Sebastian har altiuds rugbrød med i madpakken. Han kan ikke koncentrere sig om at spise hvis der er for mange smerte ting med, så vi laver madpakken helt simpelt (og kedeligt), med fire halve skiver rygbrød med pålæg. Derudover er der altid hyggemad med. I vores børnehave må ungerne nemlig gerne spise i løbet af dagen hvis de er sultne, så det opfordres til at man også pakker ting til den lille sult.
For vores vedkommende er typisk en stor kiks, et par cherrytomater, nogle gulerødder eller nogle agurkestænger, men hvis vi har lavet pizza aftenen forinden kan han nemt få sådan et stykke med.
Generelt har jeg meget svært ved at harmes over andres madpakker. Det er noget børnehaven må snakke med forældrene om hvis ikke det er i orden. Selvfølgelig ville jeg nok studse lidt hvis en af ungerne havde en bakke fra den lokale grillbar med, men ellers er jeg egentlig pænt ligeglad.
Endeligt synes jeg at det er rigtigt vigtigt at huske at der kan være særlige grunde til at børn i perioder spiser ting som almindeligvis ikke er helt passende.
Anmeld