madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Aves.

A. skriver:

jeg har da heller ikke noget imod hjemmelavet pizza i madpakken så lang det er hjemmelavet

Hvorfor...altså hvad er forskellen...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

A.

Eva. skriver:

Jeg ved ikke om du er sippet...men synes du er fordømmende, ingen kender historien bag denne ret mad..måske vil han ikke spise noget for tiden, måske havde han ønsket at få dette mad med og fik så lov, måske har der været sygdom hjemme, stress, eller noget andet der har gjort der ikke lige var andet mad at give med...vi har alle vores grunde til at gøre som vi gør og at dømme andre uden at have viden om noget som helst, det synes jeg er rigtog ærgerligt og en smule sørgeligt.

Ingen børn dør af at få noget usund mad ind imellem....

hvem som vem men at lige dig kalder mig for fordømmede vi ved at hvis noge naf os er det så er det nok ikke mig

det synes jeg ikke at jeg er jeg har bare undret mig over det og ja man kan finde på mange forskellige undskyldninger ja hvis det var sket 1 gang men ikke når det med sådan mad sker tit

Anmeld

27. maj 2011

Shibby

Hvad er forskellen på en hjemmelavet pizza og en fra pizzariaet?

Anmeld

27. maj 2011

Carl-Emil's mor

Pia. skriver:

ja jeg syntes du er sippet... nu spurgte du selv he he... Nu får min mindste i børnehaven ikke madpakke med da de får mad der over... Men jeg kan da godt finde på at lave pizza en aften og så får ungerne det med i madpakken dagen efter og de ELSKER det ... pittabrød eller pastasalat med skinke eller pølser kan jeg også finde på at give dem med... Jeg gad ikke selv sidde dag ud og dag ind med 3 kedelige halve stykker rugbrød ....

Knus Pia...

STORT HIGH-FIVE på den der ...

jeg skulle virkelig heller ikke spise rugbrød hver evig eneste dag.. det er altså for kedeligt.. Så når jeg ikke selv vil så skal mine børn heller ikke.. for mig er det vigtigere med en sund kost end at det lige er rugbrød.. Et stykke hjemmelavet pizza, mini grovbolle som sandwich, grøntsager og frugt har jeg altid ment var en fantastisk madpakke da jeg arbejde i BH

Anmeld

27. maj 2011

A.

Eva. skriver:

Hvorfor...altså hvad er forskellen...?

fordi på en hjemmelavet kan man putte mange grønsager osv lave fuldkornsdej osv osv en fra pizzeria er bare kødsovs og hvid dej og lidt kød så i mine øjne er det forskel

Anmeld

27. maj 2011

Aves.

A. skriver:

hvem som vem men at lige dig kalder mig for fordømmede vi ved at hvis noge naf os er det så er det nok ikke mig

det synes jeg ikke at jeg er jeg har bare undret mig over det og ja man kan finde på mange forskellige undskyldninger ja hvis det var sket 1 gang men ikke når det med sådan mad sker tit

Overskriften og dit indlæg er da i høj grad fordømmende..."Hvad sker der for forældre?" osv....du mener der er noget galt med forældre der giver pizza med...

Synes bare du siger mere om dig selv ved det du skriver...

Anmeld

27. maj 2011

Aves.

A. skriver:

fordi på en hjemmelavet kan man putte mange grønsager osv lave fuldkornsdej osv osv en fra pizzeria er bare kødsovs og hvid dej og lidt kød så i mine øjne er det forskel

Man kan også lade være...

Du har en idé om hvad og hvordan den rigtige madpakke er og skal se ud...det er din verden, din mening, men vi har ikke alle samme mening om det og det kan man jo vælge at se som en befrielse at vi alle ikke er ens.....og så vidner det måske også om at du ikke har haft de store problemer med børn som er syge og ikke spiser meget, som er kræsne, osv osv...

Anmeld

27. maj 2011

<3

Hvad så hvis det er økologisk totallækker italiensk pizza? Ville det være ok?

Ej driller bare

Jeg synes ikke at pizza hjemmelavet eller købt hører til i madpk hver dag. Og i forhold til de andre børn. Også heller ikke pølsemix - som jeg ikke aner hvad er - fra grillen. Men jeg synes nu heller ikke at ostehaps er passende spise for en lille - heller ikke en mælkesnitte. Kage og røde pølser kunne jeg bestemt heller ikke finde på at give med. Kort sagt finder jeg meget "madpakkerelateret og børnevenlig mad" overhovedet ikke er egnet spise for børn. Men jeg har også masser af overskud til at lave grøntspyd og vegetariske postej osv. og ingen ved hvordan der står til hjemme hos drengen.Jeg skal ikke kunne sige om jeg ville vælge det samme hvis jeg stod i den situation.

Måske du burde lufte din bekymring med de faste pædagoger på hans stue? For måske er der noget mere eller andet på færde end "bare" en knap så sund madpakke. Det må de faste kunne bedømme.

Anmeld

27. maj 2011

Levi&LilysMor

Ja... herhjemme tager vi selv rester med og hvis vi skal have lov synes jeg også bettemanden skal, har ikke fået ham endnu, men ved da at det skal være ens for alle herhjemme, f.eks m. sodavand og slik også...

Tænker også der er mange steder hvor man hører andre forældre brokker sig fordi en anden får en ostehaps med, det kan andre da ikke beslutte, så kan de da selv give det med i madpakke hvis de synes det er unfair... Børn kommer fra forskellige fam. og bliver behandlet anderledes også derfor kan ingen have ens ting med ellers kunne de ligeså godt have den samme flyverdragt allesammen altså...

Anmeld

27. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Jeg ved ikke om du er sippet...men synes du er fordømmende, ingen kender historien bag denne ret mad..måske vil han ikke spise noget for tiden, måske havde han ønsket at få dette mad med og fik så lov, måske har der været sygdom hjemme, stress, eller noget andet der har gjort der ikke lige var andet mad at give med...vi har alle vores grunde til at gøre som vi gør og at dømme andre uden at have viden om noget som helst, det synes jeg er rigtog ærgerligt og en smule sørgeligt.

Ingen børn dør af at få noget usund mad ind imellem....

Godt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.