Macrolf skriver:
Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..
Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.
Hvad tænker I andre?
Jeg forstår slet ikke at man kan have den holdning at "de" er anerledes, for hvem er de, de er jo fysilogisk set ligedan som alle andre, forstår ikke man kan se en hudfarve og så dømme en person ud fra det, det vil jeg aldrig forstå.
Men jeg tror som dig det bunder i uvidenhed, at der kan være kulturelle forskelle på mennesker fra forskellige steder i verden, men ellers er der ingen forskel i min verden.
I min venskabskreds er der både og mennesker, der er nogle som har det som mig, og nogle som ser indvandre som en problemfuldt gruppe af mennesker (de der 5-6% af befolkningen i dk som de jo kun udgør), men jeg mener generalt at det handler om flere ting, såsom at de kommer fra et område med få indvandre, har haft dårlige oplevelser og derfor skærer alle over en kam eller lign., det er da en diskussion jeg tager i ny og næ, men ellers så er det jo deres holdning som jeg bare er uforståelig overfor og mener bunder i manglende gode oplevelser og udvidenhed omkring fx. religion og kultur.
Men jeg syntes det er rigtig ærgeligt at medierne har så stor indflydelse på menneskers opfattelse af en befolkningsgruppe (som igen består af så mange forskellige befolkningsgrupper), men det bunder også i at jeg virkelig ikke ser en forskel på folk uanset deres hudfarve.
Men jeg undrer mig når folk giver en gruppe mennesker skylden for fx. alle overfald i dk, uden at se på at vi som samfund har et ansvar overfor unge i vores samfund (et ansvar som er blevet og bliver nedprioteret i form af fx. manglen på opholdssteder til unge (klubber fx), manglen på aktiviteter (fritidsaktivitetsmuligheder fx.) og det at unge i dag har brug for et samfund der er forebyggende, istedet så lapper vi og det koster mere økonomisk set end de overstående muligheder), endvidere har vi et ansvar for at mennesker der kommer til vores samfund, får en reel mulighed for at integrere sig på lige vilkår som alle andre, og det vi tilbyder er ærlig talt til grin (danskundervisning som ja er mildest talt mangelfuld, mangel på pædagogisk indsigt i læring og bare det at vi anser en gruppe mennesker som kommer hertil som værende et problem istedet for en ressourse som vi kunne invistere i, men det kræver en holdningsændring og projekter som fx. statteilmutter, som også figurerede i kort tid på nørrebro for så at blive nedlagt grundet mangel på penge - og det er en faliterklæring, hvordan skal man lære spillereglerne (normerne og de kulturelle aspekter) i et samfund hvis man ikke gør det til en del af integretionen - falliterklæring!!!!
Havde en snak med min kusine og kunne egentlig konstatere at jeg ikke har været tilnærmelsesvis entydigt i mit valg af fyre, da jeg er faldet for både asiatiske, pakistanske, afrikanske, europæriske og danske fyre - de er jo alle mænd
og jeg kigger efter alle slags fyre på gaden - so I practice what I preach.