madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Turtles

Pia. skriver:

ja jeg syntes du er sippet... nu spurgte du selv he he... Nu får min mindste i børnehaven ikke madpakke med da de får mad der over... Men jeg kan da godt finde på at lave pizza en aften og så får ungerne det med i madpakken dagen efter og de ELSKER det ... pittabrød eller pastasalat med skinke eller pølser kan jeg også finde på at give dem med... Jeg gad ikke selv sidde dag ud og dag ind med 3 kedelige halve stykker rugbrød ....

Knus Pia...

Her er jeg helt enig..

Og jeg forstår slet ikke at man gider gå op i hvad andre giver deres børn med på madpakke, det er da helt op til folk selv.. Kan jo være de alle andre dage i ugen har levet som kaniner og kun fået grønt og sundt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Mama2980

Mine børn kan sagtens få et stykke pizza med.. Og altid et eller andet lækkert også.. Så længe de har gode rugbrødsmadder med også og deres frugt og grøntsager

Anmeld

27. maj 2011

eElak

Tja jeg vil sige at du er sippet..

At et barn får pizza med en gang, betyder jo ikke at de altid får det med..
Jeg regner ikke med at skulle tage stilling til sådan noget før knægten starter i skolen. 

Junkfood (som det jo egentlig er), ville jeg umiddelbart ikke sende med knægten i skole.. Det vil jeg hellere bruge aftenen efter..

Men jeg har ikke tænkt mig at sidde og blive forfærdet over at nogle vælger at give deres børn det med i skole..

Må dog indrømme... friturefritter dagen efter lyder bare klamt.. ;-)

Anmeld

27. maj 2011

A.

hilma skriver:

det er også et lidt ømt emne...

det synes jeg at du sku tage og prøve at gøre

dejligt at bh. har haft sundhedsuge, synes jeg selv er fantastisk

Min personlige holdning er self. at børn skal spise sundt og varieret, og min søn får ikke lov til at blive kræsen gad vide hvordan børnehaven ville reagere på at et barn fik lidt sushi med??? 

har dit barns bh. maddag? for det ku du jo også foreslå vi havde engang hvor jeg var ansat, en hel uge, hvor vi selv lavede mad og børnene hjalp selvfølgelig og i den uge tilberedte vi faktisk meget fisk og no need to state the obvious, men det var et hit!

haha sushi de vil nok kigge lidt  de har ikke faste maddage men de plejer også at lave mad i bh og det er en hit

Anmeld

27. maj 2011

hilma

A. skriver:

haha sushi de vil nok kigge lidt  de har ikke faste maddage men de plejer også at lave mad i bh og det er en hit

haha det tror jeg også mmm får lyst til sushi nu

ski*e godt 

Anmeld

27. maj 2011

ekzunz

Puh ha - jeg følte mig helt ramt 

Jeg er jo (heldigvis) helt grøn på madpakkeområdet, men nu Lukas er startet i SFO skal vi til det pjat. I forgårs fik han for første gang pizza med - hjemmelavet. Jeg smurte for en god ordens skyld også et par skiver rugbrød til ham - og da han kom hjem havde han spist rugbrødet og pizzaen lå der stadig.

Men jeg er glad for at læse de andre svar, så jeg ved at det er helt ok, og især når nu den var hjemmelavet.

Vi har så en diskussion omkring chokoladekiks. En af hans venner får konsekvent alt muligt usundt med, og det kan altså være svært for en 6årig at forstå hvorfor andre må drikke juice, spise chokoladekiks og kindermælkesnitte, når han selv sidder med rugbrødsmadder og agurkestænger. Men jeg gi'r mig altså ikke!!!

Anmeld

27. maj 2011

Malonde1985

Jeg synes også du er sippet og måske har en lille smule for travlt med andre mennesker..!? Kan ærlig talt ikke se hvorfor man ikke engang imellem må gi børnene noget andet med end rugbrød - hvorfor skal de ha det "samme" med hver dag. Jeg ku da også godt finde på at min datter (hvis ikke det var fordi hun fik mad i børnehaven) hjemmelavet pizza osv med i børnehave. Hun går i Sverige og de får da også pandekager osv indimellem og det synes jeg er fedt, at de ikke er så firkantet. De spiser ellers meget fisk og sund mad, men nogen gange får de noget helt andet :-). Hvad det barn du nævner får med at spise skal pædagogerne nok tage sig af, HVIS de mener det er et problem - det er jeg ret sikker på.Kram

Anmeld

27. maj 2011

Mette+Mathias

A. skriver:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Jeg kan også sagtens finde på at give et stykke pizza med i madpakken, både købt eller hjemmelavet.

Det er jo ikke den ENESTE mad han får, - der kommer jo også rugbrødsmadder og frugt og grønt i. Desuden er det jo kun engang imellem, max 1 gang om måneden.

Spiser i aldrig nogensinde pizza hjemme? Hvad er forskellen på at spise det til frokost og til aften?

Anmeld

27. maj 2011

skønneunger

jeg syntes godt nok folk blander sig lidt for meget nogen gange

og nej det siger jeg ikke fordi jeg selv giver det med i madpakken, for det gør jeg ikke, her er det 3-5 stks rugbrød og det ene stykke er altid med mørk pålægschokolade og så lidt forskelligt grønt ved siden af.

jeg kunne nu sagtens finde på at give et stykke pizza med i madpakken hvis der nogensinde var noget tilbage

Anmeld

27. maj 2011

lukasmor

Pia. skriver:

ja jeg syntes du er sippet... nu spurgte du selv he he... Nu får min mindste i børnehaven ikke madpakke med da de får mad der over... Men jeg kan da godt finde på at lave pizza en aften og så får ungerne det med i madpakken dagen efter og de ELSKER det ... pittabrød eller pastasalat med skinke eller pølser kan jeg også finde på at give dem med... Jeg gad ikke selv sidde dag ud og dag ind med 3 kedelige halve stykker rugbrød ....

Knus Pia...

Min søn går ikke i bh endnu men deler din holdning og det vil jeg også gøre til den tid hvor han starter
Hvis børnene fik hotdogs med osv. synes jeg måske også det var lidt usundt i længden men som du også siger, ville jeg heller ikke være vild efter at skulle spise kedelige rugbrødsmadder hver dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.