madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

PsychedeliC

Ja det synes jeg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Carl-Emil's mor

Eva. skriver:

Det har jo intet med diætis udd. at gøre...hvad mad indeholder og hvor meget man skal have af det forskellige osv...det handler bare om sundhed og bevægelse og så er det jo minimalt hvor meget undervisning der er i linjefagene, så jeg giver intet for de fag der..

Nu studere jeg selv pæd dog en anden linje men ved at de i start 4 semster var inde over kost, men igen 2-4 timers undervisning om kost kan du slet ikke bruge når der skal snakkes kostvejledning osv, derfor jeg ikke mener at man kan give det til pæd. ansvar.

Det er lidt ligesom at få en mekaniker med speciale i motorcykler til at se på store traktorer (vil jeg tro).. lidt af vejen kan han have en idé om det men i det store hele er han spejlblank...

Anmeld

27. maj 2011

9510

Hold da op en debat;-)

Jeg syns du er lidt sippet,

Ellers er jeg bare en af de "dårlige" forældre, for min datter har da haft madpakken fyldt med pizza en gang eller 2 mens hun gik i bh,

Og hun har da ikke taget skade af det

Anmeld

27. maj 2011

LinLin

Jeg synes du er sippet, ja...

Hvad sker der hvis han får en rest fra aftensmaden med en enkelt gang?!

Synes faktisk at kostpolitikken nogle steder er ved at tage overhånd! I min søns institution fx... Det er absolut nul-sukker-politik! Ikke engang til fødselsdage må man have noget med med sukker.

Selvfølgelig skal børn lære om sund kost men jeg er absolut også af den mening at lidt "godt" engang imellem ikke skader Jeg tror på at det er bedre at give dem et naturligt forhold til det fremfor at sige det er forbudt!

Anmeld

27. maj 2011

Aves.

Elmer&Amy skriver:

Nu studere jeg selv pæd dog en anden linje men ved at de i start 4 semster var inde over kost, men igen 2-4 timers undervisning om kost kan du slet ikke bruge når der skal snakkes kostvejledning osv, derfor jeg ikke mener at man kan give det til pæd. ansvar.

Det er lidt ligesom at få en mekaniker med speciale i motorcykler til at se på store traktorer (vil jeg tro).. lidt af vejen kan han have en idé om det men i det store hele er han spejlblank...

Ja, det er bestemt ikke det pædagoger kan eller skal...man skal virkelig have en ydmyghed og kende sine begrænsninger når man skal arbejde med andres menneskers guld..

Hvor længe har du læst...?

Anmeld

27. maj 2011

eliasogmor

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

jeg tænker lidt at hvis børnene stadig har ruggrød eller lign med så ser jeg intet problem , men som ren madpakke.... så synes jeg det virker som meget lidt overskuds agtig..

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

Kan ikke se et problem i det, min vil også få rester med hvis han gerne vil det. Så blive rmaden også spist op. Godt ske pizzaen var fra pizzaria, men tror nu godt jeg kunne lave en pølsemix der ligende dem man købte.

Jeg syntes da det er oki at forældrene kan vælge hvad de må have med, og er man utilfreds så bare tænk på at det ikke er dit eget barn der sidder og gufler det.

Kan også være det er som herhjemme, her får min knægt aldrig pizza osv til aftensmad, da han kommer meget tidlig i seng, får vi andre det til aften, så gemmer jeg tit et stykke han kan smage dagen efter

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

DAs mor skriver:

Jeg synes du er sippet, ja...

Hvad sker der hvis han får en rest fra aftensmaden med en enkelt gang?!

Synes faktisk at kostpolitikken nogle steder er ved at tage overhånd! I min søns institution fx... Det er absolut nul-sukker-politik! Ikke engang til fødselsdage må man have noget med med sukker.

Selvfølgelig skal børn lære om sund kost men jeg er absolut også af den mening at lidt "godt" engang imellem ikke skader Jeg tror på at det er bedre at give dem et naturligt forhold til det fremfor at sige det er forbudt!

er faktisk heller ikke sundt IKKE at få sukker

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

Kirle skriver:

Hvad så hvis det er økologisk totallækker italiensk pizza? Ville det være ok?

Ej driller bare

Jeg synes ikke at pizza hjemmelavet eller købt hører til i madpk hver dag. Og i forhold til de andre børn. Også heller ikke pølsemix - som jeg ikke aner hvad er - fra grillen. Men jeg synes nu heller ikke at ostehaps er passende spise for en lille - heller ikke en mælkesnitte. Kage og røde pølser kunne jeg bestemt heller ikke finde på at give med. Kort sagt finder jeg meget "madpakkerelateret og børnevenlig mad" overhovedet ikke er egnet spise for børn. Men jeg har også masser af overskud til at lave grøntspyd og vegetariske postej osv. og ingen ved hvordan der står til hjemme hos drengen.Jeg skal ikke kunne sige om jeg ville vælge det samme hvis jeg stod i den situation.

Måske du burde lufte din bekymring med de faste pædagoger på hans stue? For måske er der noget mere eller andet på færde end "bare" en knap så sund madpakke. Det må de faste kunne bedømme.

Ved du mener det godt, men håber godt nok ikke at de faste pædagoger vil tage en snak med hende om det, for kommer ikke hende ved hvad den anden spiser eller ej. De må ikke stå og fortælle om han rent faktisk har sundt med eller ej

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Nu har jeg læst lidt mere i de andres svar osv efte rjeg har svaret, og jeg tænker at omlidt skal min starte i børnehave og gud hvor jeg ikke håber at en af de andre børn har en mor som dig, som sidder og vil ånde min søn ned i hans madpakke fordi den forældre ikke syntes den madpakke er oki.

Syntes bare du skal lade det ligge, og hvis pædagogerne ser et problem i det, skal de nok selv gøre noget ved det eller snakke med forældrene. Det er ikke andre forældres pligt at holde øje med de andre børn i børnehaven, det er der pædagoger til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.