Hvor meget slik, chokolade, kage spiser i i løbet af en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

slettet_7530

Vivian87 skriver:

Det er jeg lidt træt af hun ikke har fortalt mig.. Jeg har ikke begivet mig ud i det netop fordi jeg sys 4 uger var heelt uoverskueligt! :/

Det er dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Isabella_mor

FrkT skriver:

Faldt lige over din kommentar med at du godt mener du kan tåle det.... har du nogensinde hørt om at være tyndfed? Det er tynde mennesker, som spiser ret usundt der kan blive det, og det er præcis ligeså farligt som at være tykfed (eller hvad man nu siger) i forhold til hjerte/karsygdomme og lignende. Det er en misforstået opfattelse at man kan spise mega usundt bare fordi man er tynd eller slank. Og tit er det faktisk farligere at være tyndfed end også at være tyk udenpå, fordi man ikke kan se det, ikke ved det og derfor måske ikke er opmærksom på at man er i samme risikozone. Jeg har masser af veninder som jeg tror 90% er tyndfede....

Og nu må du bestemt ikke tro jeg er bedre, for det er jeg slet ikke - jeg er bare tykfed i stedet, hehe. Det var heller ikke for at dømme dig eller noget, bare for at give dig informationen, hvis du ikke vidste det (hvilket jeg gættede på du ikke gjorde, ud fra din kommentar om at du kan tåle det).

Se evt. her:  http://dagenssundhed.dk/nyheder/2010/slank-men-fed-og-usund

så kan det meget vel være at jeg er tyndfed.. for jeg lever absolut ikke det sundeste.. dog træner jeg engang i ugen, men min kost er ikke specielt sund. og jeg er egentlig træt af det... 

men det var jeg faktisk ikke klar over at der var noget der hed.. så takker for infoen

Anmeld

25. maj 2011

twinny

isabellamor skriver:

så kan det meget vel være at jeg er tyndfed.. for jeg lever absolut ikke det sundeste.. dog træner jeg engang i ugen, men min kost er ikke specielt sund. og jeg er egentlig træt af det... 

men det var jeg faktisk ikke klar over at der var noget der hed.. så takker for infoen

jeg er også tyndfed... det har jeg fået afvide... blev helt flov over mig selv...

Anmeld

26. maj 2011

Lou87

smillaluna skriver:

Jeg spiser alt for meget. Skal virkelig til at have hold på det.

Elsker chokolade! Spiser det faktisk hver dag. Kan blive i helt dårligt humør hvis ikke vi har noget i huset.

Har før prøvet at erstatte det med gulerødder, ananas, nødder osv. men det er bare ikke det samme.

Hvor mange søde sager spiser i ca i løbet af en uge? Er det hver dag? Og hvad spiser i?

Åhh den med chokolade kan jeg godt "huske"...

Jeg kunne godt li det i forvejen men fik vildt trang til chokolade i slutningen af min graviditet og den hang desværre lidt ved bagefter også... Men da vægten så steg... og jeg ligesom dig lagde mærke til jeg faktisk blev sur / irritabel hvis ikk det var i huset.......Ja så tænkte jeg... NÆÆÆÆH NEJJJ !!! Det skulle ikk styre mig !!! (og da slet ikk vægten, puha) Jeg synes faktisk det var lidt skræmmende man blev sur osv Men det er jo kroppen der er styret af sukkeret.. Desværre! ... Så ja.. jeg meldte mig ind hos DDV fra den ene uge til den anden og fik lidt styr på det igen.

(og har da nu tabt mig 4,6 kg siden sidst i marts... )

Men ja chokolade og chips... og cola (uden sukker dog) er bare lige mig Så hvis jeg kunne uden og tage på og min krop blev skør, ja så spiste jeg det hver dag... Men ellers er det nu en gang om ugen, måske små ting en enkelt gang mere i ny og næ.

Anmeld

26. maj 2011

Lou87

Siljes Mor skriver:

Puha... Jamen jeg er helt sikkert sukker afhængig. Jeg drikker ca 2 liter pepsi max om dagen. Ved siden af har jeg lavet mig et bette slik skab, som helst ikke må være tomt. Der er ikke speciele tidspunkter jeg spiser slik..jeg går ligesom bare og hapser lidt indimellem hver dag.

Min kæreste syntes jeg skulle prøve med 1 ugentlig slik dag (ligesom børn) hehe. Den gik også i ca. 4 dage, indtil min krop bare skreg efter sukkeret. Jeg fik det virkelig ringe, og havde det meget underligt. Kl. 10.30 bad jeg så min kæreste tage chokolade med hjem, fra gåturen med hunden. Det blev en æske toffefe - stavekontrol ?) jeg åd alle på nær 3, og jeg fik det straks meget bedre igen.

Siden har jeg så fået købt ind, så der er lidt af hapse af igen.

Første gang jeg sku tabe mig havde jeg det på fuldstændig samme måde!! Ca. på 2-3 dagen der gik min krop fuldstændig "sukker" kold som jeg kaldte det... Jeg fik det så dårligt!! Ja sådan nærmest influenza agtigt... Puha!! Men det er pga kroppen skriger efter den sukker du er van til og putte i den... Jeg gik før i seng den aften for at glemme hvor dårligt jeg havde det og bare sove...
Og allerede i løbet af næste dag der hjalp det.
Man skal bare lige OVER bakken og vinde over sukkeret...

Var blot for at fortælle du ik var alene og hvis du fik mod på det igen, så skal du bare lige overvinde det..  

Anmeld

26. maj 2011

chael

smillaluna skriver:

Jeg spiser alt for meget. Skal virkelig til at have hold på det.

Elsker chokolade! Spiser det faktisk hver dag. Kan blive i helt dårligt humør hvis ikke vi har noget i huset.

Har før prøvet at erstatte det med gulerødder, ananas, nødder osv. men det er bare ikke det samme.

Hvor mange søde sager spiser i ca i løbet af en uge? Er det hver dag? Og hvad spiser i?

AAAAALLLLT for meget lige for tiden.

Synder rigtig meget.

Er det en undskyldning man er gravid

*Camilla 22+0

Anmeld

26. maj 2011

Faith

Lou87 skriver:

Åhh den med chokolade kan jeg godt "huske"...

Jeg kunne godt li det i forvejen men fik vildt trang til chokolade i slutningen af min graviditet og den hang desværre lidt ved bagefter også... Men da vægten så steg... og jeg ligesom dig lagde mærke til jeg faktisk blev sur / irritabel hvis ikk det var i huset.......Ja så tænkte jeg... NÆÆÆÆH NEJJJ !!! Det skulle ikk styre mig !!! (og da slet ikk vægten, puha) Jeg synes faktisk det var lidt skræmmende man blev sur osv Men det er jo kroppen der er styret af sukkeret.. Desværre! ... Så ja.. jeg meldte mig ind hos DDV fra den ene uge til den anden og fik lidt styr på det igen.

(og har da nu tabt mig 4,6 kg siden sidst i marts... )

Men ja chokolade og chips... og cola (uden sukker dog) er bare lige mig Så hvis jeg kunne uden og tage på og min krop blev skør, ja så spiste jeg det hver dag... Men ellers er det nu en gang om ugen, måske små ting en enkelt gang mere i ny og næ.

Godt gået!!!!

Anmeld

26. maj 2011

FrkT

isabellamor skriver:

Så var det måske godt nok at jeg skrev det Tror der er rigtig mange mennesker som render rundt og er det uden at de ved det...

Anmeld

26. maj 2011

Faith

chael skriver:

AAAAALLLLT for meget lige for tiden.

Synder rigtig meget.

Er det en undskyldning man er gravid

*Camilla 22+0

Ja det er helt klart en undskyldning at du er gravid!. Hmm hvad er min undskyldning mon så? Nå men kroppen skal jo osse lige vænne sig til at den ikke er gravid mere. Det kan godt tage noget tid.

Hilsen Mia med de 11 måneder gamle drenge

Anmeld

26. maj 2011

henh01

jeg var også i en dum periode hvor jeg spiste det dagligt. Nu er jeg på 67. time uden! Tilgengæld får jeg lidt for store mængder frugtsukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.