madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Linemaria90

Altså forleden dag fik vi pizza herhjemme.. og der var et stykke tilbage, og det fik elias med i BH sammen  med sin rugbrød og frugt!! nej jeg syntes at det er fint så længe det kun er engang imellem, og de ellers får varieret kost..

en rest pølsemix/pomfrit er lidt ulækkert da de bliver blødt eller stift hurtigt.. men hvis man godt kan lide det så er det vel fint.. bare så længe man ikke overdriver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

nvm

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

min datter kan sagtens få et stykke pizza med fra dagen før hvis vi har bestil ude mad, det ser jeg intet problem i overhovedet.

det da noget der helt op til en selv, hvad man vælger at gi med..

udover det er der regler nede i vores BH ang for søde ting, som chokoladekiks osv... det må de ikke ha med, meeeen en myslibar med chokolade i bunden det er tilladt, hvilket jeg ikke forstår.. det jo på en måde det samme

Anmeld

27. maj 2011

nvm

Linemaria90 skriver:

Altså forleden dag fik vi pizza herhjemme.. og der var et stykke tilbage, og det fik elias med i BH sammen  med sin rugbrød og frugt!! nej jeg syntes at det er fint så længe det kun er engang imellem, og de ellers får varieret kost..

en rest pølsemix/pomfrit er lidt ulækkert da de bliver blødt eller stift hurtigt.. men hvis man godt kan lide det så er det vel fint.. bare så længe man ikke overdriver..

Anmeld

27. maj 2011

Carina1977

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Jeg er ligeglad med, hvad andre forældre putter i deres børns madpakker. Bare min søn har en god sund madpakke med, så er jeg tilfreds

Mark har flere gange kommet hjem fra skole og fortalt, hvad de andre fra klassen har haft med, og ja det er ikke småting. der er nogen der har chokolade med, chips osv.

jeg synes ikke at disse ting hører til i en madpakke, men samtidig er jeg også af den mening, at det må være op til forældrene, hvad de gør. Jeg personligt, kunne bare ikke finde på det. jeg har højst givet min søn en figenstang med

Anmeld

27. maj 2011

Christine

A. skriver:

Hjemmelavet pizza kan jo laves ret sund! Både mht fuldkornsdej og fedtfattig topping. Jeg ville godt kunne lave en der ville være forsvarlig som middagsmad. Men pølsemix, hvis det er hvad jeg tror det er, så fatter jeg ikke at det stakkels barn gider æde det..

Anmeld

27. maj 2011

N&J

hilma skriver:

forældre er forskellige, men det betyder altså ikke at de er ringe forældre hvis de tillader sig at give sit barn pizza med, ingen af os ved om de nu spiser sundt derhjemme kan ærligt talt ikke se problematikken medmindre de får non stop junk med, og der er jeg sikker på at pædagogerne havde taget en snak med forældrenene, hvilket også kan være pædagogens rolle/ansvar og ikke din

har selv arbejdet i forskellige inst. hvor der er kostpolitik, men det er altså forældrene der hovedsageligt selv bestemmer institutionen kan gøre sit for at mindske sukkerindtagelse f.eks. men det er nu forældrenes job at fortsætte det. og nogle er for det og andre har en anden holdning

Anmeld

27. maj 2011

betski

A. skriver:

Min datter kommer ofte hjem og har ønske om at få kage, pandekager ja sågar slik med i madkassen fordi hun har set andre få det. Hun får naturligvis et klart nej ligesom der heller aldrig vil være hvidt brød i hende madkasse. Det er ting der slet ikke hører til i en madkasse og som kan nydes i weekender eller til festlige stunder. Men nu ved jeg jo så heller ikke om dem der har kage med lige har unduleret 4 halve rugbrødder samt grøntsager. Min datter spiser max 2 halve og grøntsager.

Anmeld

27. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
A. skriver:

Jeg har også givet min søn et stykke pizza med i sin madpakke, hvis vi en sjældent gang gik pizza og der var noget tilbage.

Jeg ved, at han får en sund og varierende madpakke med hver dag, så jeg kan virkelig ikke hidse mig op over det.

Anmeld

27. maj 2011

Laulund87

Pia. skriver:

ja jeg syntes du er sippet... nu spurgte du selv he he... Nu får min mindste i børnehaven ikke madpakke med da de får mad der over... Men jeg kan da godt finde på at lave pizza en aften og så får ungerne det med i madpakken dagen efter og de ELSKER det ... pittabrød eller pastasalat med skinke eller pølser kan jeg også finde på at give dem med... Jeg gad ikke selv sidde dag ud og dag ind med 3 kedelige halve stykker rugbrød ....

Knus Pia...

Ihh jeg glæder mig til at give Maria spændende ting med i madpakken når hun skal i børnehave!

Alt den tid jeg gik i skole (folkeskole) fik jeg tre halve, med det samme pålæg, med. Det samme dag ud og dag ind..Ingen frugt eller noget som helst..Nøj hvor kedeligt

Anmeld

27. maj 2011

Musen5

Jeg vil sige at min grænse går ved at sende dem afsted med resterne fra dagen førs købe pizza.

men hjemmelavet pizza, pasta og kødsovs (ved det bliver lunet i bh) og den slags har jeg intet problem med at sende med. Det bliver nemlig spist op, hvorimod rugbrødsmadderne sjældent er støvsuget ud af madkassen.

/Mette 31+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.