Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Raj

STN skriver:

Hold da op... Wow....

Nu har jeg ikke læst alle indlæg i debatten her, men lidt af dem, og sidder og er virkelig vred indeni over, at nogen mennesker i dagens Danmark kan tænke sådan om andre mennesker, uanset hudfarve, nationalitet osv.

Jeg synes det er noget så småligt, at synes, at alle der ikke opfører sig ordentligt skal ud af Danmark. Sådan løser man sgu da ikke problemer! Det virker nogen gange som om nogle mennesker har samme holdning som Hitler.. "De er ikke som os, UD med dem!"

I stedet for at tænke bare en smule konstruktivt!!! Hvad sker der? Fatter ikke at man i en civiliseret verden kan tænke, at det er flest udlændinge der laver ballade, og derfor ser på alle udlændinge eller folk fra en anden verdensdel, som nogen ballademagere..

Jeg tror løsningen ligger i, at se på hvad de unge kæmper med i deres hverdag...... Det kan godt være de er 3. generation af fx de tyrkere der kom hertil for at arbejde i 70'erne, eller 3. generation af en familie, som flygtede fra krig og ødelæggelse, men det gør dem vel ikke fri for, at have en opvækst, hvor alle kigger skævt til dem, eller have en far, som ligger derhjemme med krigstraumer, og ikke kan tage sig af sin familie.... Jeg synes ansvaret ligger hos os som samfundsborgere, og samfundet generelt, at hjælpe til og kigge dybere ind i tingene i stedet for bare at smide folk ud af landet... helt ærligt.....

Og hvad med min kæreste? Han er halv afrikaner, halv dansker.. har han så kun halv ret til at blive opfattet som dansker? Hvad skal han, hvis laver en lovovertrædelse? Skal vi så skære ham over i 2, så den ene halvdel af ham kan smides ud?

Had avler had!!!!!

Nu har jeg heller ikke læst det hele, da det bare frustrerer mig, men vil da lige sige at jeg er helt 100% enig i alt det du siger! Du skrev lige det jeg havde lyst til at sige, men ikke vidste hvordan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

morethanperfect

sarahb skriver:

det er det SLET ikke... Bare rolig.

Gooodt noook

God aften

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

Stjernestøv skriver:

Undskyld mig, hvids jeg husker forkert. Men er du ikke selv kærester med en udlændninge?

Nej det er jeg ikke...

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

mama09 skriver:

Men alligevel skal du lige ind og lufte du stemmer på df.. Tsk tsk.. Kender flere ældre der stemmer df men kun pga. Ældre politikken... Ikke pågrund af deres meninger og holdninger om andre kulturer.. Df er jo en joke, magtsyge tosser..men hver sin mening ang politik.. Men thank god kommer df aldrig til magten.. Hygge til dig!

Jeg stemmer DF, pga de ældre, skolerne, og lukket grænse.

Dem som er i landet nu, er velkommene, men der behøver ikke komme flere til.

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

mor-til-vanessa skriver:

er det så nu jeg skal skrive at dem der stemmer df er dem som ligger lavest i socialklasserne????

og det er FAKTA!

Behøver jeg svare på noget??

Måske ligger jeg lavt og måske ligger jeg højt, det ved du jo intet om.

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

Dinna88 skriver:

DF er ikke andet end en bunke populister der er knaldhamrende racistiske. Du behøver da ikke holde dig ude af debatten bare fordi du... ja, hvad? Er racist?

Har jeg sagt at jeg er racist?

Anmeld

2. juni 2011

Stjernestoev

Honey's Kone<3 skriver:

Nej det er jeg ikke...

Ok :-) Det må du undskylde så. Det er bare mig der har dårlig hukommelse

Anmeld

2. juni 2011

Dinna88

Honey's Kone<3 skriver:

Har jeg sagt at jeg er racist?

Nej - jeg spørger dig.

Anmeld

2. juni 2011

Dinna88

Jeg stemmer DF, pga de ældre, skolerne, og lukket grænse.

Dem som er i landet nu, er velkommene, men der behøver ikke komme flere til.

Hvad med dem vi har brug for mht. arbejdskraft? Og dem vi hjælper fordi de er flygtninge?

Anmeld

2. juni 2011

matryoshka

:/

Håber ikke at min lille pige kommer til at møde så mange fordomme og så meget had fordi hun ikke har skandinaviskt udseende! Jeg får lyst til at flytte langt herfra, jeg er selv "indvandrer" i mange menneskers øjne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.