Hvor meget slik, chokolade, kage spiser i i løbet af en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

FrkT

MEGEt.. jeg får nok noget snoller indenbord hver dag.!! men jeg er heller ikke tyk og mener selv at jeg kan tåle det.. men en dag er det også slut  

Faldt lige over din kommentar med at du godt mener du kan tåle det.... har du nogensinde hørt om at være tyndfed? Det er tynde mennesker, som spiser ret usundt der kan blive det, og det er præcis ligeså farligt som at være tykfed (eller hvad man nu siger) i forhold til hjerte/karsygdomme og lignende. Det er en misforstået opfattelse at man kan spise mega usundt bare fordi man er tynd eller slank. Og tit er det faktisk farligere at være tyndfed end også at være tyk udenpå, fordi man ikke kan se det, ikke ved det og derfor måske ikke er opmærksom på at man er i samme risikozone. Jeg har masser af veninder som jeg tror 90% er tyndfede....

Og nu må du bestemt ikke tro jeg er bedre, for det er jeg slet ikke - jeg er bare tykfed i stedet, hehe. Det var heller ikke for at dømme dig eller noget, bare for at give dig informationen, hvis du ikke vidste det (hvilket jeg gættede på du ikke gjorde, ud fra din kommentar om at du kan tåle det).

Se evt. her:  http://dagenssundhed.dk/nyheder/2010/slank-men-fed-og-usund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

birthee

Jeg er desværre også kommet ind i en rigtig ond cirkel med hensyn til søde sager... Jeg kan snildt spise kage hver dag, og en is eller lidt slik er da heller ikke dårligt... Så er jeg faldet i cola-fælden igen, her efter jeg har født  var ellers holdt op med at drikke cola under min graviditet, men det er så kommet tilbage i stor stil - altså trangen til det... kværnede lige 2 liter i weekenden  jeg vil så gerne stoppe min søde tand, men det er bare så svært... er helt sikkert på  jeg også ville smide de 5 kg jeg mangler at tabe, hvis jeg kunne styre den tand - og hvis jeg havde standhaftigheden til at gøre alvor af det...

Anmeld

25. maj 2011

Faith

FrkT skriver:

Faldt lige over din kommentar med at du godt mener du kan tåle det.... har du nogensinde hørt om at være tyndfed? Det er tynde mennesker, som spiser ret usundt der kan blive det, og det er præcis ligeså farligt som at være tykfed (eller hvad man nu siger) i forhold til hjerte/karsygdomme og lignende. Det er en misforstået opfattelse at man kan spise mega usundt bare fordi man er tynd eller slank. Og tit er det faktisk farligere at være tyndfed end også at være tyk udenpå, fordi man ikke kan se det, ikke ved det og derfor måske ikke er opmærksom på at man er i samme risikozone. Jeg har masser af veninder som jeg tror 90% er tyndfede....

Og nu må du bestemt ikke tro jeg er bedre, for det er jeg slet ikke - jeg er bare tykfed i stedet, hehe. Det var heller ikke for at dømme dig eller noget, bare for at give dig informationen, hvis du ikke vidste det (hvilket jeg gættede på du ikke gjorde, ud fra din kommentar om at du kan tåle det).

Se evt. her:  http://dagenssundhed.dk/nyheder/2010/slank-men-fed-og-usund

Du har helt ret!

Anmeld

25. maj 2011

FrkT

Jeg spiser alt for meget.

Efter jeg mødte Jens har jeg aldrig før spist så lidt reelt SLIK som jeg gør nu (altså vingummier og diverse blandet slik), og heller ikke så lidt chokolade som jeg gør nu. Chips er nok ca. det samme som det var da jeg boede hjemme, og det er kager også. Drikker meget mindre sodavand, da jeg nu kun "får" det når vi har gæster, er på besøg hos andre og så engang imellem, når Jens forbarmer sig over mig, hehe.

Vores fælles svageste side er klart is.... det er blevet en elendig vane at vi, i perioder, skal have det i sengen de fleste aftener.... duuuum vane, jeg ved det!

Skulle jeg selv vælge én ting jeg ville have hver dag og undvære alt andet, så valgte jeg min Coca Cola Zero, som jeg eeeelsker...

Anmeld

25. maj 2011

dorthemus

Baby-støv skriver:

hver dag...  jeg kan ikke lade vær.. som du siger gulerødder osv. er bare ikk det samme...

Jo hvis den var dyppet i chokolade

Anmeld

25. maj 2011

Faith

FrkT skriver:

Jeg spiser alt for meget.

Efter jeg mødte Jens har jeg aldrig før spist så lidt reelt SLIK som jeg gør nu (altså vingummier og diverse blandet slik), og heller ikke så lidt chokolade som jeg gør nu. Chips er nok ca. det samme som det var da jeg boede hjemme, og det er kager også. Drikker meget mindre sodavand, da jeg nu kun "får" det når vi har gæster, er på besøg hos andre og så engang imellem, når Jens forbarmer sig over mig, hehe.

Vores fælles svageste side er klart is.... det er blevet en elendig vane at vi, i perioder, skal have det i sengen de fleste aftener.... duuuum vane, jeg ved det!

Skulle jeg selv vælge én ting jeg ville have hver dag og undvære alt andet, så valgte jeg min Coca Cola Zero, som jeg eeeelsker...

Cola Zero!!!!! Love it... Og drikker sindssygt meget af det. Det skulle efter sigende være kræftfremkaldende

Anmeld

25. maj 2011

slettet_7530

smillaluna skriver:

Fantastisk!. Ville dø for at have din viljestyrke.

Jamen faktisk er det ikke vilje, men jeg savner det ikke overhovdet og jeg bliver faktisk dårlig hvis jeg spiser noget usundt

Anmeld

25. maj 2011

twinny

dorthemus skriver:

jaah så var jeg på...

Anmeld

25. maj 2011

Faith

dorthemus skriver:

Hov, du siger noget der... Det må absolut afprøves

Anmeld

25. maj 2011

TbCp

smillaluna skriver:

Jeg spiser alt for meget. Skal virkelig til at have hold på det.

Elsker chokolade! Spiser det faktisk hver dag. Kan blive i helt dårligt humør hvis ikke vi har noget i huset.

Har før prøvet at erstatte det med gulerødder, ananas, nødder osv. men det er bare ikke det samme.

Hvor mange søde sager spiser i ca i løbet af en uge? Er det hver dag? Og hvad spiser i?

Det nægter jeg at udtale mig om!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.