madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Nalle

Pizza kan jeg ikke se noget problem i, men pølsemix, det må da bestemt ikke smage godt, koldt og sådan nogle slatne pomfritter, tanken er da lige til at blive dårig over at skulle spise det

MEN ingen forældre er ens, det må man bare respektere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Pia.

A. skriver:

ja pølsemix det er pomfritter med pølser fra friturre 

Ej okay - det syntes jeg faktisk også er ulækkert... AD for pokker - spiser han/hun det så koldt... AD  siger jeg bare...

Anmeld

27. maj 2011

hilma

hilma skriver:

nej nej, siger jeg hellere ikke du har påstået at de er, jeg pointerer det bare... men hvis du er ligeglad, hvorfor så nævne det?

som sagt, pædagogerne skal da nok tage fat i forældrene hvis de mener at børnene får for meget usund mad med...

du skal da stadig have et  med på vejen  for forældre der går op i børns kost

Anmeld

27. maj 2011

A.

Pia. skriver:

Ej okay - det syntes jeg faktisk også er ulækkert... AD for pokker - spiser han/hun det så koldt... AD  siger jeg bare...

nej det blev varmet op  må indrømme at hvis det var på mit arb vil mad blevet taget fra barnet med det samme..

Anmeld

27. maj 2011

hilma

A. skriver:

fordi jeg undrer mig at man kan give sit barn 2-3 stykker pizza med i bh og tro at barnet får energii og bliver ordenlig mær af det..

måske sku du tage en snak med det barns forældre? eller, hvis du er i bestyrelsen eller kender nogle der er, så ku du jo evt. foreslå en ny kostpolitik? 

men det er altså op til de enkelte forældre at bestemme hvad barnet får med, man kan gøre sin del for at komme med råd, men det er stadig forældrenes ansvar..

Anmeld

27. maj 2011

Sommerfugl86

Ejj jeg mener nu godt nok heller ikke at hverken   købe pizza eller pølsemix høre sig til i et barns madpakke!!!
Og kl. 9 om morgenen da slet ikke!
Jeg kan også sagtens putte noget lækkert (pastasalat, ostehaps osv.) i Jessica`s madpakke (vuggestue).

Igår var hun på endags koloni og fik 2 pølsehorn med udover rugbrød og agurk, men pølsehornene var slet ikke spændende

Så nej jeg syns  ikke du er sippet, syns derimod at de pøgældende forældre i denne situation, skulle tænke på deres barns kost!!

Anmeld

27. maj 2011

LLN

Pia. skriver:

- Nå okay .... Men mine har gså fået købe pizza med ind imellem - som jeg svarede til en anden så er min den store helt vild med salat pizza og er der rester så skal det uden tvivl med i skole dagen efter...

Pølse mix !!!! er det så med pomfritter ? FØJ ....

Min søn kan godt få et stykke pizza med i stedet for den ene rugbrødsmad hvis vi har fået pizza fra pizzamanden. Vi har så en aftale om at han spiser en rugbrød først.

Anmeld

27. maj 2011

Fru.Ø

Syntes sagtens man kan give sit barn pizza med eller pølsehorn

Men pølsemix,det syntes jeg så heller ikke hører med i en madpakke.

Anmeld

27. maj 2011

Thalia

Sebastian har altiuds rugbrød med i madpakken. Han kan ikke koncentrere sig om at spise hvis der er for mange smerte ting med, så vi laver madpakken helt simpelt (og kedeligt), med fire halve skiver rygbrød med pålæg. Derudover er der altid hyggemad med. I vores børnehave må ungerne nemlig gerne spise i løbet af dagen hvis de er sultne, så det opfordres til at man også pakker ting til den lille sult.

For vores vedkommende er typisk en stor kiks, et par cherrytomater, nogle gulerødder eller nogle agurkestænger, men hvis vi har lavet pizza aftenen forinden kan han nemt få sådan et stykke med.

Generelt har jeg meget svært ved at harmes over andres madpakker. Det er noget børnehaven må snakke med forældrene om hvis ikke det er i orden. Selvfølgelig ville jeg nok studse lidt hvis en af ungerne havde en bakke fra den lokale grillbar med, men ellers er jeg egentlig pænt ligeglad.

Endeligt synes jeg at det er rigtigt vigtigt at huske at der kan være særlige grunde til at børn i perioder spiser ting som almindeligvis ikke er helt passende.

Anmeld

27. maj 2011

A.

hilma skriver:

måske sku du tage en snak med det barns forældre? eller, hvis du er i bestyrelsen eller kender nogle der er, så ku du jo evt. foreslå en ny kostpolitik? 

men det er altså op til de enkelte forældre at bestemme hvad barnet får med, man kan gøre sin del for at komme med råd, men det er stadig forældrenes ansvar..

jeg kan ikke tilallade mig at snakke med forældre om det men kan jo prøve snakke med bestyrelsen om det..det blev lige hold sundheds uge i bh så nemlig de forældre kun lære hvad god madpakke er men ja man kan se at det var ikke nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.