Moderne at være racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Wimmie

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Hvor er jeg bare 110% enig

Racistiske holdninger og generaliseringer af andre etniciteter er virkelig sørgelige holdninger og jeg håber virkelig også at meget af det bunder i uvidenhed. Desværre er der sådan en mærkelig "flokmentalitet" blandt danske "nationalister" hvor det hurtigt bliver moderne at stemme DF pga. invandrepolitikken og råbe "perker" på gaden

Og Danmark for danskerne? Hvad er der for noget selvhøjtideligt fis? Der er ingen af os der ejer det land vi bor i - vi er bare mange der er rigtig heldige at være født i et land med en velstand som mange andre lande ville ønske de havde - og det er vi som danskere rigtig gode til at tvære i fjæset af andre - vores stolthed over at være danskere, vores frikadeller og rød grød med fløde og hygge og idyl... riiiight

Desværre står Danmark mere og mere i min øjne for snævertsynethed, jantelov og inspiste, uvidende holdninger omkring andre lande og religioner - nogle gange skammer jeg mig desværre over at være "pæredansk"

Jeg arbejder på en arbejdsplads hvor ca. 40% af mine kollegaer kommer fra andre lande og jeg elsker den mangfoldighed det giver - trods mindre sproglige bøffer ind imellem

Jeg ville ønske flere arbejdspladser var lige så åbne som min og ikke diskriminerede pga. et u-udtaleligt efternavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Fenja09

Tror aldrig det har været moderne at være racist eller racistisk - måske inden for nogle grupper, men ikke generelt set.

Nu skal man også huske at se det fra alle sider - mener, udlændinge kan også være racistiske, det er ikke kun "danskere" der er det. Det gælder hele vejen rundt, uanset hudfarve, social status ect.

/Fenja

Anmeld

2. juni 2011

Ben&Jerry

Wimmie skriver:

Hvor er jeg bare 110% enig

Racistiske holdninger og generaliseringer af andre etniciteter er virkelig sørgelige holdninger og jeg håber virkelig også at meget af det bunder i uvidenhed. Desværre er der sådan en mærkelig "flokmentalitet" blandt danske "nationalister" hvor det hurtigt bliver moderne at stemme DF pga. invandrepolitikken og råbe "perker" på gaden

Og Danmark for danskerne? Hvad er der for noget selvhøjtideligt fis? Der er ingen af os der ejer det land vi bor i - vi er bare mange der er rigtig heldige at være født i et land med en velstand som mange andre lande ville ønske de havde - og det er vi som danskere rigtig gode til at tvære i fjæset af andre - vores stolthed over at være danskere, vores frikadeller og rød grød med fløde og hygge og idyl... riiiight

Desværre står Danmark mere og mere i min øjne for snævertsynethed, jantelov og inspiste, uvidende holdninger omkring andre lande og religioner - nogle gange skammer jeg mig desværre over at være "pæredansk"

Jeg arbejder på en arbejdsplads hvor ca. 40% af mine kollegaer kommer fra andre lande og jeg elsker den mangfoldighed det giver - trods mindre sproglige bøffer ind imellem

Jeg ville ønske flere arbejdspladser var lige så åbne som min og ikke diskriminerede pga. et u-udtaleligt efternavn

you got my wote..

Anmeld

2. juni 2011

Chamomile

Det var dog en trist tildens, hvis det er tilfældet at nogen synes det er noget positivt at reklamere med

Anmeld

2. juni 2011

Chamomile

Det var dog en trist tildens, hvis det er tilfældet at nogen synes det er noget positivt at reklamere med

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

Så damer, er det nu jeg skal gøre jer opmærksomme på at PERLE er det nye ord for perker??

Så jeg tror at ordet perle, er lige så meget fy, som ordet perker.

Blander mig udenom denne debat, da jeg stemmer DF ! (Pia Kjærsgaard)

Anmeld

2. juni 2011

Bondepigen

Macrolf skriver:

Hvad sker der dog for folk? Mange jeg kender siger gerne at de er racister - hvad er det dog for en afstumpet og usympatisk holding at have til andre mennesker? Det er faktisk lidt som om det er lidt smart og sejt at sige at man er racist. I mine øje er det præcis det modsatte, det bevidner at folk er uvidende, mindre begavede og voldsomt usympatiske..

Altså, der er da folk af anden etnisk baggrund som jeg ikke bryder mig om men det er enkelt personer, ikke et helt folkefærd eller folk af en bestemt farve, med bestemt religion eller folk fra et bestemt land. Der er også mange danskere jeg ikke bryder mig om, der er ingen forskel i min verden. Jeg kan bare ikke klare den generalisering der bliver lavet fordi man enten kender nogen trælse indvandrere eller fordi de er dem der sælger flest aviser hvis de laver lovovertrædelser.

Hvad tænker I andre?

Helt enig med dig!!!

Anmeld

2. juni 2011

ZamanogDania

NU ved jeg hvorfor DF har så mange stemmer og er DK's tredje største parti

Jeg kan sige jer det, jeg kan aldrig sige at jeg er 100% danskere, fordi det vil være løgn. Jeg har min egen religion, men føler mig alligevel som en danskere. Altså jeg taler, skrive, læser dansk. Har uddannelse, arbejder og betaler skat ligesom alle andre danskere. Jeg kan ikke skrive, læse kurdisk(mit sprog).
Vil det sige jeg skal ikke føle mig velkommen i dk fordi mine forældre ikke er danskere? Jamen hvad er det så jeg skal gør for jeg kan være ligesom "jer"????? hvad vil det sige at være danskere?

Tænk vi er i år 2011 også er der rasicme. Vi er alle mennesker. Uanset hudfarve. Forældre opdrager ikke sine børn til at slå, stjæle eller lave ballade. Alle forældre er ens. De vil deres bedste, om vi er født af dansk par eller kurdisk par.
Og dum som mig har jeg kæmpet så meget at får den statsborgeskab, men følger mig stadig ikke hjem. det er så trist.

Anmeld

2. juni 2011

..

Jeg er glad for at læse at vi trods alt er mange herinde som kan se ud over vores egen lille navle! Der er nogen mennesker som bare ikke kan se "the big picture" og som ikke forstår at vi alle bare er mennesker, uanset hvordan vi ser ud eller hvad vi tror på.

Dem der stemmer på DF, ja jeg kan kun ryste på hovedet og blive trist over at der virkeligt er så mange smålige mennesker i danmark.

Anmeld

2. juni 2011

TrineCT

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil alligevel gerne deltage i debatten.

Jeg tror at Dansk Folkeparti har en stor del af skylden i at det betragtes moderne at være racist. MENNESKER som ikke har danske anner, ryger ud hvis de ikke overholder reglerne i DK. Det lyder på mig lidt som under 2. verderenskrig. Den gang slog de dem ihjel, i dag bliver de udvist.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.