig enig med dig mht DF - jeg er IKKE tilhænger (havde dog nok aldrig formuleret mig på din måde, men oh well)

Det jeg bare liiiige blev nødt til at kommentere på, det varat du skriver "Men thank god kommer df aldrig til magten.." .....

DF har MEGA meget magt som støtteparti... Alt for meget magt. Og det er altså en 10-årig historie, så undrede mig lige over dén kommentar.

DF har Venstre snoet om sin lillefinger - vær ikke i tvivl om dét. SUK

Åh ja ved godt venstre slikker røv på dem, men helt på toppen kommer de aldrig. Håber på ny regering

Anmeld

3. juni 2011

Wimmie

LouiseVous skriver:

Sku jeg ta den personligt? haha.. Nix, så ramte du sq ikk plet!
Hvor er det ringe man ikk må sige sin mening når man svare på spørgsmål. Det som om at hvis man ikke har samme holdning som alle andre, så ska man nedgøres for vildt..
Du ramte mig ikke, med din tale. Men synes det pis at man ikke må have lov at mene og sige det man tænker- men at vi ALLE skal tænke ens. Den verden håber jeg aldrig vi kommer ind i!!!!

Hold nu op med den der "Hvorfor må jeg ikke have min mening?"-offermentalitet....

Vis os hvor nogen har skrevet Du har ikke ret til din mening og jeg vil æde alle mine ord. Det er så barnligt at skrive - ingen mener at du ikke må have din mening, men lige så snart du ytrer den må du regne med modsvar fra folk der har helt andre holdninger.

Især hvis ens holdninger i andres øjne kan opfattes som værende "ekstreme" eller "kontroversielle" - i så fald må man forvente at støde nogen eller hidse nogen op. Tag det med eller lad være med at debattere - uanset hvad, så lad være med at sidde fast i den samme rille om at du ikke må ytre din mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.