Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

sarahb

Dot D skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men jeg plejer med et glimt i øjet, at kalde mig selv for "skabsracist". det skal forståes sådan, at jeg har rigtigt mange gode bekendte, der ikke er "danske" og jeg respektere dem for deres måde at være på. MEN når jeg så en enkelt gang i mellem "render ind i" nogle, der bare overhovedet ikke vil indordne sig efter danske "gængse" regler, så har jeg altså meget svært ved at både acceptere og respektere dem. Jeg synes, man bør prøve at indordne sig lidt efter den hverdag man nu er i, selvfølgelig med deres egen kultur og religion også, men når de ikke vil prøve at lære dansk, prøve at komme lidt ud i vores samfund, så synes jeg, ikke de gør nok.

Derfor "skabsracist".....

det forstår jeg helt udemærket. Men mange deffinere dansk som, spis da en hotdog og drik en bajer. Og hvis det er de værdier det er at være dansk så er jeg bare SLET ikk dansk.
min svigermor kom fx i érne der var INGEN integration, hun kom aldrig i skole, fik et job osv. Hun kan dansk så hun kan begå sig og forklare på GEBROKKENT, men hun har aldrig haft muligheden. Det har hun nu men er rigtig syg så hun kan ikke klare gå i skole osv. hun har ikk haft en ærlig chance.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

morethanperfect

sarahb skriver:

Alle der er bosat i Dk som laver ballade om de er gule, hvide, sorte osv er bare ikke OK.
Det jeg prøver er at sige at de kommer jo ikke bare lige til DK og laver ballade, de er født her i DK af DERES FORÆLDRE DER KOM til Dk. Langt størstedelen er FØDT her. De laver ballade som grupper af danskere laver ballade. De er født i danmark, har gået i skole i Dk og har intet tilhørs forhold til deres forældres hjemland.
Jeg kan forstå dem der kommer til Dk som fx ham terror manden, han kommer til DK for at lave ballade og har ikke noget tilhørsforhold hertil. Men dem der fx bor i ghettoen og laver ballande fx. osv de er for det meste født her og derfor skal de jo straffes og ses på som danskere. Andet er da Hitler om igen!
Forstår ikke at man kan tænke fordi de er mørke hører de ikke til her, født her eller ej! Det er sgu da der integrationen slår helt fejl fordi de ALDRIG vil blive accepteret fordi de ikke ligner dig. Ballade eller ej!
Er enig om at mange af drengene i volsmose osv har en helt uacceptabel opførsel og de skal straffes efter DANSK lov, ikke smides ud til der hvor deres forældre kommer fra. Men tror meget afhænger af integration og placering af alle udlændinge på et sted. Og en del også at man ikke er så personlig med familien som man er her. I mange udlandske familier har man ikke bare sine venner over en aften til film, og så hænger de netop ud på gadehjørnerne og hvad er mest spændende; det man ikk må.
Lige som de autonome, rocker lærlinge, graffitti malere, hærværkere, danskere der keder sig i "landsbyerne", dem der ikk har et sted af feste osv osv. Håber du forstår hvad jeg mener.

Ja det forstår jeg godt . Desværre syns jeg bare det er sjældent de stopper med at lave ballade .. Og jeg oplever flest udlæninge(staves) der laver ballade .. Og som jeg har skrevet til en anden herinde , så er det også dem man hører mest om i medierne osv. så jeg går rundt på gaderne og er pisse bange for dem .. (Oplevede noget væmligt på min 12 års fødselsdag)

Jeg er ked af hvis jeg har gjort dig sur med min holdning .. 

(Har intet i mod dem der ikke laver ballade . Det er ikke sådan det skal forståes. )

Anmeld

2. juni 2011

matryoshka

Nej, jeg er alt andet end racistisk. Jeg fanger nogle gange mig selv i at have fordomme, når jeg møder folk på gaden - pga. deres baggrund, f.eks. hudfarve, talemåde, tøjstil, sexualitet, størrelse osv. Men fordomme er normalt at have, det sker automatiskt inde i hovedet - man "sorterer" helt enkelt!

Når det er sagt, så prøver jeg altid at droppe fordommene, jeg vil ikke dømme andre så snævert og uretfærdigt. Det fortjener ingen!!Jeg ligner ikke selv en dansker, folk har sikkert mange fordomme om mig og min familie. Desværre.. Og det er ikke sjovt. Jeg har et danskt navn, er født og opvokset skandinaver, mine forældre ligeså.. Jeg tror på åbenhed og tolerance! Alt andet er destruktivt, og gør det kun sværere for udlændinge at intergrere og komme ind i samfundet!

Anmeld

2. juni 2011

sarahb

morethanperfect skriver:

Ja det forstår jeg godt . Desværre syns jeg bare det er sjældent de stopper med at lave ballade .. Og jeg oplever flest udlæninge(staves) der laver ballade .. Og som jeg har skrevet til en anden herinde , så er det også dem man hører mest om i medierne osv. så jeg går rundt på gaderne og er pisse bange for dem .. (Oplevede noget væmligt på min 12 års fødselsdag)

Jeg er ked af hvis jeg har gjort dig sur med min holdning .. 

(Har intet i mod dem der ikke laver ballade . Det er ikke sådan det skal forståes. )

medierne er jo nogle Svin, selvfølgelig skriver de mest om udlændinge for det er det der sælger.
Der var for nogle år tilbage en dobbeltside om udlændinge der havde begået gruppe voldtægt. der var RAMASKRIG og det var en så stor medie ting. Efter en uges tid fortalte pigen at det var en løgn og at det ikke passede. DEt fik en mini spalte i en af hjørnerne på en af de uinteressante sider. Det er da Racisme på højt plan og netop pga sådan noget at fold danner deres uvidende meninger. Man kan ikke danne meninger ud fra medierne!
Ved ikk om du læste min historie om de unge fyre der kastede brosten efter mig. Det var danskere, lidt pumpede, men derfor går jeg da ikke og fryger hver og en og skærer alle over en kam.

Anmeld

2. juni 2011

morethanperfect

sarahb skriver:

medierne er jo nogle Svin, selvfølgelig skriver de mest om udlændinge for det er det der sælger.
Der var for nogle år tilbage en dobbeltside om udlændinge der havde begået gruppe voldtægt. der var RAMASKRIG og det var en så stor medie ting. Efter en uges tid fortalte pigen at det var en løgn og at det ikke passede. DEt fik en mini spalte i en af hjørnerne på en af de uinteressante sider. Det er da Racisme på højt plan og netop pga sådan noget at fold danner deres uvidende meninger. Man kan ikke danne meninger ud fra medierne!
Ved ikk om du læste min historie om de unge fyre der kastede brosten efter mig. Det var danskere, lidt pumpede, men derfor går jeg da ikke og fryger hver og en og skærer alle over en kam.

Nej det læste jeg ikk .. 

Selvf. skal man ikke gøre det , men det var også det jeg oplevede da jeg var 12 og jeg var alene og ikke særlig stor ... Så jeg blev rigtig bange .. Desværre går jeg og er bange for dem den dag i dag , og hvis der står en gruppe , går jeg en stor buge udenom , også selvom min kæreste er med .. 

Og ja , du har ret i det andet der er racisme !!!

Anmeld

2. juni 2011

mama09

Honey's Kone<3 skriver:

Så damer, er det nu jeg skal gøre jer opmærksomme på at PERLE er det nye ord for perker??

Så jeg tror at ordet perle, er lige så meget fy, som ordet perker.

Blander mig udenom denne debat, da jeg stemmer DF ! (Pia Kjærsgaard)

Men alligevel skal du lige ind og lufte du stemmer på df.. Tsk tsk.. Kender flere ældre der stemmer df men kun pga. Ældre politikken... Ikke pågrund af deres meninger og holdninger om andre kulturer.. Df er jo en joke, magtsyge tosser..men hver sin mening ang politik.. Men thank god kommer df aldrig til magten.. Hygge til dig!

Anmeld

2. juni 2011

sarahb

morethanperfect skriver:

Nej det læste jeg ikk .. 

Selvf. skal man ikke gøre det , men det var også det jeg oplevede da jeg var 12 og jeg var alene og ikke særlig stor ... Så jeg blev rigtig bange .. Desværre går jeg og er bange for dem den dag i dag , og hvis der står en gruppe , går jeg en stor buge udenom , også selvom min kæreste er med .. 

Og ja , du har ret i det andet der er racisme !!!

du skal bare tænke på at det du udviser gør at de ikke føler sig velkommen i det land de hører til.
Det er hårdt for mig at høre folk sige til min mand der er godheden selv. Kan godt forstå så mange ikk kan lide jer, ahhhh det er typisk jer, fejlfarvet, hvorfor skrider du ikke fra vores land osv. og han sidder her med en pære dansk kone og 2 skønne børn, jeg er ofte med når der har været episoder og det er bare SLET ikke rart og han bliver FANDME ked af det.
Han er født her, opvokset her, har gået i skole her, taler ligeså godt dansk som du og jeg, arbejder, osv osv. Så bliver han sgu ked og sur.

Anmeld

2. juni 2011

Dot D

sarahb skriver:

det forstår jeg helt udemærket. Men mange deffinere dansk som, spis da en hotdog og drik en bajer. Og hvis det er de værdier det er at være dansk så er jeg bare SLET ikk dansk.
min svigermor kom fx i érne der var INGEN integration, hun kom aldrig i skole, fik et job osv. Hun kan dansk så hun kan begå sig og forklare på GEBROKKENT, men hun har aldrig haft muligheden. Det har hun nu men er rigtig syg så hun kan ikke klare gå i skole osv. hun har ikk haft en ærlig chance.

Nej, men hun forsøger, og det respektere jeg helt vildt, bare det at hun kan snakke lidt gebrokken dansk viser jo, at hun ikke er ligeglad

Har i tidligere jobs mødt nogen, der konsekvent IKKE taler dansk, det er ikke i orden, man kan da i det mindste prøve

Anmeld

2. juni 2011

morethanperfect

sarahb skriver:

du skal bare tænke på at det du udviser gør at de ikke føler sig velkommen i det land de hører til.
Det er hårdt for mig at høre folk sige til min mand der er godheden selv. Kan godt forstå så mange ikk kan lide jer, ahhhh det er typisk jer, fejlfarvet, hvorfor skrider du ikke fra vores land osv. og han sidder her med en pære dansk kone og 2 skønne børn, jeg er ofte med når der har været episoder og det er bare SLET ikke rart og han bliver FANDME ked af det.
Han er født her, opvokset her, har gået i skole her, taler ligeså godt dansk som du og jeg, arbejder, osv osv. Så bliver han sgu ked og sur.

Ja , men jeg gør jo ikke andet end og gå udenom ?? Jeg er da også ked af jeg har haft den oplevelse men altså , sådan er det jo desværre bare ..

Jeg har jo ikke noget mod de er her ..

Anmeld

2. juni 2011

sarahb

mama09 skriver:

Men alligevel skal du lige ind og lufte du stemmer på df.. Tsk tsk.. Kender flere ældre der stemmer df men kun pga. Ældre politikken... Ikke pågrund af deres meninger og holdninger om andre kulturer.. Df er jo en joke, magtsyge tosser..men hver sin mening ang politik.. Men thank god kommer df aldrig til magten.. Hygge til dig!

hvorfor undrede mig det bare slet ikke!!! hahahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.