Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

mor-til-vanessa skriver:

og de slog dig ikke ned? 

ja det kan jeg jo næsten regne ud de ikke gjorde eftersom du sidder her.

må sige, så synes jeg de er et bedre menneske en dig!!!

råbe op i hovedet på nogen man hader perkere. har da aldrig hørt magen

-Så ku jeg jo nok slå igen!
De ka jo bare opføre sig ordentlig.! Sådan er det.. Og de ka jo intet jo mindre de er hele gruppen. Og ja ved godt de var 3, men de ku jo prøve..

Jeg går normalt ikke og råber a folk, og slet ikke det der, men de pustede virkelig til ilden den aften. De ejer fanme ikk kvinderne her i landet, sådan er det bere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Sitrani

Hold da op... Wow....

Nu har jeg ikke læst alle indlæg i debatten her, men lidt af dem, og sidder og er virkelig vred indeni over, at nogen mennesker i dagens Danmark kan tænke sådan om andre mennesker, uanset hudfarve, nationalitet osv.

Jeg synes det er noget så småligt, at synes, at alle der ikke opfører sig ordentligt skal ud af Danmark. Sådan løser man sgu da ikke problemer! Det virker nogen gange som om nogle mennesker har samme holdning som Hitler.. "De er ikke som os, UD med dem!"

I stedet for at tænke bare en smule konstruktivt!!! Hvad sker der? Fatter ikke at man i en civiliseret verden kan tænke, at det er flest udlændinge der laver ballade, og derfor ser på alle udlændinge eller folk fra en anden verdensdel, som nogen ballademagere..

Jeg tror løsningen ligger i, at se på hvad de unge kæmper med i deres hverdag...... Det kan godt være de er 3. generation af fx de tyrkere der kom hertil for at arbejde i 70'erne, eller 3. generation af en familie, som flygtede fra krig og ødelæggelse, men det gør dem vel ikke fri for, at have en opvækst, hvor alle kigger skævt til dem, eller have en far, som ligger derhjemme med krigstraumer, og ikke kan tage sig af sin familie.... Jeg synes ansvaret ligger hos os som samfundsborgere, og samfundet generelt, at hjælpe til og kigge dybere ind i tingene i stedet for bare at smide folk ud af landet... helt ærligt.....

Og hvad med min kæreste? Han er halv afrikaner, halv dansker.. har han så kun halv ret til at blive opfattet som dansker? Hvad skal han, hvis laver en lovovertrædelse? Skal vi så skære ham over i 2, så den ene halvdel af ham kan smides ud?

Had avler had!!!!!

Anmeld

2. juni 2011

Sitrani

Wimmie skriver:

Hvor er jeg bare 110% enig

Racistiske holdninger og generaliseringer af andre etniciteter er virkelig sørgelige holdninger og jeg håber virkelig også at meget af det bunder i uvidenhed. Desværre er der sådan en mærkelig "flokmentalitet" blandt danske "nationalister" hvor det hurtigt bliver moderne at stemme DF pga. invandrepolitikken og råbe "perker" på gaden

Og Danmark for danskerne? Hvad er der for noget selvhøjtideligt fis? Der er ingen af os der ejer det land vi bor i - vi er bare mange der er rigtig heldige at være født i et land med en velstand som mange andre lande ville ønske de havde - og det er vi som danskere rigtig gode til at tvære i fjæset af andre - vores stolthed over at være danskere, vores frikadeller og rød grød med fløde og hygge og idyl... riiiight

Desværre står Danmark mere og mere i min øjne for snævertsynethed, jantelov og inspiste, uvidende holdninger omkring andre lande og religioner - nogle gange skammer jeg mig desværre over at være "pæredansk"

Jeg arbejder på en arbejdsplads hvor ca. 40% af mine kollegaer kommer fra andre lande og jeg elsker den mangfoldighed det giver - trods mindre sproglige bøffer ind imellem

Jeg ville ønske flere arbejdspladser var lige så åbne som min og ikke diskriminerede pga. et u-udtaleligt efternavn

Deler din holdning 100 %

Mangfoldighed i Danmark - det kan vi li'..

Anmeld

2. juni 2011

mor-til-vanessa

Mussen2 skriver:

Jeg er simpelthen rystet over de udtalelser der kommer i denne tråd.

Hvordan kan man dømme alle overen kam? Det er da så uintelligent og ikke et hak bedere end at sige alle rødhårede er massemordere.

Jeg synes det er så frygteligt, for netop denne generaliserende og forudindtagede holdning gør integration MEGET svær. Og det slår man jo hen, med at "de" ikke vil indordne sig de danske forhold osv.

Det smerter mig at danskere kan være sådan.synes man burde skamme sig.

er helt enig med dig.

og tænker også at det må være virkelig svært at integrerer sig i et land, hvor folk i forvejen ser skævt til en.

det er lettere at falde ind i den kasse man er blevet puttet i, end at prøve at komme ud af den!

Anmeld

2. juni 2011

mor-til-vanessa

LouiseVous skriver:

-Så ku jeg jo nok slå igen!
De ka jo bare opføre sig ordentlig.! Sådan er det.. Og de ka jo intet jo mindre de er hele gruppen. Og ja ved godt de var 3, men de ku jo prøve..

Jeg går normalt ikke og råber a folk, og slet ikke det der, men de pustede virkelig til ilden den aften. De ejer fanme ikk kvinderne her i landet, sådan er det bere!

altså "danske" mænd gør jo også som du beskriver at de gjorde. så kan virkelig ikke se hvad forskellen er.

nå jo at de jo ikke er danskere og at de har et forsnævret syn på kvinder?!

Anmeld

2. juni 2011

mor-til-vanessa

STN skriver:

Hold da op... Wow....

Nu har jeg ikke læst alle indlæg i debatten her, men lidt af dem, og sidder og er virkelig vred indeni over, at nogen mennesker i dagens Danmark kan tænke sådan om andre mennesker, uanset hudfarve, nationalitet osv.

Jeg synes det er noget så småligt, at synes, at alle der ikke opfører sig ordentligt skal ud af Danmark. Sådan løser man sgu da ikke problemer! Det virker nogen gange som om nogle mennesker har samme holdning som Hitler.. "De er ikke som os, UD med dem!"

I stedet for at tænke bare en smule konstruktivt!!! Hvad sker der? Fatter ikke at man i en civiliseret verden kan tænke, at det er flest udlændinge der laver ballade, og derfor ser på alle udlændinge eller folk fra en anden verdensdel, som nogen ballademagere..

Jeg tror løsningen ligger i, at se på hvad de unge kæmper med i deres hverdag...... Det kan godt være de er 3. generation af fx de tyrkere der kom hertil for at arbejde i 70'erne, eller 3. generation af en familie, som flygtede fra krig og ødelæggelse, men det gør dem vel ikke fri for, at have en opvækst, hvor alle kigger skævt til dem, eller have en far, som ligger derhjemme med krigstraumer, og ikke kan tage sig af sin familie.... Jeg synes ansvaret ligger hos os som samfundsborgere, og samfundet generelt, at hjælpe til og kigge dybere ind i tingene i stedet for bare at smide folk ud af landet... helt ærligt.....

Og hvad med min kæreste? Han er halv afrikaner, halv dansker.. har han så kun halv ret til at blive opfattet som dansker? Hvad skal han, hvis laver en lovovertrædelse? Skal vi så skære ham over i 2, så den ene halvdel af ham kan smides ud?

Had avler had!!!!!

super fedt skrevet og er helt enig

Anmeld

2. juni 2011

Muffinmus

ER bestemt ikke racist, er bare pissetræt af unge mennsker med anden etnisk baggrund der ikke kan opføre sig pænt i danmark......Og folk der opfører sig som om hele verden bør ligge for deres fødder og behandler kvinder og børn som ejendom.

Men alt det gælder også almindelig danskere.

Hvis folk bare opføere sig pænt og fornuftigt overfor andre og samfundet er jeg skidelige glad med om de er sorte, gule grønne eller blå.....

Anmeld

2. juni 2011

Sitrani

mor-til-vanessa skriver:

super fedt skrevet og er helt enig

Tak Pænt af dig...

Anmeld

2. juni 2011

Savannah

Macrolf skriver:

Ja naturligvis må hun have sine meninger, men så tåbelige holdninger kan man ikke forvente at nogen mennesker kan tage seriøst..

Du er da ikke bedre - når du på den måde skal tilsvine en anden persons holdning fordi den ikke stemmer overens med din egen, dét er tåbeligt.

Anmeld

2. juni 2011

morethanperfect

Mylle skriver:

Du er da ikke bedre - når du på den måde skal tilsvine en anden persons holdning fordi den ikke stemmer overens med din egen, dét er tåbeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.