madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

A.

Malonde1985 skriver:

Jeg synes også du er sippet og måske har en lille smule for travlt med andre mennesker..!? Kan ærlig talt ikke se hvorfor man ikke engang imellem må gi børnene noget andet med end rugbrød - hvorfor skal de ha det "samme" med hver dag. Jeg ku da også godt finde på at min datter (hvis ikke det var fordi hun fik mad i børnehaven) hjemmelavet pizza osv med i børnehave. Hun går i Sverige og de får da også pandekager osv indimellem og det synes jeg er fedt, at de ikke er så firkantet. De spiser ellers meget fisk og sund mad, men nogen gange får de noget helt andet :-). Hvad det barn du nævner får med at spise skal pædagogerne nok tage sig af, HVIS de mener det er et problem - det er jeg ret sikker på.Kram

ja men som sagt er det ern kæmpe forskel på at hjemmelavet og en fra pizzeria og nej jeg har ikke for travlt jeg udrem mig bare over at det begynder at være hverdag at børnene får pizza pommefrites chokolade osv med det oplever jeg både i min drengs børnehave og også på mit arb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Christine

A. skriver:

ja men som sagt er det ern kæmpe forskel på at hjemmelavet og en fra pizzeria og nej jeg har ikke for travlt jeg udrem mig bare over at det begynder at være hverdag at børnene får pizza pommefrites chokolade osv med det oplever jeg både i min drengs børnehave og også på mit arb.

Forstår altså godt at du undrer dig.. jeg synes det lyder lidt sært.

Anmeld

27. maj 2011

A.

Mette+Mathias skriver:

Jeg kan også sagtens finde på at give et stykke pizza med i madpakken, både købt eller hjemmelavet.

Det er jo ikke den ENESTE mad han får, - der kommer jo også rugbrødsmadder og frugt og grønt i. Desuden er det jo kun engang imellem, max 1 gang om måneden.

Spiser i aldrig nogensinde pizza hjemme? Hvad er forskellen på at spise det til frokost og til aften?

det gør vi da skam  det er da kæmpe forskel at spise den til aftensmad en gang imellem varmt og frisk og det er noget andet at  fåe en pizza med i børnehaven man kan spise kold og kl 9 om morgenen eller for pølsemix.i mineøjne er måltid i bh megt vigtigt da det er der det bruger meget energii

Anmeld

27. maj 2011

Mette+Mathias

A. skriver:

det gør vi da skam  det er da kæmpe forskel at spise den til aftensmad en gang imellem varmt og frisk og det er noget andet at  fåe en pizza med i børnehaven man kan spise kold og kl 9 om morgenen eller for pølsemix.i mineøjne er måltid i bh megt vigtigt da det er der det bruger meget energii

Det kunne jo tænkes at forældrene havde givet det med som "lidt lækkert" til frokosten, de kan jo ikke vide at barnet vælger at spise det først - og så allerede kl. 9.

Anmeld

27. maj 2011

Mette+Mathias

A. skriver:

Hov - glemte lige....

Ernæringsmæssigt er det jo det samme, uanset om pizzaen er varm eller kold, eller hvornår den spises.

Selvfølgelig skal børn have energi nok til at kunne lege, men al deres energi kommer jo ikke fra det måltid de spiser kl. 9, men hvad de spiser i løbet af hele dagen. Du eller jeg kan jo ikke se om barnet har spist en ordentlig portion havregrød kl. 7, og derfor har fået lagt en god bund.

Anmeld

27. maj 2011

lilledittemor

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Jeg synes at det må være op til forældrene selv at bestemme hvad de vil give deres barn med i madpakken..

Anmeld

27. maj 2011

slettet_7530

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Går du så meget op i hvad de andre har med at du spørger om det?? og hvor ved du iøvrigt fra at det er fra pizzaria??  synes det er en underlig ting at gå op i, undskyld mig

Anmeld

27. maj 2011

Krussedulle

A. skriver:

jeg syntes ikke at du er sippet..

der hvor min søn går i BH, har de en ikke så udpræget, men okay kost-politik.. og de må ikke have sådan nogel tineg med..  til fødselsdage må de heller ikke dele noget ud, da forældrene tror at det bliver en konkurrence om hvem der har mest med.. så de har lavet fødselsdags-café hvor børnene i fællesskab vælger hvad de ønsker at spise..  (lille sidespring, sorry)

Men til gengæld skal de selv have frugt med, og da min søn så en dag havde en smoothie med (de der innocent kids) fik han besked på at lade den ligge i frugtposen, og så måtte han først få den når han blev hentet!  DÈT syntes jeg måske er ret underligt.. det er jo bare blendet frugt?!!  Men dem måtte han ikke have med..

Syntes der er væsentlig forskel på pizza og smoothie..

Anmeld

27. maj 2011

Mortiltodrenge

wamse skriver:

Jeg kan sagtens finde på at give min datter et stykke hjemmelavet pizza med i børnehaven, kan slet ikke se et problem i det. Hun får altid grøntsager med også.

Ja, det gör vi altså også.

Anmeld

27. maj 2011

Mi

Jeg kan da også sagtens finde på at give mine piger et stykke pizza med, hvis vi har fået det aftenen før og der er raster.

Hvordan er det mere usundt end chesedippers, rød spegepølse eller leverpostej?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.