madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

A.

Vingummien skriver:

Nu har jeg læst lidt mere i de andres svar osv efte rjeg har svaret, og jeg tænker at omlidt skal min starte i børnehave og gud hvor jeg ikke håber at en af de andre børn har en mor som dig, som sidder og vil ånde min søn ned i hans madpakke fordi den forældre ikke syntes den madpakke er oki.

Syntes bare du skal lade det ligge, og hvis pædagogerne ser et problem i det, skal de nok selv gøre noget ved det eller snakke med forældrene. Det er ikke andre forældres pligt at holde øje med de andre børn i børnehaven, det er der pædagoger til.

t ærlig nu synes jeg lige at du styrer dig lidt for det er kæmpe forskell på at ånde og stirre ned i en pakke.som sagt vi kom der kl 9 og mit barn sidder sig ved siden imens jeg siger farvel så åbner drenger sin madpakke og spiser selvfølgeligt kan man ikke udgår at se det,,og bare rolig det finder rigtigt mange at forældre som er ikke ligeglad med alt og alle heldigvis  da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

<3

Ved du mener det godt, men håber godt nok ikke at de faste pædagoger vil tage en snak med hende om det, for kommer ikke hende ved hvad den anden spiser eller ej. De må ikke stå og fortælle om han rent faktisk har sundt med eller ej

Jeg mener skam ikke at de faste skal informere hende men at hun skal informere dem

Anmeld

27. maj 2011

SSL

Malthes mor skriver:

Jeg stritter også når jeg hører at ungerne har pizza fra pizzariaer med eller "mad" fra  McDonalds. Jeg kan slet ikke havde det.

Bevares, min den store får en gang i mellem hjemmelavet pizza med, men den mætter også tyve gange mere end det pap fra pizzamanden.

Vores børn har behov for nogen gode byggesten, som de kan vokse sig store og stærke på!

Og hvad er det for vaner man giver dem, hvis man lige henter noget junk food, og putter i madkassen? Der er ikke noget at sige til at den danske befolkning er så overvægtige, som vi er!!!!

Herhjemme går vi ved særlige lejligheder, som fx fødsesdage, på McDonalds eller på Pizzaria.  Men ville aldrig give nogen det med i børnehaven.

Hvis man skal tænke i psykologiske baner, tænker jeg a man gør Mc'd mad og pizza mad til noget specielt når det skal være ved speciele lejligheder?

- Hvis jeg tirsdag aften, kommer for sent hjem, når ikke at handle, har ikke taget noget op, min kæreste skal til fodbold osv, så vil jeg da ikke gøre noget særligt ud af, at hente en pizza/ bagel / sandwich noget..

- Jeg mener og synes, at forældre er blevet for kostorienteret, for hellige, for sunde, og jeg tror det kan gøre mere skade end gavn.. Børn der vokser op med at slik er no-go, pizza er én gang om året, mac'd KUN er noget man får til vennernes fødselsdage på mc'd osv, så kan det resultere i gravings, når børnene vokser op, ren psykisk.. Børn der er forbudt noget, vil bare opsøge det når de får en alder hvor de styre hvad de køber i frokostpausen..

- Jeg synes uden tvivl at det er forkasteligt at der er forældre der har så travlt at det er junkfood 3 gange om ugen, eller forældre der ikke er kostorienteret og tror at pomfritter og en hakkebøf er sund, men ALT med måde! Dét princip tænker jeg i.. Jeg er meget kostorienteret, så det i perioder har været lidt for sygeligt.. Derfor tænker jeg, at der er INTET mad mine børn skal nægtes, og der er INTET mad mine børn skal spise 3 dage i træk, ment i den forstand at vi ikke varmer kylling i karry op tre dage i træk. såvel som at vi ikke spiser pizza/junk typer flere dage i træk.. Vi kan godt hente mad én gang om ugen, hva enten det er fra sandwich/bagel shoppen (som er sundt) , det kan jo også være en let pastaret fra den italienske restaurant med fisk i, det kan være en kebab, uden dressing, og med tun i, det er kun fantasien der sætter grænser for at gøre maden nogenlunde sund og næringsholdigt

Så pointen er, at jeg mener at det også kan resultere i noget skidt at gøre mac'd og pizzariaet til specielle begivenheder, så er det jo straks også forbundet til noget meget positivt, det er stedet hvor man fejrer en fødselsdag, eller andet Ka du følge mig?

Spændende debat

Anmeld

27. maj 2011

SSL

Og til ts, jeg forstår din undring over div. madpakker man kan møde i en børnehave..

Jeg har arbejdet i børnehave, og jeg kan love dig, at man som pædagog(medhjælper), tager en snak med dé forældre som ikke råd om sund kost, fordi så skinner det igennem at det hverdag er en usund madpakke.. MEN, jeg ville være ked af, at blive dømt af en andens mor, fordi jeg havde givet mit barn et stykke pizza fra den nærmeste pizzaria med, for hvem siger ikke jeg havde tillagt en gnave agurk, samt gulerødder?

Jeg ville være frygtelig irriteret over at spise den samme tørre rugbrødsmadpakke HVER dag, og det gør vi ike herhjemme.. Vi laver sandwichboller med tunsalat i, vi laver hjemmelavet æggesalater, tunsalater osv til madpakken, jeg står nogle gange og laver friske fiskefrikadeller osv, og når vi spiser pizzabrød, pizza, har bagt pølsehorn kommer dét også i madoakken, og det vil mine børn også få - men jeg vil være ked af at være 'dømt' af en anden mor, som deler mit barns madpakke med en hjemmeside, for hvem siger det sker HVER dag? - Jeg vil påstå og mene at børnehavens pædagog vil snakke med evt. forældre, hvis dette dagligt gentager sig.. Og det kan være en hverdags madpakke, men det kan også være en gang imellem

Men pølsemixen er da bestemt ulækker Jeg tror ingen gang jeg ville spise den samme dag?! FØJ! Men jeg forstår din bekymring, og meningen med din tråd

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

A. skriver:

t ærlig nu synes jeg lige at du styrer dig lidt for det er kæmpe forskell på at ånde og stirre ned i en pakke.som sagt vi kom der kl 9 og mit barn sidder sig ved siden imens jeg siger farvel så åbner drenger sin madpakke og spiser selvfølgeligt kan man ikke udgår at se det,,og bare rolig det finder rigtigt mange at forældre som er ikke ligeglad med alt og alle heldigvis  da

Ligeglad med alt og alle?

F.eks jeg er ikke lige glad med alt og alle men er sgu ligeglad med hvad de andre børn spiser, for ved at hvis der er et problem i det så skal pædagogerne nok ordne det, og længere er den ikk. Især ikke når man ikke kender grunden til det

Anmeld

27. maj 2011

Miss T

Ja, du må være lidt sippet, pølsemix nej tak, men jeg tror nu ikke, at der sker noget ved et enkelt stykke pizza. Det er vel det samme som en kedelig rugbrød med leverpostej..

Anmeld

27. maj 2011

skønneunger

Vingummien skriver:

Nu har jeg læst lidt mere i de andres svar osv efte rjeg har svaret, og jeg tænker at omlidt skal min starte i børnehave og gud hvor jeg ikke håber at en af de andre børn har en mor som dig, som sidder og vil ånde min søn ned i hans madpakke fordi den forældre ikke syntes den madpakke er oki.

Syntes bare du skal lade det ligge, og hvis pædagogerne ser et problem i det, skal de nok selv gøre noget ved det eller snakke med forældrene. Det er ikke andre forældres pligt at holde øje med de andre børn i børnehaven, det er der pædagoger til.

Anmeld

27. maj 2011

Monica

Hold da op...

I vores børnehave må man ikke have slik,kiks, kage, chokolade olign med. Der bliver på en pæn måde sagt at man må gemme det til man skal hjem.

MEN du ville DØ hvis du så Gustavs (knap 4 år) madpakke.  I dag bestod den af 4 rugbrødsmadder, Fignepålæg, peanutbutter, chokolademad og kødpølse MED REMO. og under hver mad er der alt det smør der kan være.  + 3 stykker bacon + lille agurk og det meste af en rød peber. Tit har han 2 petit danone med ( i en lille bøtte, så de andre børn ikke kan se hvad det er) eller pandekager lavet på PISKEFLØDE med.

Det jeg egentlig vil fortælle er, at han er undervægtig og spiser ikke så meget. Han skal helst have MAX kalorier til hvert måltid. Alting er ikke sort/hvidt. Nogle gange er der en mening med galskaben. Håber ikke at nogen forældre melder mig til "børnpolitiet" hvis de løfter pålæget og ser alt det smør... Som selvfølgelig er økologisk...

Fin debat ellers... Men kunne godt give et stykke pizza, eller anden rest med. Vi får meget sund og varieret mad.

Monica

Anmeld

27. maj 2011

hvinanden

Meget interessant. Nu har jeg ikke læst nogle svar for tænkte på min undevisning. Vores underviser havde oplevet det samme, men der er jo stor forskel på om barnet har fået det aftenen før (ved en særlig lejlighed) og sparret på det for at få lv at få det med på madpakken. En hyggestund med mor og far, og dermed nogle dejlige følselser at have med sig i børnehaven næste dag.... eller hvis det er hver dag for det samme barn er det selvfølgelig en trist udvikling, og ikke nok til at give energi en hel dag.

Anmeld

27. maj 2011

hvinanden

Monica skriver:

Hold da op...

I vores børnehave må man ikke have slik,kiks, kage, chokolade olign med. Der bliver på en pæn måde sagt at man må gemme det til man skal hjem.

MEN du ville DØ hvis du så Gustavs (knap 4 år) madpakke.  I dag bestod den af 4 rugbrødsmadder, Fignepålæg, peanutbutter, chokolademad og kødpølse MED REMO. og under hver mad er der alt det smør der kan være.  + 3 stykker bacon + lille agurk og det meste af en rød peber. Tit har han 2 petit danone med ( i en lille bøtte, så de andre børn ikke kan se hvad det er) eller pandekager lavet på PISKEFLØDE med.

Det jeg egentlig vil fortælle er, at han er undervægtig og spiser ikke så meget. Han skal helst have MAX kalorier til hvert måltid. Alting er ikke sort/hvidt. Nogle gange er der en mening med galskaben. Håber ikke at nogen forældre melder mig til "børnpolitiet" hvis de løfter pålæget og ser alt det smør... Som selvfølgelig er økologisk...

Fin debat ellers... Men kunne godt give et stykke pizza, eller anden rest med. Vi får meget sund og varieret mad.

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.