Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

mor-til-vanessa

MinNoah skriver:

Så kom med et link til det...

Det er noget værre VRØVL!!

Jeg kan sgu blive helt irriteret over at man bare IKKE MÅ have nogle fordomme/holdninger til udlændinge andet end man så er social lavklasse, uvidende osv osv.

VI der stemmer DF har sgu ligeså meget mellem ørerne som jer der stemmer alverdens andet... Synes det er SÅ forkert at nedgøre folk fordi de stemmer df, df er meget andet en udlændigepolitik...

vi har snakket meget om det i samfundsfag. men har ledt til på nettet

citat: 

Hans Jørgen Nielsen beskriver Dansk Folkepartis kernevælgere som folk, der tjener lidt under middelindkomst:

For dem bliver det nemt meningsløst, hvis der bruges for mange penge på fremmede, når der er et velfærdsbehov.”

http://www.information.dk/150696

http://www.rasmusholme.dk/?p=106

og du kan bare google det, der er massere hvor det kommer fra nu er det jo heller ikke ALLE der kommer fra lavere socialklasse, men de fleste. 

df står hovedsageligt for udlændinge politik. df'er er "ægte" nationalister hvor danmark er for danskere. det er det hele dansk folkeparti drejer sig om. jo da de støtter også ældre sager-efterløn, det gør SD også. og ja så støtter de dyr, men det er satme lidt, hvilket man kan se eftersom de ligger aller nederst på deres hjemmeside.

jeg lukker ikke bare vrøvl ud, jeg undersøger tingene inden jeg kommer med noget. jeg har belæg for mine påstanden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

mor-til-vanessa

tazz skriver:

Jeg skal lige tjekke, hvad I mener med racistisk....

Er det racistisk, når man ønsker (kræver) at ens datter kommer hjem med 'en af sine egne'? Når man vælger en privatskole, for at slippe for andre kulturer? Når man kræver en mødregruppe uden mødre af anden etnisitet (er det et ord)?

mener du seriøst at du gør det?? for så er jeg virkelig forarget

Anmeld

4. juni 2011

tazz

mor-til-vanessa skriver:

Nej, det gør et muslimsk forældrepar jeg kender fra børnehaven.

Stadig forarget?

Anmeld

4. juni 2011

tazz

Mi skriver:

Jeg oplever at racismen mod danskere i nogle grupper er lige så omfangsrigt som det er den anden vej. Det er gør det ikke mere rigtigt, men det er vigtigt at huske at respekten skal gå begge veje.

Som jeg nævte i tidligere indlæg, så er det enmuslimsk familie som stiller de krav, ikke mig eller anden etnisk dansker.

Det pudsige er bare, at det på en eller anden måde er siiiiindssygt racistisk at stille det op som dansker,men ganske accpeteret den anden vej. Og dét provokerer mig dybt! Især, at der nu er oprettet mødregrupper KUN for muslimske mødre. Det må gå imod diskriminationsloven

Anmeld

4. juni 2011

mor-til-vanessa

tazz skriver:

Nej, det gør et muslimsk forældrepar jeg kender fra børnehaven.

Stadig forarget?

ja det er jeg faktisk...

Anmeld

4. juni 2011

tazz

A&F skriver:

Det er på ingen måde okay at behandle hinanden dårligt pga. ens overbevisning og etnicitet. Jeg kan forstå din pointe.

Mht. jøder og muslimer, må jeg tilføje at haden går begge veje. Desværre. Der er du lidt for dømmende, at sige at det kun er muslimer der har det sådan. Begges opførsel over for hinanden er forkert, men det vil aldrig ændre sig. Ja, man skal behandle andre som man selv vil behandles.

Hvis du hentyder til muslimerne ang. det du skriver, at "deres datter må på ingen måde komme hjem med en dansker".  Hmm der kan jeg fortælle dig, at jo det kan de sagtens. Den ret har de! Om han er kineser, somalier mm. så længe han muslim.

jeg kan ikke se det fordømmende? Og hvorfor skulle det ikke ændres? Hvis en dansker skrev "Jeg hader jøder og muslimer og det ændrer sig aldrig!" ville du så accpetere dette? Hvorfor skal had accepteres????

Og nej, hun må IKKE komme hjem med en dansker, muslim eller ej. Og at kræve at manden skal være muslim er lige så diskriminerende og fjendsk som hvis jeg krævede at min datter ikke kom hjem med en muslim - der ville jeg blive kaldt racist....

HVAD er forskellen? Udover min hudfarve er en anden?

Anmeld

4. juni 2011

tazz

mor-til-vanessa skriver:

ja det er jeg faktisk...

Fantastisk, men det er den gængse holdning i den institution hvor der er mellem 60 og 70 procent børn af anden etnisk baggrund.

OG der er nu oprettet mødregrupper mm. hvor danske mødre ikke har adgang i kommunen...

Så jeg er virkelig ved at være træt af, at høre hvor racistiske danskere er ... den går seriøst begge veje - og det er svært at holde armene åbne hele tiden, når man mødes med de holdninger

Anmeld

4. juni 2011

mor-til-vanessa

tazz skriver:

Fantastisk, men det er den gængse holdning i den institution hvor der er mellem 60 og 70 procent børn af anden etnisk baggrund.

OG der er nu oprettet mødregrupper mm. hvor danske mødre ikke har adgang i kommunen...

Så jeg er virkelig ved at være træt af, at høre hvor racistiske danskere er ... den går seriøst begge veje - og det er svært at holde armene åbne hele tiden, når man mødes med de holdninger

hmm men jeg tænker også bare at nu er de jo blevet mødt sådan i årevis, så det kan jo være at de er trætte af det nu.

men jeg synes helt klart det er for dårligt og så at kommunerne opfylder det behov det er da hel hen i vejret

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

mor-til-vanessa skriver:

Synes måske ikke det med mødregruppen er voldsomt slemt... altså, måske vil de bare gerne være sammen med "ligesindede" som forstår dem og de problemer de kan støde på i vores samfund.

Desuden findes der mange mødregrupper der er målrettet forskellige grupper eller minoriteter - f.eks. mødregrupper for enlige, lesbiske osv.

Anmeld

4. juni 2011

Unalisa

Hold da op, sikke nogle holdninger nogle af jer har... Og I undre jer stadig over hvorfor udlændinger ikke føler sig dansker.... Med det holdninger nogle af jer har vil Verden aldrig bliver bedre... Og tænk nu på jeres kære små børn ??? skal de også frygte de Uha farlige fremmede??? KIG PÅ JER SELV, før I kigger på andre... Med det holdninger som I har nu kommer i ingen vegne med. Og hvem er det egentlig syndt for????? Jer selv nemlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.