madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Sir William

øhhh, pizza er altså ikke usundt. Det er selvfølgelig heller ikke sundt, men hvis den er hjemmelavet og lavet på friske grøntsager og generelt gode råvarer, så er det ernæringsmæssigt et ok måltid.

Ikke at vi giver William pizza med, men kan desværre ikke se noget problem ved det andet end at kold pizza vel ikke smager særlig godt. Hvilket vel egentlig også må gælder pølsemix, hvad det så end er.

Straks værre når folk giver deres børn sukkerholdige madvarer med, det være sig Kinder Mælkesnitte, chokoladekiks eller lign. produkter.

Generelt er det jo bedst at give sine børn en fiberrig kost så maven har noget at arbejde med, men nok også en ide at indgå i dialog med sit barn om hvad denne godt kunne tænke sig at få med.

Sammen kan man så finde en god alsidig kost som barnet vil spise og som smager godt. En god variation af kosten frem for det samme hver dag, må jo også være vigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

A.

hilma skriver:

forældre er forskellige, men det betyder altså ikke at de er ringe forældre hvis de tillader sig at give sit barn pizza med, ingen af os ved om de nu spiser sundt derhjemme kan ærligt talt ikke se problematikken medmindre de får non stop junk med, og der er jeg sikker på at pædagogerne havde taget en snak med forældrenene, hvilket også kan være pædagogens rolle/ansvar og ikke din

har aldrig sagt at de er ikke go´forældre fordi banret for pizza i madpakkem men nu er det sådan at jeg kan se at det er mange gang de samme børn som får sådan ting i madpakken om goger gør noget ved det ved jeg ikke og er også ligeglad fro ja det er ikke mit opgave.

Anmeld

27. maj 2011

Pia.

E.J.mor. skriver:

hej

øhhh.....ved ik om du er sippet,men forældre er jo forskellige hvor meget de går op i sund kost osv jo.

men ja li det du nævner der,hmm det bør de nok ik liiii ha med

man kan da sagtens lave sunde pizza'er - jeg har en opskrift med en rigtig god grov bund og så får mine børn altid grøntsager med ved siden Regner ikke med at det er hver dag ....

Ud over det så har de altså også fået med fra den lokale pizzamand - min den store elsker salat pizza og er der et stykke tilbage får han det med dagen efter...

Anmeld

27. maj 2011

A.

Sir William skriver:

øhhh, pizza er altså ikke usundt. Det er selvfølgelig heller ikke sundt, men hvis den er hjemmelavet og lavet på friske grøntsager og generelt gode råvarer, så er det ernæringsmæssigt et ok måltid.

Ikke at vi giver William pizza med, men kan desværre ikke se noget problem ved det andet end at kold pizza vel ikke smager særlig godt. Hvilket vel egentlig også må gælder pølsemix, hvad det så end er.

Straks værre når folk giver deres børn sukkerholdige madvarer med, det være sig Kinder Mælkesnitte, chokoladekiks eller lign. produkter.

Generelt er det jo bedst at give sine børn en fiberrig kost så maven har noget at arbejde med, men nok også en ide at indgå i dialog med sit barn om hvad denne godt kunne tænke sig at få med.

Sammen kan man så finde en god alsidig kost som barnet vil spise og som smager godt. En god variation af kosten frem for det samme hver dag, må jo også være vigtigt.

hehe hver gang jeg har lyst til pizza prøver jeg overbeviss min kærste at den er sund uden held desværre..men jo hjemmelavet pizza er skønt men det barn haft en pizza fra pizzeria og ærlig talt spiste han det kl 9 om morgenen i børnehave!!

Anmeld

27. maj 2011

Bshizzle

Jeg vil osse sige du er sippet..

Men på den anden side.. så kan jeg godt forstå dig, og jeg har da op til flere gange oplevet nogle mærkelige ting i børns madkasser da jeg arbejdede i min søn's Børnehave ( og i vuggestuen ).

Men jeg vil osse sige at mange af pædagoerne er gode til at be barnet om at spise noget af det sunde inden de går i krig i det usunde f.eks pizzaen.

Men helt sikkert.. at sende et barn i børnehaven med en bakke pølsemix fra grillen er meget mærkeligt.

Anmeld

27. maj 2011

Pia.

A. skriver:

hehe pia men jeg snakker ikke om hjemmelavet mad  som jeg skrev det er en pizza som man bestiller og pølsemix fra en grill bar mi ndrang får skam også pølser pastasalat osv men ikke lige en mad bra en grillbar

- Nå okay .... Men mine har gså fået købe pizza med ind imellem - som jeg svarede til en anden så er min den store helt vild med salat pizza og er der rester så skal det uden tvivl med i skole dagen efter...

Pølse mix !!!! er det så med pomfritter ? FØJ ....

Anmeld

27. maj 2011

A.

Pia. skriver:

- Nå okay .... Men mine har gså fået købe pizza med ind imellem - som jeg svarede til en anden så er min den store helt vild med salat pizza og er der rester så skal det uden tvivl med i skole dagen efter...

Pølse mix !!!! er det så med pomfritter ? FØJ ....

ja pølsemix det er pomfritter med pølser fra friturre 

Anmeld

27. maj 2011

hilma

A. skriver:

har aldrig sagt at de er ikke go´forældre fordi banret for pizza i madpakkem men nu er det sådan at jeg kan se at det er mange gang de samme børn som får sådan ting i madpakken om goger gør noget ved det ved jeg ikke og er også ligeglad fro ja det er ikke mit opgave.

nej nej, siger jeg hellere ikke du har påstået at de er, jeg pointerer det bare... men hvis du er ligeglad, hvorfor så nævne det?

som sagt, pædagogerne skal da nok tage fat i forældrene hvis de mener at børnene får for meget usund mad med...

Anmeld

27. maj 2011

A.

hilma skriver:

nej nej, siger jeg hellere ikke du har påstået at de er, jeg pointerer det bare... men hvis du er ligeglad, hvorfor så nævne det?

som sagt, pædagogerne skal da nok tage fat i forældrene hvis de mener at børnene får for meget usund mad med...

fordi jeg undrer mig at man kan give sit barn 2-3 stykker pizza med i bh og tro at barnet får energii og bliver ordenlig mær af det..

Anmeld

27. maj 2011

lotte32

Altså hvis vi en dag har fået pizza (fra pizzaria) og der er noget tilbage, så kan jeg sagtens finde på at give mine unger det med på madpakke, føler mig egentlig ikke som en dårligere forælder af den grund (burde jeg det??)

self. får de ikke kun det med, men et enkelt stykke ser jeg ikke kan være et problem.. fx. min datter på 7 år, hun spiser meget til frokost og når hun kværnet de 3 hele rugbrødder hun har med, så syns jeg altså ikke at det skader med et stykke pizza hun har naturligvis også div. knækbrød, rosiner, nødder, frugt og grønt med og hendes madpakke er næsten altid støvsuget

Lotte Ø.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.