madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

slettet_7530

ja nok fordi man kan se hvad de spiser og man er ikke dum og så kan man se at det er grill mad de har fået da..

Er du med din søn i børnhave ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

slettet_7530

A. skriver:

ja sådan tænkte jeg også men det var kun pizza i madpakken andet har han ikke fået med

Okay og det var du ude og tjekke i køleskabet .

Anmeld

27. maj 2011

Lullaby

Tja engang imellem er det fint nok.  Jeg synes det er skidt hvor de kun får chokoladekiks eller andet med som der intet substans er i..

Anmeld

27. maj 2011

A.

Albertesmor skriver:

Er du med din søn i børnhave ???

ja det var jeg da han har startet i bh

Anmeld

27. maj 2011

A.

Albertesmor skriver:

Okay og det var du ude og tjekke i køleskabet .

helt ærlig prøv lige høre dig selv mit barn sidder ved siden af den dreng så det er lidt svært ikke at se det

Anmeld

27. maj 2011

Aves.

A. skriver:

helt ærlig prøv lige høre dig selv mit barn sidder ved siden af den dreng så det er lidt svært ikke at se det

Jeg kan simpelthen ikke forstå du sidder og går op i det....det kunne være min søn som ikke havde andet end købepizza med og jeg kan slet ikke se problemet, det eneste problem jeg ser er en kedelig tendens, i forhold til hvad der er rigtigt og forkert....christ altså..

Anmeld

27. maj 2011

A.

Eva. skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå du sidder og går op i det....det kunne være min søn som ikke havde andet end købepizza med og jeg kan slet ikke se problemet, det eneste problem jeg ser er en kedelig tendens, i forhold til hvad der er rigtigt og forkert....christ altså..

så lade være læse det da.så svært er det heller ikke da

Anmeld

27. maj 2011

akskovmose

A. skriver:

ja jeg ved at det er ikke smart men det står i de papirer man får udlevert at hvis barnet har usund mad med yoghurt pizza osv osv bliver det taget væk fra dem så forældre er godt klar over at det kan ske

Var det ikke også liiige i overkanten, at fjerne det fra børnene, det er jo ikke deres skyld, de er jo ikke ret gamle  

Jeg arbejdede for nogle år siden i en børnehave, og der havde vi den her lille fyr, han madpakke bestod af franskbrød med nutella eller pålægschokolade og saftevand.. Han NÆGTEDE at spise andet.. Jeg syntes nu ikke det var den mest nærringsrige mad at sende med, men det må jo være forældrenes eget valg.. 

Den BH vores datter går i er en "sukkerfri" børnehave, en privat børnehave/vuggestue og der er madordning, det er rart som forældre at vide det er noget sundt, hjemmelavet mad der bliver serveres. 

Vores drenge går begge i friskole, og det er ligeledes en sukkerfri skole, forældrene ved der og børnene gør, der er heldigvis forståelse fra begge sider, hvis der er et mønster i at der bliver sendt "dårligt" mad, kontaktes forældrene og de tager en snak om tingene.. 

Anmeld

27. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

For omkring 20 minutter siden tænkte jeg også, at især købepizza ikke hører hjemme i madpakken - men efter at have læst debatten igennem, må jeg indrømme, at jeg ikke deler dit synspunkt mere.

Herhjemme giver vi aldrig købepizza med i madpakken - men det er mest fordi jeg absolut ikke vil udsættes for, at andre forældre får ondt bagi over mit barns madpakke. Jeg ville finde det dybt ydmygende hvis en som dig enten selv henvendte sig til mig eller fik pædagogerne til det - ud fra et øjebliksbillede, som det unægtelig kun kan have været.

Har vi rester tilbage af købepizza kan vi nemlig sagtens spise det herhjemme næste dag som en del af frokosten, så der ville jo ingen ernæringsmæssig forskel være på, om hun fik det på en fridag herhjemme eller med i madpakken i BH.

Jeg giver aldrig kindersnitte, yoghurt, chokoladekiks etc. med, da jeg ser det som slik og ikke en del af madpakkekategorien, og desuden frabeder børnehaven sig det. Men ser jeg et barn spise det, tænker jeg nok bare, at forældrene sikkert også har sørget for både rugbrød og grønt i madpakken. Vi spiser jo også det usunde ind imellem - det er så bare derhjemme.

Anmeld

27. maj 2011

Maise86

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Kunne du aldrig finde på at smutte forbi grillen og hente aftensmad eller det lokale pizzarier hvis det en dag skal være hurtigt?

Det kunne jeg - og hvis der var rester kunne jeg godt finde på at sende det med Isabella i madpakken dagen efter. Jeg ved med GOD SAMVITTIGHED at min barn får andet end det med for det meste og hvis der så er en sippet forældre der ser hende spise et stykke pizza derovre - så fred være med det! Jeg ved hvad der er godt for mit barn - og et stykke pizza eller grill mad i ny og næ gør ikke mig til en dårlig forældre!

Jeg ville heller aldrig selv dømme hvis jeg så en af de andre børn derhenne sidde og spise noget usundt. Man skal se tingene i et større billede og det er dælme svært ved et kig i en madpakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.