madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Carina:-)

Spegepølse med remo er lige så usundt som pizza.

Og noget rugbrød er lige som wienerbrød-Jeg kan sagtens finde på at sende et stk pizza med .

Så længe der også er grønt og groft brød med i madkassen er der ingen prob.

Synes det er værre med de børn der får 3 ½ med røget medister og så intet andet .

Men jeg går udfra at deres forældre sørger for grønt på andre tidspunkter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

A.

Jessicasmor24 skriver:

Ejj jeg mener nu godt nok heller ikke at hverken   købe pizza eller pølsemix høre sig til i et barns madpakke!!!
Og kl. 9 om morgenen da slet ikke!
Jeg kan også sagtens putte noget lækkert (pastasalat, ostehaps osv.) i Jessica`s madpakke (vuggestue).

Igår var hun på endags koloni og fik 2 pølsehorn med udover rugbrød og agurk, men pølsehornene var slet ikke spændende

Så nej jeg syns  ikke du er sippet, syns derimod at de pøgældende forældre i denne situation, skulle tænke på deres barns kost!!

tusind tak  

Anmeld

27. maj 2011

Pia.

LLN skriver:

Min søn kan godt få et stykke pizza med i stedet for den ene rugbrødsmad hvis vi har fået pizza fra pizzamanden. Vi har så en aftale om at han spiser en rugbrød først.

God aftale...

Anmeld

27. maj 2011

Sir William

Jessicasmor24 skriver:

Ejj jeg mener nu godt nok heller ikke at hverken   købe pizza eller pølsemix høre sig til i et barns madpakke!!!
Og kl. 9 om morgenen da slet ikke!
Jeg kan også sagtens putte noget lækkert (pastasalat, ostehaps osv.) i Jessica`s madpakke (vuggestue).

Igår var hun på endags koloni og fik 2 pølsehorn med udover rugbrød og agurk, men pølsehornene var slet ikke spændende

Så nej jeg syns  ikke du er sippet, syns derimod at de pøgældende forældre i denne situation, skulle tænke på deres barns kost!!

Undlader gerne at fortælle hvad en ostehaps er lavet af og også om den er så ernæringskorrekt som mange tror

Det er jo op til alle forældre at vælge det til deres barn som de finder som værende korrekt og som de ved deres barn gerne vil spise.

Hvor mange har tænkt over, at jeres børn kun må få maks. 50 gram rosiner om dagen. Ikke fordi det ernæringsmæssigt er farligt, men fordi der kan være naturlige giftstoffer (mykotoksiner) i, som kan være skadelige for ens barn.

Bare en tanke og total off-topic.

Anmeld

27. maj 2011

Carina:-)

A. skriver:

nej det blev varmet op  må indrømme at hvis det var på mit arb vil mad blevet taget fra barnet med det samme..

Det er ikke smart,ingen tvivl om det.

Men har du tænkt på hvor ydmygende det ville være for det barn hvis du fjernede maden?

Hvis I ikke ligefrem har en kostpolitik hvor det står at det er nogo ,tror jeg også det kan give pænt mange prob. hvis I begynder at tage maden fra rollingerne.

Snak istedet med forældrene,og gør opmærksom på at det ser I helst ikke.

Anmeld

27. maj 2011

A.

Carina:-) skriver:

Spegepølse med remo er lige så usundt som pizza.

Og noget rugbrød er lige som wienerbrød-Jeg kan sagtens finde på at sende et stk pizza med .

Så længe der også er grønt og groft brød med i madkassen er der ingen prob.

Synes det er værre med de børn der får 3 ½ med røget medister og så intet andet .

Men jeg går udfra at deres forældre sørger for grønt på andre tidspunkter

det må vi håbe

Anmeld

27. maj 2011

Malthes mor

Jeg stritter også når jeg hører at ungerne har pizza fra pizzariaer med eller "mad" fra  McDonalds. Jeg kan slet ikke havde det.

Bevares, min den store får en gang i mellem hjemmelavet pizza med, men den mætter også tyve gange mere end det pap fra pizzamanden.

Vores børn har behov for nogen gode byggesten, som de kan vokse sig store og stærke på!

Og hvad er det for vaner man giver dem, hvis man lige henter noget junk food, og putter i madkassen? Der er ikke noget at sige til at den danske befolkning er så overvægtige, som vi er!!!!

Herhjemme går vi ved særlige lejligheder, som fx fødsesdage, på McDonalds eller på Pizzaria.  Men ville aldrig give nogen det med i børnehaven.

Anmeld

27. maj 2011

A.

Carina:-) skriver:

Det er ikke smart,ingen tvivl om det.

Men har du tænkt på hvor ydmygende det ville være for det barn hvis du fjernede maden?

Hvis I ikke ligefrem har en kostpolitik hvor det står at det er nogo ,tror jeg også det kan give pænt mange prob. hvis I begynder at tage maden fra rollingerne.

Snak istedet med forældrene,og gør opmærksom på at det ser I helst ikke.

ja jeg ved at det er ikke smart men det står i de papirer man får udlevert at hvis barnet har usund mad med yoghurt pizza osv osv bliver det taget væk fra dem så forældre er godt klar over at det kan ske

Anmeld

27. maj 2011

Louise mortil4

Jeg ville aldrig sende pølsemix med mine unger i BH, og generelt prøver jeg på at gi vores unger sund mad med og frugt og grønt hverdag, men jeg ville ikke ha noget pråblem med at sende et lille stykke pizza med, det skal bare ikke udgøre hele madpakken og det sker MEGET sjældent vi i det heletaget får den slags her hjemme da det  ganske enkelt er for dyrt, men at sende et lille stykke med en enkelt gang i mellem sys jeg er ok så længe der er andet med også. Vi sender heller ikke franskbrød eller chokolade med, men en figenstang, rosiner, ostehaps, agurk, tomat, et helt hårdkogt æg, ærter i bælg, 1/3 banan, et stykke æble, en kiwi, lidt druer, en lille yoghurt (sund ikke danomino og den slags) og andre ting i den stil får de med for at gøre madpakken lidt mere spændene.

Anmeld

27. maj 2011

hilma

A. skriver:

jeg kan ikke tilallade mig at snakke med forældre om det men kan jo prøve snakke med bestyrelsen om det..det blev lige hold sundheds uge i bh så nemlig de forældre kun lære hvad god madpakke er men ja man kan se at det var ikke nok..

det er også et lidt ømt emne...

det synes jeg at du sku tage og prøve at gøre

dejligt at bh. har haft sundhedsuge, synes jeg selv er fantastisk

Min personlige holdning er self. at børn skal spise sundt og varieret, og min søn får ikke lov til at blive kræsen gad vide hvordan børnehaven ville reagere på at et barn fik lidt sushi med??? 

har dit barns bh. maddag? for det ku du jo også foreslå vi havde engang hvor jeg var ansat, en hel uge, hvor vi selv lavede mad og børnene hjalp selvfølgelig og i den uge tilberedte vi faktisk meget fisk og no need to state the obvious, men det var et hit!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.