Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
For omkring 20 minutter siden tænkte jeg også, at især købepizza ikke hører hjemme i madpakken - men efter at have læst debatten igennem, må jeg indrømme, at jeg ikke deler dit synspunkt mere.
Herhjemme giver vi aldrig købepizza med i madpakken - men det er mest fordi jeg absolut ikke vil udsættes for, at andre forældre får ondt bagi over mit barns madpakke. Jeg ville finde det dybt ydmygende hvis en som dig enten selv henvendte sig til mig eller fik pædagogerne til det - ud fra et øjebliksbillede, som det unægtelig kun kan have været.
Har vi rester tilbage af købepizza kan vi nemlig sagtens spise det herhjemme næste dag som en del af frokosten, så der ville jo ingen ernæringsmæssig forskel være på, om hun fik det på en fridag herhjemme eller med i madpakken i BH.
Jeg giver aldrig kindersnitte, yoghurt, chokoladekiks etc. med, da jeg ser det som slik og ikke en del af madpakkekategorien, og desuden frabeder børnehaven sig det. Men ser jeg et barn spise det, tænker jeg nok bare, at forældrene sikkert også har sørget for både rugbrød og grønt i madpakken. Vi spiser jo også det usunde ind imellem - det er så bare derhjemme.
Anmeld