Malthes mor skriver:
Jeg stritter også når jeg hører at ungerne har pizza fra pizzariaer med eller "mad" fra McDonalds. Jeg kan slet ikke havde det.
Bevares, min den store får en gang i mellem hjemmelavet pizza med, men den mætter også tyve gange mere end det pap fra pizzamanden.
Vores børn har behov for nogen gode byggesten, som de kan vokse sig store og stærke på!
Og hvad er det for vaner man giver dem, hvis man lige henter noget junk food, og putter i madkassen? Der er ikke noget at sige til at den danske befolkning er så overvægtige, som vi er!!!!
Herhjemme går vi ved særlige lejligheder, som fx fødsesdage, på McDonalds eller på Pizzaria. Men ville aldrig give nogen det med i børnehaven.
Hvis man skal tænke i psykologiske baner, tænker jeg a man gør Mc'd mad og pizza mad til noget specielt når det skal være ved speciele lejligheder?
- Hvis jeg tirsdag aften, kommer for sent hjem, når ikke at handle, har ikke taget noget op, min kæreste skal til fodbold osv, så vil jeg da ikke gøre noget særligt ud af, at hente en pizza/ bagel / sandwich noget..
- Jeg mener og synes, at forældre er blevet for kostorienteret, for hellige, for sunde, og jeg tror det kan gøre mere skade end gavn.. Børn der vokser op med at slik er no-go, pizza er én gang om året, mac'd KUN er noget man får til vennernes fødselsdage på mc'd osv, så kan det resultere i gravings, når børnene vokser op, ren psykisk.. Børn der er forbudt noget, vil bare opsøge det når de får en alder hvor de styre hvad de køber i frokostpausen..
- Jeg synes uden tvivl at det er forkasteligt at der er forældre der har så travlt at det er junkfood 3 gange om ugen, eller forældre der ikke er kostorienteret og tror at pomfritter og en hakkebøf er sund, men ALT med måde!
Dét princip tænker jeg i.. Jeg er meget kostorienteret, så det i perioder har været lidt for sygeligt.. Derfor tænker jeg, at der er INTET mad mine børn skal nægtes, og der er INTET mad mine børn skal spise 3 dage i træk, ment i den forstand at vi ikke varmer kylling i karry op tre dage i træk. såvel som at vi ikke spiser pizza/junk typer flere dage i træk.. Vi kan godt hente mad én gang om ugen, hva enten det er fra sandwich/bagel shoppen (som er sundt)
, det kan jo også være en let pastaret fra den italienske restaurant med fisk i, det kan være en kebab, uden dressing, og med tun i, det er kun fantasien der sætter grænser for at gøre maden nogenlunde sund og næringsholdigt 
Så pointen er, at jeg mener at det også kan resultere i noget skidt at gøre mac'd og pizzariaet til specielle begivenheder, så er det jo straks også forbundet til noget meget positivt, det er stedet hvor man fejrer en fødselsdag, eller andet
Ka du følge mig?
Spændende debat